Tudor snowflake hands

De snowflake hands zijn juist het kenmerk voor een Tudor! Moest er een beetje aan wennen ook, maar vind het nu geweldig. Goed afleesbaar.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de snowflake seconde wijzer op sommige modellen vervangen is door een lollypop.

2 likes

Ik ken het gevoel helemaal…Snowflake-hands…brrrr…Maar!! Sinds ik mijn BB58 925 heb, ben ik helemaal om. Het went, sterker, het kan uitgroeien tot liefde :heart:

5 likes

Toen ik net weer de horloges in dook vond ik de snowflakewijzers ook helemaal niks.

Maar ik ben ze gaandeweg steeds meer gaan waarderen omdat ze enorm functioneel zijn: je kunt op dit platform een hoop lume kwijt.

Daarnaast vind ik het mooi als een horloge volledig zijn eigen identiteit heeft en ook dat heeft Tudor dik voor elkaar zo.

2 likes

Hier geen Tudor i.v.m. de snowflake hands. Hoop ooit nog een fraaie vintage Tudor tegen te komen, net een maatje groter dan m’n Heuer 1000.

1 like

Dit dus :+1:

2 likes

ik zou eerder moeite hebben met die Steinhart wijzers die Rolex ook gebruikt…

4 likes

Zelf heb ik zowel een Rolex 16610, Tudor FXD en een LHD gehad. De LHD bezit ik nog steeds.
De snowflake hands hebben mij onwijs lang weerhouden om een Tudor te kopen.

Eenmaal met het bezit van een FXD snapte ik pas het nut er van. Het is veel zichtbaarder dan de Mercedes hands van de 16610. Dit geldt voor zowel boven als onderwater.

Het is inderdaad even wennen. Zoals hierboven al eerder beschreven is, is het op de Pelagos modellen mooier in balans omdat de uurmarkeringen ook vierkant zijn.

2 likes

Tudor is het AD wisselgeld voor een Rolex🙈

2 likes

Tudor is Snowflake !

8 likes

Gaaf :star_struck:

1 like

He, wat?

:face_with_spiral_eyes:

3 likes

Het allermooiste is natuurlijk geen Mercedes en geen snowflake. Maar een pencil!

6 likes

Gast! Daar zit de verkeerde kroon op! :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

Dankjewel Marloes…

1 like

Niks aan :woozy_face:

Mee eens. De derde generatie Black Bay heeft nu een lollipop secondewijzer. Volgens mij de BB54 ook. Samen met de Tfit Oyster sluiting is dit mijns inziens een stap naar de Rolex look en minder naar de eigen identiteit van Tudor.

1 like

Zeker mooi! Welke referentie is dit?

2 likes

Niks mis met❄️

3 likes

Ik ben fan. Black Bay is snow flake, voor mij is het zelfs ‘Tudor is snow flake’. De Ranger doet mij helemaal niks bijvoorbeeld. Zeg nou zelf:

1 like

Ik gok deze:

https://www.tudorwatch.com/en/watches/black-bay/m7941a1a0nu-0001

2 likes