Tudor Black Bay en Pelagos! Top horloges, mooie horloges, … maar ik kan maar niet wennen aan de zgn. snowflake hands. Persoonlijk vind ik die te aanwezig en zou ik maar al te graag de “oude” hands terug zien van de Tudor Submariner. Al komt de Pelagos er nog een beetje mee weg…
Zijn er nog mensen die dit ervaren en eventueel toch de stap gezet hebben om er eentje te proberen? En zo ja, komt die gewenning er?
Jij laat een tudor Submariner zien zonder snowflake alsof dat de OG is.
Maar dat is die niet. De OG had ook snowflake handen en indexen.
In de huidige duikerlijn heeft tudor bij de pelagos de OG aangehouden. Indexen en wijzer snowflake en bij de BB een combi van de door jou getoonde sub met ronde indexen en de snowflake hand van de OG.
al met al klopt eea dus wel naar eigen heeendagse interpretatie.
Kortweg: als ik jou was zou ik een vintage sub kopen.
Snowflake hands zijn misschien wel m’n favoriete wijzerdesign. Tudor moet wel een keer kappen met die laffe lollipop secondewijzer, die mot vierkant wezen!
Moest er wel aan wennen paar jaar geleden. Vorig jaar de stoute schoenen aangetrokken en de Pelagos gekocht. Met de vierkante indexen helemaal een mooi plaatje. Ben erg blij ermee en loopt ook nog eens heel nauwkeurig.
Ik vind de Snowflake wijzers juist typisch Tudor. Als je de Snowflake wijzers niet mooi vind dan moet je je afvragen of Tudor wel jouw merk is. Vind je de Mercedes wijzers mooier dan doorsparen voor een Submariner of voor een vintage Tudor Sub gaan.