Tudor submariner: graag jullie mening

Goedemiddag,

ik ben al een tijdje met een schuin oog naar een Tudor Submariner op zoek; het liefst een 76100 met de lollypop wijzers :~
tegen een, je raadt het al betaalbare prijs. Dat wordt al wat lastiger…

Op chrono24 staat onderstaand horloge, mijn vraag is wat vinden jullie ervan?

Over de verkoper is niets terug te vinden op internet. Twijfel twijfel…

http://www.chrono24.nl/tudor/submariner--id2017993.htm?dosearch=true&merchantLogin=tonystark&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Op leer? Reken er op dat je dus extra kosten zult maken om er een originele oysterband op te vinden. Submariner hoort toch echt op een stalen band.

Erg mooi horloge!

Er staan telefoonnummers bij, je kunt altijd even bellen. O non ti parli Italiano?? :stuck_out_tongue:

Even checken of de inlay tritium is en of er een zilveren datum schijf inzit!

Verder heb je 350,- tot 500,- nodig voor een mooie folded band en 200,- voor een service beurt. Hoe dan ook wordt het geen koopje maar de kast is dik en de wijzerplaat lijkt 10/10.

Nu wil ik geen rare sfeer scheppen maar ik zou terughoudend zijn met vintage uit Italie. Doe aub goed je huiswerk want je zou niet de eerste zijn met een zuur verhaal over een Italiaanse vintage Rolex / Tudor.

Succes !

Gr. Roel

Als ik het zo zie lijkt het wel alsof er een scheurtje in de lume van de urenwijzer zit. Ga maar eens met het loupje op de website over de urenwijzer op foto 2.

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb de aanbieder middels mail om betere fotos en info gevraagd maar geen reactie.

Eens kijken wat hier uitkomt…

Bij twijfel niet inhalen zeggen ze toch, is hier ook zo.

te mooi voor dat bedrag…

rockstar Schreef:

te mooi voor dat bedrag…

Persoonlijk ophalen? Kan er best af, voor dat geld.

Het horloge oogt m.i. veel te nieuw voor dit type horloge.
Oogt te mooi, is te goedkoop.

Heb je deze al gezien?

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=228859

Helaas heb ik op het salesgedeelte van TZUK geen toegang.

Kun je wellicht een printscreen plaatsen?

sand72 Schreef:

Helaas heb ik op het salesgedeelte van TZUK geen
toegang.

Kun je wellicht een printscreen plaatsen?

Niet lachen, maar daar blijf ik moeite mee hebben…>X
Dus dan maar even zo:

This watch was refurbished and overhauled by Watchfinder just over a year ago. Serial number dates it to 1984. This is the Tudor version of the Rolex 1680.
Comes with a Tudor box from a later period and no papers.
High dome plexi crystal.
Runs very well, typically within a second or two per day (movement was serviced at overhaul).
I suspect the bezel insert must be a service replacement and the pip is certainly luminova.
The dial is tritium and has almost completely stopped glowing, needs dark adjusted eyes to see anything.
Lume on hands matches dial. Hands have no corrosion on them and lume is not flaking.
Rolex signed crown and caseback.
Comes on a tight Rolex 93150 bracelet with the correct 580 end pieces (this costs around £1000 from Rolex these days).
Has desk diving scratches on the clasp which can be seen in the photos, apart from that it is very tidy.

The pictures were taken 6 weeks ago when I first considered putting it up for sale but it has only been worn once since. I can supply high-res versions of these or take more if you want a close-up of anything.

Looking for £1850 inc RMSD or swap with a small amount of money my way for a Tudor 79260 with silver/white dial and black subdials or a straight swap for a Speedmaster Professional in excellent condition. Can do BT or face to face in central London. I’ve got plenty of H&V refs on here and can provide some on request (as you know it’s hard to dig up things with the way the search function works these days!)

Ik vind hem er erg netjes uitzien, maar ik ben geen kenner.

Ik vind de foto’s bijna TE mooi…

Hij is al weg.

Damn…X(

sand72 Schreef:

Damn…X(

Damn? Rond gekloofd ding in een verkeerde doos. Ben maar blij :wink:

Gr. Roel

Wat mij meteen opvalt is dat er geen goede frontale foto bijzit. Ik vertrouw t niet

Jaegersk Schreef:

Wat mij meteen opvalt is dat er geen goede
frontale foto bijzit. Ik vertrouw t niet

Wijzerplaat + wijzers kloppen met de referentie. Wijzerplaat ziet er verder goed uit. Inlay is een latere versie, zou me niet verbazen als het een SL uitvoering betreft.

Klokje is verder wel ok alleen voor dit geld zou ik veeeeeeeeeeel meer verwachten.

Gr. Roel

Aanbieder reageert niet dus deze zal het niet worden. Ik heb inmiddels iets anders op het oog met lollypop wijzers…