Tudor Submariner Jaren 60

Even een vraag. Ik zag op Chrono24 Tudor Submariners uit de jaren 60 voor €10k plus.

Zijn dit normale prijzen voor Tudor Subs uit deze periode? Ze doen iig niet veel onder vwb prijzen van nieuwere Rolex Subs.

1 like

Het zijn normale prijzen voor mooie stukken.

En terecht, want deze zijn een stuk zeldzamer dan moderne Rolex subs :joy:

Maar zonder gekheid; het hangt echt heel erg af van de staat van het stuk. Als er service parts in zitten (met name de plaat), dan keldert de waarde vrij fors.

2 likes

Pas wel op, vintage tudor subs zijn echt een mijnenveld! 7928 zijn echt ENORM veel gefaked!

2 likes

Dank je!

Zijn er experts op dit forum die deze Tudor subs kunnen beoordelen?

Het gaat om de 7016

Post maar even een linkje, ik heb op het forum helaas al wat mensen teleur moeten stellen dat hun horloge niet correct was.
@MisterD weet er ook nog wel wat van…

3 likes

7016 en 7021 zijn er ook zat fake…
Maar post de link even, wellicht even in tudor only en mij en @MisterD even taggen.

1 like

Gerade bei #Kleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

1 like

Gedaan

Gedaan

Gerade bei #Kleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

1 like

Het gaat om 2 advertenties

Van die 1e zou ik uurwerk wel willen zien maar 1e indruk is beide op zich echt

1 like

Van deze is de rotor op het eerste aanblik niet juist. Verder ziet hij er wel oké uit.
Beetje de vraag of de rest van het uurwerk dan wel origineel is…

Zaken om op te letten zijn de crown guards, bezel insert, uiteraard het uurwerk etc.
Gewoon lekker de tijd voor nemen en veel over lezen.

1 like

Heb je de serienummers?
Zouden allebei vroege 7016/0 moeten zijn.
Deze zouden semi ponted crown guards moeten hebben die als je ze van zijkant bekijkt iets naar boven buigen.
De foto’s zijn belabberd maar van de bovenste met blauwe nato vertrouw ik de caseback niet (coronet is helemaal recht ipv afgerond met ovaaltje) en de bezel en sec wijzer geven ook niet meteen een warm gevoel…
Om een goede inschatting te maken echt betere foto’s nodig.
Ook van het uurwerk en serienummer.

De tweede heb ik meer vertrouwen in vanwege onderhoud bij een AD. Rotor lijkt me alleen niet correct.
Dus dat kan Ik niet rijmen met onderhoud bij een AD. Een geschreven bonnetje overigens evenmin in 2021 daar zou je meer bij verwachten.
Nog een rare is de binnenkant van de deksel. IV68 is veel in fake casebacks. “All Rose examples should have “I 68” and “7528” stamped inside the case back”.
Al met al dus toch wel wat reden tot twijfel. Meer en betere foto’s zou helpen.
Serienr zou je verwachten in de range 621xxx to 623xxx

Je maakt het jezelf trouwens niet makkelijk, deze dial is denk ik de meest gefakte terwijl het icm ref 7016 zo’n beetje de zeldzaamste combi is.

Plaatje voor de spcg (bovenste)

4 likes

Vooral dit ook inderdaad, ik heb nooit een 7016 durven kopen omdat er zo veel franken in omloop zijn.

3 likes

Is een hele draad van in een oud forum dat deze uitvoering (7016 rose dial) met ladingen als franken uit vietmnam kwam en in het begin kenners er zelfs in trapten (ook omdat ze het niet verwachtten).

Serinummer rond 737738 was veel gebruikt op veel cases.

Ik zou ze beiden niet aandurven zonder gedegen aanvullende informatie.

2 likes