Hij staat niet perfect, maar het is hier minder storend dan op je eerste foto. Het is wel precies genoeg voor mezelf om het nog een keertje overnieuw te doen.
Ik zie geen probleem waar je je druk over moet maken, het is een prachtig horloge en ik wens je veel draagplezier.
Ik vrees dat wanneer je het eenmaal ziet, en je er aan stoort, dat het draagplezier reduceert, helaas zou ik haast zeggen. Zalig zijn die, die het naast zich neer kunnen leggen.
Dat is het inderdaad. Maar dit is dus iets wat een horlogemaker in principe zou moeten kunnen ‘herstellen’?
Maar vrinden,
In de tijd dat dit topic is aangemaakt had je toch allang dit ding even bij een W&V naar binnen kunnen brengen en dat glaasje laten uitlijnen? Ik bedoel, ja, dat kost je dan een paar tientjes, maar hoort nu eenmaal onze hobby. Als je een horloge van duizenden euro’s dragen wilt dan moet je ook over zulke bedragen niet miepen, vind ik (niet dat je dat doet hoor). En ja, in theorie zou je de verkoper eerst de kans moeten geven om… etc etc, dat zou mij allemaal veel teveel gezeur en gedoe zijn, wat ik graag voor een klein bedrag zou afkopen. Daar heb je toch geld voor? Om hoofdpijn mee glad te strijken?
Mooi ding toffe keuze. Was zelf denk ik voor een classic snowflake gegaan.
Draag hem met plezier
Er moet best even wat los, en weer vast. Maar wel met het nodige beleid; en ik zou zelf altijd voor en na de operatie een druktest doen. Dan weet ik zeker dat een niet-waterdichtheid naderhand, niet persé met mijn werk te maken heeft.
Laten fixen en gaan met die banaan
Als je het een halve tot hele mm naar rechts draait staat het precies goed in lijn met het luikje. Als dit het is wat je stoort dan laat je dat even goed zetten. Succes ermee en laat maar weer zien als je klaar bent.
Veel dank voor alle adviezen en inzichten, heren! Ik kijk de komende periode eens aan in hoeverre het me daadwerkelijk gaat storen en dan maar zonodig langs de horlogemaker
Nog een reden om voor een horloge zonder datum te kiezen ………
Zit de cyclops niet gewoon scheef op het glas geplakt? Als je deze 1mm naar boven verplaats staat het datumvenster er nog niet recht in.
@PeterLC : kan jij TS niet uit de brand helpen? Je weet wat je doet en wat eerder ook al genoemd is, als TS dit geld al neerlegt voor dit horloge dan kan je je een kleine servicebeurt ook wel veroorloven, lijkt me.
Het glas moet je iets naar rechts draaien, dus komt de rechtse kant van de cyclops naar beneden in rechte lijn met het venster, en anders een nieuw glas proberen.
Ik heb een 79090 gehad en daarvan stond de datumloupe ook niet helemaal recht. Heb me er nooit aan gestoord.
Ik vraag me af, of dit wel het originele glas is die Tudor gebruikt. Ik dacht dat ze alleen vlak saffier glas gebruiken.
Maar zo’n kenner ben ik niet…
Dat speelde me gisteren ook door mijn hoofd, nu jij het zegt durf ik wel met je mee te gaan, ik denk ook dat het niet origineel is.
Dit is saffier (plexi werd overigens in de vroege 75090 exemplaren gebruikt).
Ik zou eerst kijken of je het in lijn krijgt met het venstertje, als dat niet lukt laat je er een nieuw glas in zetten. Het lijkt of de cyclops iets afwijkt van de oudjes, misschien heb ik het mis.
In alle 75090’s, saffier is een 75190.
Dat lijkt een veelvoorkomende vergissing te zijn: https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=867516&utm_source=perplexity