Wat vinden jullie van deze op chrono24?
gr. Roel
Wat vinden jullie van deze op chrono24?
gr. Roel
Waarom helemaal naar Amerika. Wat dacht je deze? Na verrekening van de BTW ongeveer even duur, maar bij problemen is AWC heel wat beter bereikbaar. Ik heb overigens alleen maar goede ervaringen met AWC.
Ook: lees ik nou goed dat de Amerikaanse aanbieder zegt dat zijn Tudor crystal glas heeft?
Maar even los van de prijs en de problemen om het ding hier te krijgen… wat vindt je van de wijzerplaat?
Gr. Roel
Ik vind de wijzerplaat fantastisch, maar ben geen expert.
Is er iets mee dan?
Ik heb er te weinig verstand van. Is het niet goed volgens jou?
vraag je als je klok ruilt met iemand in zuid
afrika en deze de klok opstuurd naar nederland
wat kan je verwachten van de douane
Nee Van Setten
De vraag in MIJN topic is wat jullie van de wijzerplaat vinden. Open maar je eigen douane topic…
Kom op… Trusted seller vs wijzerplaat --> wat vinden jullie?
gr. Roel
Hmm, sorry dat ik mij hiermee “bemoei”…
Hij zit iets schuin ???
Ik denk dat Floris[Robbie] met de viltstift bezig is geweest op de wijzerplaat;)
Ik denk dat Floris met de viltstift bezig is
geweest op de wijzerplaat;)
Wat mij betreft is de Floris dial iets positiefs; het staat voor iets onschuldigs creatief dat ook nog eens heel transparant is.
Rob is wat mij betreft een echte Trusted seller, iets wat je van de adverteerder, op basis van de betreffende advertentie in m’n link, niet kunt stellen…
Tot aan 1963 SWISS wijzerplaten, 1963 als transit / overgangsjaar en daarna echt alleen nog maar T SWISS T wijzerplaten:
De achterdeksel geeft het ook weg, het zou nog kunnen dat er een 5513 deksel op het horloge zit maar een Tudor caseback heeft toch echt deze tekst:
Dus mijn conclusie is; Fugazi met hoofdletter F! Best lullig voor die prijs…
gr. Roel
Vette nep! Belachelijk dat zoiets op chrono terrecht komt, but then again, op VRF komen ook wel eens verkeerde horloges langs.
Vintage Tudor is nog gevaarlijker dan Rolex
Zo zie je maar dat je je heel goed moet verdiepen in de materie voor je besluit om een vintage horloge in deze prijs categorie aan te schaffen.
Knap hoor dat je op de hoogte bent van zulke details (tu)
Wat ook mooi is dat er een forum als dit bestaat waar je je twijfels los kunt laten (mocht het jezelf betreffen) bij een kennis collectief.
Bedankt voor het lesje Roel!
mvg, Frans
Vette nep! Belachelijk dat zoiets op chrono
terrecht komt, but then again, op VRF komen ook
wel eens verkeerde horloges langs.Vintage Tudor is nog gevaarlijker dan Rolex
Klopt maat (tu) Maar dat maakt het wel interessant ;)… toch?!
In mijn beleving zijn er echt heel veel fakes in omloop, zeker op de baai (specifiek de 7928 en de Snowflakes) is het Russisch roulette. In de bovenstaande link is het eenvoudig maar er zijn ook heel goede fakes, waardoor je echt kennis moet hebben van het lettertype, in een specifieke periode.
Gr. Roel
Interessante materie hoor. Als je echt is op internet gaat surfen, dan vind je interessante artikelen over Tudor vervalsingen.
Swiss T < 25 Tudor dials bestaan gewoon helemaal niet…
Heel goed opgemerkt, Roel, ik heb weer veel geleerd.
Je kunt me (ons) altijd weer wakkerschudden met een interessante les/voorlichting over Rolex/Tudor fakes.
Bedankt!
Menno
Je kunt me (ons) altijd weer wakkerschudden met
een interessante les/voorlichting over Rolex/Tudor
fakes.Bedankt!
Menno
Geen dank… en ik zie het niet als les / voorlichting geven…
Ik vind het prettig om dat beetje kennis dat ik heb te delen. Zoals jullie wellicht weten ben ik “door aan het hollen” richting vintage Tudor en daardoor ben ik regelmatig aan het “jagen” op het net.
Als ik dan iets opmerkelijks tegenkom is het een kleine moeite om hier een topic te openen (tu)
Wat moet je eigenlijk doen om het “trusted seller” logo te mogen voeren???
Gr. Roel
Ik vond net deze advertentie op MWR: http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?p=121309.
Een serie grote foto’s met veel zichtbare details.
Menno
Verkocht binnen een dag; wat mij betreft een koopje voor dik 1650,-
Waarom? Omdat de originele twinlock kroon er nog op zit. Als je die dingen al los kunt kopen dan betaal je zonder de tube (geen flauw idee wat het is maar je hebt het wel nodig :D) ongeveer 300 dollar.
Hier een vergelijking van een jaren 60 en jaren 80 kroon:
Verder een koopje omdat de wijzerplaat prachtig is en… er een doomed tropic 19 op zit. Een originele is onder de 200 euro nergens te koop.
Gr. Roel
Daar houd je wel van, toch?
$1350 hierzo:
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=5214877&rid=0
mvg, Frans
@ Frans; dat ziet er optisch allemaal wel redelijk uit. Behalve dan dat de wijzerplaat “gewassen” lijkt te zijn, technisch beter dan wat ik heb maar ik vind het persoonlijk minder charmant.
Maarrr… het klokje kost $1350,- omdat het niet loopt… en de verkoper heeft geen mogelijkheden om de kast te openen… neem jij de gok?
Recent heb ik over sercive mogelijkheden van vintage Tudor met een Tudor verzamelaar op het rolexforum.nl gepraat, volgens hem helpt Rolex je niet meer met een kaliber 390. Je hebt dus contacten nodig en / of je moet hopen dat de lokale horlogemaker dit klokje aan de praat kan krijgen… succes!
gr. Roel
Ik was niet van plan om 'm aan te schaffen hoor Roel, mochten mijn wensen en portemonnee die richting uitgaan ken ik sinds kort een goeie bemiddelaar
Overigens ligt de Speedy voor een uitgebreide service bij W&V uit voorzorg en dan heb ik meteen een stukje geschiedenis op papier
Geweldig horloge, ik ben er helemaal blij mee!!!
mvg, Frans
@ Frans; dat ziet er optisch allemaal wel redelijk
uit. Behalve dan dat de wijzerplaat "gewassen"
lijkt te zijn, technisch beter dan wat ik heb maar
ik vind het persoonlijk minder charmant.Maarrr… het klokje kost $1350,- omdat het niet
loopt… en de verkoper heeft geen mogelijkheden
om de kast te openen… neem jij de gok?Recent heb ik over sercive mogelijkheden van
vintage Tudor met een Tudor verzamelaar op het
rolexforum.nl gepraat, volgens hem helpt Rolex je
niet meer met een kaliber 390. Je hebt dus
contacten nodig en / of je moet hopen dat de
lokale horlogemaker dit klokje aan de praat kan
krijgen… succes!gr. Roel