Tudor Submariner wijzerplaat echt?

Het kleurverschil in het datumvenster komt doordat de hoek afwijkt en het topvlak een zonnestraal sattinering heeft

4 likes

Kleur van de salmon varieert naargelang de lichtinval tussen roze en goudkleurig.

Van de 75190 zijn er 5 kleuren wijzerplaat
Zwart
Blauw
Salmon/roze,
Zilver
En heel zeldzaam Ivoorwit

De salmon weet ik want heb een salmon hier nu liggen (geen sub) maar dit neigd meer naar silver voor mijn gevoel op basis van de foto’s in iedergeval maar heeft TS al gezegd welke kleur het zou moeten zijn? Plus volgens mij zijn de randen om de indexen witgoud net als bij rolex en niet goud kleurig zoals op TS dial of vergis ik me hier in?

Edit: Rolex heeft een grape kleur en die lijkt hier op naar mij idee

De randen van de indices zijn toch eerder goudkleurig.
Deze is een mooie om te vergelijken, verkocht door B&S.

:+1: Helemaal eens!

1 like

De man van het kunstgebit heb ik alhier niet meer terug gezien :innocent:

1 like

Wat is de maat van deze plaat? Want heb heb even gekeken in tudor anthology en er is wel een gouden plaat in de sub geweest maar ik denk dat die niet heel veel verkocht is en heb er dus beetje twijfel over.

Hier link naar de veiling:

Oké allereerst de 79090 had geen omlijsting om de indexen dus dat klopt sowieso al niet in de omschrijving. Tevens is de 79190 nooit in andere kleur gemaakt dan blauw en zwart dus dat klopt ook niet. De 75190 (36mm versie) is er in blauw, zwart, silver en salmon geweest zoals hier boven ook al werd vermeld. Ik denk dat dit een redial is en geen originele in iedergeval voor de referentie die zij in de advertentie vermelden. Deze zou hooguit uit de 73000 serie kunnen komen want daar is wel een gouden plaat voor geweest.

Hoop dat je wat kan met deze info.

3 likes

De 79190 salmon dial was er ook maar uiterst zeldzaam. Heb er in de laatste jaren maar 3 van gezien ergens via een forum of te koop.

Staat niks over in tudor anthology dus weet daar niks van af maar zou kunnen.

1 like

Heb zelf nog geen exemplaar van de tudor anthology maar ga er van uit dat er nog modellen zijn die er niet instaan.
Uit ervaring weet ik dat ze niet onfeilbaar zijn ( hoewel sommige experts denken van wel, heb ik zelf ooit ondervonden met een “expert” van een bepaald type auto’s, wilde zijn ongelijk niet inzien terwijl mijn onderzoek veel verder stond…)

1 like

:point_up:Dit dus!
79090 met witgoud om de indices kan alleen als de dial is vervangen. Bovendien was het bij de 79090 nog een prince oysterdate en bij de 79190 ging men over naar PRINCE date.

Full size is NOOIT gemaakt met een afwijkende keur dial (kleine leugentje er is een rode dial bekend maar deze ligt bij tudor in het museum) de mid en boy size van 32mm en 36mm wel.

Ik heb al een keer eerder de tekening van @jurk gehaald met het busten van een sub. Daar heb ik toen veel te veel effort in gestoken om aan te tonen waarom eea niet klopte.

Om een volgende verschijning in een tekening te voorkomen hou ik het hier dan ook maar bij.

8 likes

Mooi hoeveel kennis jij en @Lexie2797 hebben.

2 likes

Polletje? :joy:

4 likes

Neuh laten we dat maar niet doen :rofl:

2 likes

wat vinden jullie van deze tudor.?Kreeg deze aangeboden, weet er zelf te weinig van; Tudor Submariner 75190

Portie lelijk.

met een eta werkje :wink:

kun je buiten de esthetische visie iets vertellen over deze tudor?