Tudor Submariner

Deze kwam ik tegen.
:thinking:

Wie kan wat meer vertellen? echt of nep?
https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1157290012-tudor-rolex-submariner.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=93

Gezien de prijs. Nep !!

Dat was mijn eerste gedachte ook.

De omschrijving doet niet veel goeds vermoeden. Hou in de gaten dat dit een mid size is, dus dat heeft invloed op de prijs.

Geen verkleurde markers? tritium is niet verkleurd…:thinking:. Geen luminova plaat gezien T SWISS T.
lekker laten liggen…

Staat er toch? Het is een rare Tudor. :slight_smile:

Even los van die vraag, vinden jullie Rolex die een dochteronderneming een hommage van de eigen submariner laten verkopen niet vreemd? Wat is de aantrekkingskracht van die propositie?

1 like

Dat is niet vreemd en dat had bepaalde redenen in de vorige eeuw, genoeg leesvoer op het internet erover.

Oh, absoluut, ik ken de marketing distrinctie tussen Tudor en Rolex, da’s niet het punt.

Maar op chrono24 zijn er Tudor Submariners te vinden voor 2000-4000 Euro, en Rolex Submariners beginnnen rond de 4000. Op dat snijpunt zou ik verwachten dat je dan gewoon een Rollie kocht, of mis ik iets?

1 like

http://www.chrono24.de/tudor/tudor-prince-submariner-date-76000--ser-227-1988-3054--id5792306.htm

Zie weinig verschillen tbh
Hij vraagt er 1900,- voor.

De Rolex sub moet gewoon 2500 kosten, en de ETA variant 1500. Dan begrijpen meer mensen het.
Ik zal het ze eens zeggen binnenkort. :slight_smile:

3 likes

De foto’s zijn van een echte mid size volgens mij.

Denk redelijk nep…

• rare vergroting door loep
  • Op de achterkant case staat oystercase made by rolex…het rolex logo is wel erg slecht gedaan, ziet er niet uit
  • Wijzers aan de grote kant.
  • Ziet er bijna als nieuw uit, en dat voor een klokkie uit 1987.
  • Komt met Garantie papier?? wat is dat dan? waarop krijg je garantie dan? Rolex geeft tegenwoordig maar 5 jaar toch?

wat moet ie kosten?

Hehehe

1 like

Je biedt op een horloge 5 euro en je streept je naam weg.
Maar je bod komt toch op de advertentie en je naam is dan zichtbaar, LOL!

Volgens mij wel gewoon een originele Tudor, wellicht met een vervangende dial.

4 likes

Niet bij een PB.

Waarom is dit grappig?

2 likes

Dit is alleen geen pb, maar een standaard marktplaats tekst bij een bod.

Ben je er al achter of hij echt is? Lijkt me nep, ahoewel deze wat moeilijker te filteren is dan de standaard marktplaats-neppen.

Prima deal als hij echt is, ook voor een mid-size.

Ik verplaats hem naar vintage, misschien komt er dan wat meer dan onzin.

Submariner van 40mm vind je niet meer voor 2000 euro hoor.
Wil je een beetje vergelijken is dit wel de afmeting waar je naar moet kijken. Prijzen liggen dan tegenwoordig al ruim boven de 3000 en stoppen zeker niet bij de 4000 euro voor een tudor sub. Zeker de blauwe en snowflake subs gaan voor (soms veel) meer.
Wellicht speelt mee dat ze (aanname) waarschijnlijk in kleinere aantallen verkocht zijn waardoor de vraag aanbod verhouding een prijs soms nog boven een Rolex sub verklaard.