Als het toch allemaal niet uit maakt knal je er toch lekker een quartz in joh.
Ik ben wel benieuwd of het donor uurwerk in deze Tudor een echte ETA is of een Chinese kopie.
Hoe zie je dat snel, want ze lijken wel heel veel op elkaar!
Ja ik weet dat er een merkje onder de balans hoort te staan
Maar kan je het ook op het eerste gezicht herkennen?
Ik gok dat horlogemakers een 7750 kunnen kopen voor minder dan €275
Omdat ze zo lastig te krijgen zijn, zie je meestal prijzen van rond de €350 op reguliere websites.
Een normale Chinese kloon is €162 nieuw.
Ik heb momenteel een mooie Raymond Weil. Prijsopgave van de fabrikant is €1400 en prijsopgave van horlogemaker in Alkmaar: €825 (€649 revisie + €175 spotwelding 2 pootjes achterzijde 7750 loopwerk)
Ik heb ongeveer €600 over voor een revisie en dat zou dus prima kunnen met 7750 donor, nieuw of kloon loopwerk. Dat het horloge dan niet meer origineel is of minder loopt deert me eigenlijk minder.
Ja, da’s wel stevig. Zeker voor zo’n merk.
€649 voor een onderhoud ook. Maarreuh, spotwelding, dan is je wijzerplaat dus technisch ook om zeep. Dan zit er in die €1400 van hierboven ook een nieuwe plaat in, gok ik, en dan valt het al beter te begrijpen.
Het onderhoud ga je hier wel goedkoper kunnen laten doen bij een HF semi pro die een 7750 de baas kan maar plaatpootjes is een pak minder evident. En daar gaat een donor of Chinees je niks bij helpen.
Wijzerplaat is prima en ligt momenteel prima in de kast. Ik snap de pootjes wel, maar het lijkt er dus op, dat ze niet echt noodzakelijk zijn voor de werking of ligging in de kast.
Ik vroeg me af of de wijzerplaat uberhaupt niet op plaat ligt met de pootjes. Van mij mag de wijzerplaat zelf gelijmd worden (vloeken in de kerk!).
Zitten de pootjes echt aan de dial, want wanneer je losse dials ziet, zie je eigenlijk nooit 2 pootjes aan de achterzijde.
Wijzers verzetten ook gewoon en beinvloeden plaat niet.
Denk dat de minuutteller en kleine seconde assen ook verbogen zijn en daardoor de kosten oplopen. Onderdelen voor een 7750 zijn niet meer goedkoop en ik vind de 649,- een redelijke prijs als de waterdichtheid ook hersteld wordt.
De los liggende wijzerplaat moet echt vast zitten [ en in mijn ogen is lijmen een ]
Bij stoten zal hij schuiven en daardoor tegen de as van de kleine seconde komen = als rijden van een auto met aangetrokken handrem.
Nee, waterdichtheid zit er niet bij (en vond ik ook niet belangrijk, omdat ik niet zwem met oudere chronografen)
Als de pootjes moeten gelast worden dan zijn ze los, dus dan ligt de plaat zonder bevestiging bovenop het binnenwerk. En dan wordt elke schok/beweging die het horloge, en dus ook de wijzerplaat, ondergaat, opgevangen door de asjes van de wijzers. Zit je met grote kans dat
en dat gaat er niet beter op worden, met permanente schade gegarandeerd als het blijft duren. Komt er nog de vraag bij in welke staat andere onderdelen zijn want wijzerplaatpootjes komen niet zomaar even los, dat moet meer dan een serieuze tik geweest zijn.
Die GOK klopt niet, laatste prijs bij een grote Duitse partij is € 598,- exclusief BTW en staat op wachten op leveren => dus niet direct leverbaar. Naast het uurwerk heb je dan nog het ombouw werk.
Goedkope aanbieders zullen waarschijnlijk een gebruikte 7750 aanbieden die gereviseerd moet worden! Dus dubbel werk.
Absoluut, deze Tudors hebben uitsluitend ETA uurwerken. Maar de echte vraag is of het horloge überhaupt een origineel onderdeel heeft. Ik betwijfel het.
Kid-EZ beter gewoon niet aannemen als klant.
Lijkt me niet dat je er eer aan kunt behalen als er zo centengeknepen moet worden.