Tudor uurwerkje

Goedenavond
Ik heb een vraag ik heb deze prachtige tudor prince 36 mmhet horloge is orgineel en de band en de kroon ook nu het uurwerk niet heeft de vorige eigenaar vervangen geen idee waarmee maar nu na een aantal jaar stopt hij soms dus ik ben op zoek of daar een goed uurwerk voor te krijgen is hoeft niet orgineel ben bang dat dat prijzig is heeft iemand een idee wat er mogelijk is en wie het eventueel kan doen voor mij

Vr gr mike

:question: ,:? Punt, komma…

3 likes

Zou jij het uurwerk kunnen vervangen? Originaliteit van het uurwerk is niet belangrijk, het moet vooral goedkoop.

Ik werk als vertaler.

Ik hoop dat je er niet teveel voor betaald hebt, want dit verhaal zit me niet lekker.

PT5000 in lepelen… Brr…

Aan de andere kant misschien wel gewoon ver overdue voor een service… Wie weet

1 like

NH35je joh

Een goed uurwerk is toch altijd te servicen?
Tudor heeft geen wegwerp uurwerken neem ik aan.

1 like

O nee hoor de verkoper was eerlijk over het uurwerkje. er zit nu een eta in maar ik weet niet meer welke .
en heb hem al een aantal jaar inmiddels en werkt naar behoren maar om hem naar officiële dealer te brengen heeft geen zin vandaar mijn vraag op het forum

2 likes

Ik heb oprecht nog nooit gehoord van een uurwerkwissel bij Tudor.

Bij Rolex gebeurt het wel eens, maar dan maken ze van 1 echt en 1 kloon, 2 knutsels. Maar dat ga ik hier niet uitleggen, want dat soort praktijken zijn niet OK

Tudor met een ETA kan gewoon origineel zijn he? Heb je een foto van het uurwerk?

2 likes

Nouja een PT5000 is een kloon van een 2824-2, het uurwerk dat hier in hoort. Dat gaat gegarandeerd passen voor een drol. Maar dan heb je wel een abomination.

1 like

Tudor gebruikte eta.

Hier zou -denk ik, ga even checken- een door tudor gemodificeerde eta 2824-2 in moeten zitten met kif antichoc.

Edit: volgens mij klopt dat idd.

3 likes

Precies, eta is normaal voor deze tudor

1 like

En ja, als de OG 2824 er nog in zit… Wat ik hoop…

1 like

Een aantal jaar. Dus 2, 20, of iets daar tussen. Dit gaat nergens toe leiden vrees ik. Ik weet 1 ding, en de mods zullen er niet blij om zijn want anti-reclame - wees blij dat er geen Sellita in zit; en accepteer dat ook nooit als oplossing.

1 like

Tsjaaa. Zal de eerste niet zijn waarbij vervangen voor een donor makkelijker / goedkoper zou zijn voor een verkoper. Een standaard eta 2824-2 kon je prima betaalbaar vinden een jaar of 5 terug. Geloof in sommige 200 euro horloges…

Je gaat meteen wel twijfelen aan de rest. Is er meer mee gekloot?

1 like

Klopt, zit je al gauw aan met moderne prijzen…

Een “gewone” ETA zou minder erg zijn dan een Chinees oid, Maar wel zonde.

Laten we hopen dat het een misverstand is

Nou vooral dit, inderdaad.

Heren bedankt ik ben geholpen
Fijne avond verder