Tudor (vintage)submariner of Pelagos

Ik sta op het punt om de komende week een Tudor Submariner 79090 aan te schaffen. Ik hen in de aanloop flink getwijfeld. Nu valt me op dat de sub en de pelagos op de gebruikte markt ongeveer hetzelfde kosten. Er staan op internet veel pelagos vs Rolex sub vergelijkingen maar TUDOR Sub vs Pelagos eigenlijk nergens. Waar zouden jullie voor gaan?

Zelf zou ik voor een Vintage Tudor Sub gaan. Mooi horloge en zal in de toekomst alleen maar in prijs stijgen. Dus niet twijfelen en gewoon genieten van je vintage Tudor. Vergeet niet een foto te posten:)

De Palegas doet vrij weinig met me, heeft wel meer een eigen design en is een uniekere klok, maar persoonlijk zou ik voor de Sub gaan. Meer elegant en met diverse soorten kleding te dragen, denk ik.

Beide mooi horloge. Ben zelf erg tevreden met de Pelagos maar is toch echt een ander horloge dan de Tudor sub. Zou meer de vergelijking doen met de Black Bay. Ga je voor de Tudor op MP? Check wel of deze niet rondgepolijst is :wink: en echt is. Heb deze al eerder voorbij zien komen…
Succes met je keuze!!

Die advertentie. Als dat die uit zoetermeer is…
Staat voor mijn gevoel al een jaar te koop.
Moet toch iets zeggen.

Zou ook voor de Tudor sub gaan, maar dan wel op een betrouwbaar adres.
Niet deze MP aanbieding.

Zijn ieder geval heel verschillende horloges met echt een andere beleving.

Heb (via het forum) contact met de verkoper op MP. Vooral de rek op de band is flink volgens mij. En de prijs vond/vind ik nogal aan de hoge kant (zit nog wel wat beweging in). Echtheid trek ik niet zo in twijfel. Verkoper meldt dat hij nog nooit gepolijst is.
De lugs lijken me op de foto’s goed maar dat zie je denk ik alleen in het echt.
Heb ook contact met een verkoper in Italië (waar ik zelf voor werk zit deze week) die er ook een aanbied. Even afwachten of hij zich aan de afspraken houdt maar heb ik wel een goed gevoel over.

Volgens mij was die in Zoetermeer een 79100 ipv deze 79090

Compleet andere horloges. Wat wil je? Vintage feel, Rolex looks, een klassieker om “zuinig op te zijn”? Bling?

Of een hedendaagse duiker met knipoog naar het verleden. Geen bling.

Ik heb beiden. De sub gaat mee onder pak of naar etentjes. De Pelagos mag mee op vakantie.

De oude is mooi en chique. De nieuwe een mooi staatje techniek.

Ik ga voor de sub maar ben benieuwd naar de meningen over old vs new.

Geen twijfel mogelijk, de sub… Prachtig horloge!!

Mooie Sub!

Ik zou zelf ook altijd voor de Tudor Sub gaan. Bewezen klassieker, al denk ik dat het met de waarde stijging niet zo hard meer gaat. Zolangzamerhand is de rek er toch aardig uit.

hahaha. Check ff wat oudere Tudors doen. Ik denk dat de 79090 hetzelfde gaat doen.

Heb zelf zowel de Pelagos, BB en 79090 gehad. Pelagos was zonder meer het beste horloge. Geweldige lume, keramische bezel, titanium etc. De 79090 vind ik het meest veelzijdig. Altijd draagbaar, onopvallend en best mooi. Hoewel de Pelagos beter is, zou ik de 79090 meer dragen.

Klopt dat ze nog steeds in de lift zitten, maar ik dacht dat het toch wel wat minder hard gaat dan een tijdje terug. Wat dat betreft geldt dat ook voor Rolex. Verzamelaars zijn nu naar andere merken aan het kijken die tot voor kort nog onder de radar zaten.

Mijn keus was snel gemaakt. Ik vind de Pelagos een prachtig horloge maar titanium is niks voor mij. De Submariner daarentegen heeft een vintage uitstraling die ik niet kon weerstaan. Er gaat niks boven een bol plexiglaasje en een tritium-dial. Over de prijsontwikkeling: laat ik zeggen dat ik deze niet meer kan kopen voor wat ik ervoor betaald heb een paar jaar geleden. :smiley:

5 likes

Dat laatste klopt, zelfs die midsize van mij is flink duurder geworden.

De sub ligt qua design iets meer in de ljjn van de Black Bay. Maar heeft wat mij betreft meer karakter dan de BB.
De Pelagos is weliswaar ook een duiker, maar naar mijn mening een totaal ander horloge

Prachtig horloge!