De black bay (blue) met het ETA movement of de Black bay met het in-house movement? Ook gezien de kleine aanpassingen die ze aan het uiterlijk hebben gedaan (de roos vervangen door het schilt, de kromme letters vs de rechten en de subtiele aanpassing aan de band)
Ik denk dat ik in de minderheid ben ⦠maar ik zou de nieuwe met in-house movement nemen. De dial vind ik iets strakker met de tekst als rechte lijn. En de 72 uur power reserve is uber cool!
100% de nieuwe! Mooier en een dijk van een gangreserve.
Waarom zou je een grote aanschaf als deze laten afhangen van de serviceability? Ik hoef mijn horloge niet bij iedere horlogemaker op de hoek te laten servicen. Het hoeft maar eens in de zoveel jaar; dan wil ik best een eindje reizen en vind ik het geen ramp om hem een paar weken kwijt te zijn.
Ik heb mijn Tudor Ranger met eta binnengedaan voor afstellen en nazicht en de AD hier in de buurt (die een eigen horlogemaker heeft) heeft me gezegd dat Tudor standaard naar Rolex gaat omdat zij de kast zelf officieel niet mogen openmaken. Vandaar dat ze het niet proberen uit schrik de caseback te beschadigen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit bij een onafhankelijke uurwerkmaker of de AD me iets wijsmaakt, maar volgens mij gaan de service kosten sowieso hoog zijn bij Rolex zelf, ETA of inhouse.
Dus mogelijk is dit een non-argument en wordt het gewoon nagepraat.
Heeft er iemand uberhaupt zijn Tudor ETA al laten servicen āom de hoekā?
Dat dus. Oude logotje, kromme letters en een ETA op iedere straathoek te onderhouden. Hopsakee!
EDIT: Even doorlezen, en @Klokkengek heeft natuurlijk gelijk dat ie mooier is, terwijl @RDK de dikte terecht aanstipt, alsmede de band. Waarbij die rode van @Klokkengek een bandenvreter van jewelste is.