Tudor vs tudor

Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?

De black bay (blue) met het ETA movement of de Black bay met het in-house movement? Ook gezien de kleine aanpassingen die ze aan het uiterlijk hebben gedaan (de roos vervangen door het schilt, de kromme letters vs de rechten en de subtiele aanpassing aan de band)

2 likes

Kromme letters.
Ik heb geen flauw idee welke versie dat is, maar dat hoort bij Tudor

2 likes

Ik denk dat ik in de minderheid ben … maar ik zou de nieuwe met in-house movement nemen. De dial vind ik iets strakker met de tekst als rechte lijn. En de 72 uur power reserve is uber cool!

2 likes

de nieuwe

9 likes

persoonlijk zou ik voor de oude gaan, met ETA (goedkoper in service), roos en gebogen letters.

1 like

de ā€œoudeā€

3 likes

scheelt dat zo veel dan in het onderhoud?

weet niet exact hoeveel, maar de ETA kan je door (bij wijze van spreke) elke horlogemaker op de hoek van de straat laten servicen.

Het inhouse movement kan je denk ik alleen bij Tudor zelf servicen.

De oude want minder hoog

Ik heb vorig jaar november al gekozen (met dank aan @Number4 :wink:):

De ETA-based uitvoering (overigens gemodificeerd door Tudor).

Waarom…?

• Roos logo i.p.v. schild
  • Minder dikke kast dan in-house uitvoering
  • Mooiere stalen band (ben geen liefhebber van de ā€œklinknagelā€ band aan het nieuwe model).

Daarom! :wink:

8 likes

Zijn natuurlijk allebei fantastische klokjes, maar ik ga overtuigd voor de versie die ik zelf ook heb: de ā€˜oude’ versie met ETA uurwerk :sunglasses:

Zelfde redenen als @RDK ook noemt en daarnaast de duidelijk voordeligere onderhoudskosten.

De hoofdreden is echter dat ik de oude versie gewoon echt mooier vind en daar gaat het in mijn beleving om :blush:

15 likes

Prachtig Harry! :thumbsup:

1 like

Dankjewel David! :blush: Ik ben echt oprecht ā€˜in love’ met mijn Tudor! :heart_eyes:

3 likes

Kan ik mij goed voorstellen! Erg gaaf die vintage look dmv die specifieke kleur wijzers en indices.

2 likes

100% de nieuwe! Mooier en een dijk van een gangreserve.

Waarom zou je een grote aanschaf als deze laten afhangen van de serviceability? Ik hoef mijn horloge niet bij iedere horlogemaker op de hoek te laten servicen. Het hoeft maar eens in de zoveel jaar; dan wil ik best een eindje reizen en vind ik het geen ramp om hem een paar weken kwijt te zijn.

3 likes

Ik heb mijn Tudor Ranger met eta binnengedaan voor afstellen en nazicht en de AD hier in de buurt (die een eigen horlogemaker heeft) heeft me gezegd dat Tudor standaard naar Rolex gaat omdat zij de kast zelf officieel niet mogen openmaken. Vandaar dat ze het niet proberen uit schrik de caseback te beschadigen.

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit bij een onafhankelijke uurwerkmaker of de AD me iets wijsmaakt, maar volgens mij gaan de service kosten sowieso hoog zijn bij Rolex zelf, ETA of inhouse.
Dus mogelijk is dit een non-argument en wordt het gewoon nagepraat.

Heeft er iemand uberhaupt zijn Tudor ETA al laten servicen ā€œom de hoekā€?

1 like

@PeterLC heb je weleens een black bay geserviced? Edit: om de hoek klinkt een beetje denigrerend, zo bedoel ik je natuurlijk niet :smile:

OT: ik denk dat ik volgend jaar de spaarpot eens kapot tik en ga voor de black bay blue met kromme letters.

Wel een mod natuurlijk. De zwarte black bay insert met rode driehoek moet erop :sunglasses:.

Is dan ook niets heilig hier? Nee.

13 likes

Oh dear… oh dear… :grin: :laughing:

1 like

Dat dus. Oude logotje, kromme letters en een ETA op iedere straathoek te onderhouden. Hopsakee!

EDIT: Even doorlezen, en @Klokkengek heeft natuurlijk gelijk dat ie mooier is, terwijl @RDK de dikte terecht aanstipt, alsmede de band. Waarbij die rode van @Klokkengek een bandenvreter van jewelste is.

3 likes

Stalen band van de nieuwe met ā€œklinknagelsā€ vind ik echt een stuk minder mooi dan de band van het oude type.