Met een bezel lay-out ontwerp van Jules de Corte
Daar zit op het eerste zicht het enige verschil met de militaire versie ( en zal op het deksel wel zonder de MN graveringen zijn).
Hoeveel mm gaat ie zijn? 39?
Blijkbaar is woensdag 10 november een dag om Tudor in de gaten te houden als de geruchtenmolen klopt
Ik denk dat het klopt dat het geruchten zijn?
In 2026 bestaat Tudor 100 jaar. Dus denk dat we nog ff moeten wachten op de sub.
Tot die tijd heeft Tudor genoeg moois gelukkig.
Een 39mm Pelagos zou al heel tof zijn!
Als je 1 keer een Pelagos hebt omgehad koop je nooit meer een Submariner.
Ik heb een Tudor Pelagos 25500tn Two liner gehad. Ook naast een Submariner. De Pelagos is leuk, maar redt het niet tegen de Submariner. Neemt niet weg dat de Pelagos een fantastisch horloge is.
Serieus? Ik heb ze ook allebei gehad en vond de Pelagos veel beter dragen en zag geen verschil in de finish. Maar dat komt misschien door het titanium, het staal wat Rolex nu gebruikt vind ik maar apart spul. Erg zacht ook, het krast als een malle.
Die Two liners worden geld waard let maar op.
Ja ze zijn al wat gestegen. Nu 3k plus.
Vind Rolex wel een veel betere afwerking hebben. En de Oyster clasp en band is the best is business. De Tudor Pelagos is meer toolwatch, maar zo is ie ook bedoeld. Top horloge maar het is mijns inziens geen Rolex.
Jij moet gewoon effe een poosje aan de Rolex dan ben je daar ook weer van verlost Het is echt de naam die het verschil maakt vind ik persoonlijk. Ik heb overigens de stille hoop dat Rolex ooit ever nog een titanium model uitbrengt wat niet meteen een nier en een echtscheiding kost,…
Ja bizar, twee jaar geleden was je blij als je er vanaf was. Nu trekken ze hem uit je handen bij wijze van spreken.
Submariner 114060
Rolex Explorer II 226570
Er staat geen kroontje en Rolex op, daar zit voor @RLC het grote verschil. Als ze de Pelagos iets kleiner hadden gemaakt dan had ik er zeker weten ook een gehad, titanium draagt heerlijk licht en de afwerking is top.
Ik vermoed voor mezelf hetzelfde. Heb nog wel even getwijfeld tussen de BB58 en de Pelagos, maar het formaat van die laatste is toch bijzonder te noemen. Het oogde in ieder geval significant groter en dikker dan een Planet Ocean, wat zeker niet over de hele lijn klopt. Een tweede dikke duiker had ik nu niet echt nodig, dus het is de BB58 geworden.
Hier moet ik @RLC toch even bijtreden. Pelagos is toch wel wat anders als een submariner. Groter/hoger en door het lichtere gewicht voelt het wat goedkoper aan. Desalniettemin ben ik ook fan van de Pelagos, heb denk ik ieder model dan ook al in mijn collectie gehad. De blauwe zelfs meer dan drie jaar (wat bijna een unicum is voor mij!).
Grappig, voor mij is dat juist een teken van de kwaliteit van de titanium kast en band. Zelfde met de Zenith Defy, heerlijk om te dragen want verderlicht.
Er is niks mis met een Tudor Pelagos. Top horloge. Het komt alleen qua afwerking bij lange na niet in de buurt van een Rolex Submariner of welke andere Rolex dan ook. En ik ben ze beide gehad (Submariner uiteraard nog steeds in bezit) dus weet waarover ik het heb.