Tudor zonder ingevulde garantiekaart

Hi, een vraag betreffende een Tudor welke te koop staat, tweedehands incl doos en papieren (2022).
Bij navraag over het horloge blijkt dat het meegeleverde garantiebewijs niet is voorzien van een aankoopdatum.
Dit maakt me wat wantrouwig.
Een horloge waarvan een AD de garantie heeft geactiveerd moet voorzien zijn van een aankoopdatum imo.
Graag wat info.
Bedankt alvast. :slightly_smiling_face:

Vragen waar hoj aangekocht is, die ad bellen en het serienummer geven. Dan kunnen ze dat wel checken

1 like

Het komt regelmatig voor dat dealers dit open laten, om klanten een voordeeltje te geven. Horloges liggen in het algemeen vaak lang op de plank bij de juwelier (in een normale horlogemarkt :smiley: ). Eén a twee jaar is niet raar. Juweliers willen van dat feit voor een vaste klant nog wel eens gebruik maken door een garantiebewijs blanco te laten. Als er dan een probleem is met het horloge komt er alsnog een stempel en datum op de kaart en gaat de garantie dan pas in…

8 likes

Daar wordt nog navraag naar gedaan.

Dat is bij dit horloge niet van toepassing.

BB41 toevallig?

Nee, doet er verder ook niet toe welk model toch?
Gaat hier om een mogelijk niet gedekte garantiekaart.

Rustig aan. :slightly_smiling_face: toevallig zag ik dan gisteren ook een Tudor te koop die een soortgelijk iets heeft.

4 likes

Onbeperkt garantie haha. Eerst ff jaren dragen, daarna pas de garantie kaart invullen.

Hoezo wantrouwig? Als de verkoper zelf een datum invult is het opeens wel oké?

Nog nooit gehoord.
Heb je dit zelf ervaren?

Mijn ervaring leert dat blanco kaarten vaak worden meegegeven aan grijze dealers.

2 likes

Heb dit ook weleens gehoord bij Omega die op de eigen site zijn besteld. Schijnbaar is de kaart meer een formaliteit omdat Omega aan de serienummers precies kan zien wanneer een horloge verkochg is dus misschien is dit bij Tudor ook.

Desondanks wil ik zelf toch ook wel graag een netjes ingevulde kaart.

2 likes

Ja ben bezig met een mogelijke aankoop

Tegenwoordig zijn er meerdere merken waarvan de garantie digitaal geactiveerd moet worden bij verkoop.

Gebeurd dat niet dan riskeert de dealer zijn dealerschap en is de garantie niet geldig.

Bij Omega is het tegenwoordig al het geval dat de klant wel een creditcard pas met een datum mee krijgt maar de juwelier moet ook digitaal de verkoop doorgeven. ( is ook handig voor de importeur zodat ze op de hoogte zijn van de voorraad en of de vertegenwoordiger langs gestuurd moet worden)

Bij Breitling is het op 1-1-2014 al begonnen met een pas die een display heeft en daarop de garantie datum en referentie met serienummer aangeeft. Moet ook eerst geactiveerd worden met een speciale reader.

Bij Tudor weet ik niet exact of ze het verkochte horloge ook digitaal aanmelden maar als hij opduikt met een blanco verkoopdatum dan gaan er zeker alarmpjes af bij het merk.

1 like

Vroegen moest je ook een handtekening achter op je pinpas zetten, anders was hij niet geldig. Jij er ooit van gehoord dat om die reden een pinpas geweigerd werd? Als het er op aan komt vraagt de fabrikant natuurlijk naar een kaart met stempel van de winkel of naar de aankoopfactuur. Dus dit werkt alleen als de verkoper er in mee gaat / dit zelf actief doet en wanneer er geen onredelijke periode is verstreken. Met je Omega uit 1956 garantie claimen gaat misschien opvallen…

Anyway, ik heb een paar horloges liggen met blanco kaart waar ik nooit om gevraagd heb liggen, dus vandaar dat ik dit verschijnsel ken en ik dacht dat dit hier misschien aan de hand kon zijn…

Antwoord gekregen.
Horloge komt niet uit de EU
Bij navraag of dit officieel is ingeklaard kreeg ik een wat ontwijkend antwoord.
“Dat maakt allemaal niks uit, garantie wereldwijd”

Dan ben ik al klaar.
Dank voor de info. :wink:

1 like

En dit is niet helemaal zonder reden natuurlijk…

1 like

Tudor wordt ook digitaal aangemeld bij aankoop AD !

Klopt.
Maar in dit geval ging het om de ontbrekende datum in eerste instantie.
Vervolgens werd mij duidelijk dat dit horloge niet EU geleverd is.
Geen bewijs van inklaring ook.
Ga ik niet doen. :wink::slightly_smiling_face:

1 like

Ik heb nog wel een nieuw gekochte Omega met doos, papieren enz. maar zonder ingevulde creditcard.

Pinbon enz. heb ik nog ergens liggen.

Sommige AD’s zijn daar minder secuur op dan andere.
Het is niet per se een teken van gerommel.