“En is dat nou je Ansjovis?” Tja, van je kinderen moet je het hebben…
De postbode bracht vandaag 3 pakketten: de Seiko van mijn vrouw (zie een posting op dit deel van het forum), de Tuna die ik vorige week kocht en banden voor mijn 6105 (meer daarover op het vintageforum).
De Tuna heb ik vorige week gekocht via het TZ-UK forum. Ik meldde al dat hij onderweg was. Maar het is toch altijd spannend wanneer je 'm omdoet! Gezien de grootte (48mm zonder kroon) vond ik het toch wel spannend! En dat valt dus gigantisch mee! Geen enkel probleem. Waarschijnlijk omdat de kast naar boven toe schuin naar binnen loopt, waardoor alleen de basis die op je arm rust, breed is. Visueel lijkt hij ranker! Ook het feit dat de breedte zich niet vertaalt in een langere afstand van lug naar lug: de lugs zijn afgedekt onder de overstekende kast.
Het horloge komt met een nieuwe saffier, nieuwe batterij en een 300m WR test. Daarnaast nog twee stalen banden. Een gebruikte en een hele nieuwe. Gezien het gewicht heb ik gekozen voor een Z22 flat vent van Rob.
WOOOW, wel zo’n beetje de meest ultieme Seiko die ik ook heb aanschouwd.
Voor mij toch wel té extravert, en toch kan ik snappen dat je ervoor valt.
Is het een horloge enkel voor de Japanse markt?
Ik zie naast de datum iets staan, wat ik ineens niet meer lezen kan.
Of dislectie zou ineens de kop opgestoken moeten hebben, wat onwaarschijnlijk lijkt.