Turler horloge?

Hallo,

Ik heb dit horloge gevonden waar Turler op de wijzerplaat staat. Verder staat er compensamatic op en swiss made op. Weet iemand meer over dit horloge? Van welk merk is dit turler signed horloge?

1 like

Heb je meer foto’s van de band en met name de gesp/clasp?
Mijn eerste idee is dat band en horloge niet bij elkaar horen origineel.

Ik kan me zo voorstellen dat Turler naast horloges van anderen verkocht met hun naam op de plaat, ook zelf horloges verkocht onder hun huismerk.

Als de plaat origineel is, zou dit zo’n huismerk horloge kunnen zijn. Weet je toevallig wat het movement is dat erin zit?

Hoi Ruud,

Ik zag dit horloge online langs komen en dit zijn alle foto’s die er bij zaten. Ik ben zelf een beginnend horlogemaker en zou dit een leuk en leerzaam project vinden. Maar vroeg me af of dit de investering waard is en het horloge ook nog een leuke geschiedenis heeft.

Mvg,
Jaden

Als ik google op compensamatic kom ik alleen Nivada tegen. Ik denk dat dat een goede kandidaat is voor fabrikant/assembleur van het horloge.

Gezien de staat zou ik zeggen dat dit horloge te ver heen is.

Kijk even hier:
[What’s with the Türler print on the dial at some models ? | Omega Forums]

https://omegaforums.net/threads/what’s-with-the-türler-print-on-the-dial-at-some-models.71037/

1 like

Dat gaat over retailer sign. Dan zouden er twee namen op moeten staan.

1 like

Daarom denk ik ook dat het horloge van OP niet zo’n goeie is… om het maar voorzichtig te zeggen.
Lijkt me geen ‘hidden Omega’ in elk geval.

Nee, ik denk een huismerk… als de plaat al origineel is.

Ik heb geen flauw idee ik laat het nog wel weten of ik hem koop of niet. Als mensen nog meer informatie geven zou ik dat heel er waarderen.

En Ruud als het horloge “te ver heen is” dan is het voor mij alleen maar extra motivatie om hem helemaal goed op te knappen als dat me wel lukt🧐

Als oefenproject kan ik me voorstellen dat het een leuke uitdaging is. De kast en plaat lijken mij te ver heen om (financieel) interessant te zijn voor een horloge liefhebber.

Ik kan de kast en het glas wel weer helemaal mooi krijgen. Ik vind het moeilijk om te betalen of de wijzerplaat ook lelijk is geworden en ook weet ik niet hoe hij er van binnen uit ziet en wat voor uurwerk er in zit. Ik ben trouwens een student van vakschool schoonhoven :ok_hand:t4:

Ok, ik zou eerder een ander horloge kiezen van een mooi merk :wink: … en een stalen kast… waarbij de plaat er beter uitziet.

Heeft u tips voor andere projectjes? Waar ik ze kan kopen en wat voor merken? Ik ben nog niet heel ver in mijn school dus ik ga nog niet beginnen aan hele lastige uurwerken maar ik vind een uitdaging heel leuk!

Ik zou toch de Türler doen als-ie niet duur is.
Er zit waarschijnlijk een eenvoudig AS of FHF caliber in. Als je kast en het glas weer hebt opgeknapt, ziet het horloge er vast weer mooi uit. Ik zou deze dan best wel aan mijn collectie willen toevoegen :nerd_face:

Het is dus geen dure Omega-Türler of Longines-Türler e.d., maar een eigen huismerk horloge zoals hiervoor al is aangegeven.
Zo’n huismerk horloge werd soms ook als uitleenhorloge tijdelijk meegegeven aan een klant, die zijn horloge voor onderhoud of reparatie had afgegeven.

Het lijkt wel alsof de achterdeksel er scheef is opgedraaid.

Ja maar wat is “niet te duur” hoeveel is zo iets waard? Een tientje? Of eerder 50? Of nog meer?

Ik schat deze in op €35.

Top dankjewel!

1 like

Tja, daar kan ik wel wat op zeggen.
Turler is van origine een retailer, dus een wederverkoper en verkocht horloges zoals Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre (JLC), Blancpain, International Watch Co. (IWC), Universal Geneve en Omega.
Ik heb indertijd zelfs nog een Movado Ermeto gehad met een wijzerplaat met Turler erop.
De Vacheron en JLC horloges met Turler op de wijzerplaat werden zelfs een gewild collectie item en de prijzen gingen vaak omhoog uitsluitend omdat de naam Turler erop stond.

Probeer erachter te komen wat voor uurwerk in de kast zit.
Als er een JLC of Vacheron uurwerk in zit, dan is het een interessant collectors item en zeker de moeite waard om te restaureren.
dixi

Maar in die gevallen staat türler erop naast JLC, UG, VC. Dus het is een normale plaat, die extra gemarkeerd is door de retailer.

Niet een horloge met enkel de naam van de retailer op de plaat toch?

Zoals dit:

1 like

Nee hoor, dat hoeft niet zo te zijn, ik heb Movado Ermeto, Vacheron en JLC horloges gehad, zonder de naam van de manufactuur van het uurwerk en kast met uitsluitend de naam Turler op de wijzerplaat.
Zelfs een Memovox in handen gehad met het merk Cartier erop zonder de JLC naam.
Wel zal de naam van de manufactuur op het uurwerk moeten staan. Daaraan is dan goed te zien waar het vandaag komt.

1 like