Turtle of skx mod

Een forumkoop turtle en forumkoop skx. Heb je beide en kan je kiezen voor hetzelfde als, bijna, een nieuwe. Ze zijn allebei fraai

Ik zou voor de turtle gaan en als extraatje een padi.
Heb een skx voor op het werk, mijn inziens enkel op jubilee te leggen en meer moet er niet met gebeuren.
Mijn eerste turtle was een srp 779, maar mistte wat kleur. Nu de padi ervan genomen en geen moment spijt van.

Zou een turtle echter niet bij een ad kopen, vind ze daar zo duur. Bij monsterwatches etc zijn ze vele malen goedkoper!

1 like

Turtle turtle en zelfs blow your mind

mini turtle

3 likes

Mini turtle vondt ik echt te klein, draagt kleiner dan een skx voor mijn idee.

Kan er niet veel zinnigs over zeggen, buiten dat ze me goed past en ik het nog meer een dagelijks horloge vind dan de skx
Misschien wat minder opvallend wel dan de skx. De kleinere look komt doordat de plaat ook gewoon een kleinere diameter heeft.

1 like

@HanDavinci

Zat hier aan te denken, alleen de chapter ring dan egaal metaal en andere wijzers.


Nog wel gemeende tips of ideeen?

1 like

Nou, ik heb zoiets een keer gemaakt met een 171 dial.

Toen was er nog geen brushed alu chapter ringen met ticks. Nu is die er wel (de CT204 van CT), en dat maakt het toch net iets meer af.

Als je ook Turtle wijzers gebruikt, krijg je dit:

…maar dan met die Yachtmaster insert
(oh en op deze zit een Yobokies Sub bezel).

Tbh denk ik dat de mod gaver is als je alles zwart houdt en dan een plaat met zilveromlijnde markers neemt. Less is more.

Voorbeeld:

SBDC001 of 031 wijzerplaat & wijzers
Stock 007 chapter ring
Stock bezel
CT094 saffier met blanke AR
DLW YM insert.

Dit is subtieler, maar gaat toch meer knallen :+1:

3 likes

Een sub bezel zou natuurlijk ook nog kunnen, staat misschien wel beter icm. de YM insert. Die brushed met thicks is wel een goede.

Klinkt misschien gek maar ik zie geen verschil tussen skx wijzers en turtle wijzers.

1 like

De lume is iets anders en de secondewijzer is zwart en gepolijst ipv zwart en wit.

Maar ik blijf hierbij, dit gaat veel gaver worden in mijn optiek.

1 like

Die laatste opmerking had ik gemist. WiFi is hier op vakantie niet altijd even goed. Ja heb ook gedacht aan een sumo dail, maar vindt het ontbreken van een dag aanduiding zonde.

1 like

Die laatste opmerking had ik gemist. WiFi is hier op vakantie niet altijd even goed. Ja heb ook gedacht aan een sumo dail, maar vindt het ontbreken van een dag aanduiding zonde.

1 like

Helemaal top :+1: