Dag mede forumgenoten.
Ik ben aan het rondkijken om mijn collectie uit te breiden met een nieuw klokje.
Het liefst zou ik mijn grail toevoegen aan de collectie maar deze zal nog lang buiten mijn bereik blijven.
Toch zou ik graag een horloge in dezelfde stijl toevoegen aan mijn collectie.
Een beetje rondkijkend kwam ik uit bij een hamilton jazzmaster
Hoeft denk ik niet hoor. Er zijn Asian valjoux 7750 klonen en de Russische 3133 is ook een uurwerk dat volgens mij wel in zachter geprijsde mechanische chronografen zit. Ik weet zo even geen geschikt merk/model (dressy met blauwe dial) maar moet er bijna wel zijn.
Volgens mij is het woord tussenpaus hier niet zo gek. Als ik even Wikipedia citeer:
“Door iemand te omschrijven als een tussenpaus geeft men aan dat men niet verwacht dat de persoon in kwestie een lang leiderschap ten deel zal vallen”
Hoewel het hier om personen gaat zou je dit ook wel voor horloges kunnen gebruiken; hij geeft al aan dat het horloge uiteindelijk opgevolgd zal worden door de Grail.
Je zou misschien een jong gebruikte Bulova Accutron Chronograph kunnen overwegen - bij mijn weten een van de laagst geprijsde originele 7750 horloges (zie eBay linkjes). Ik heb eens gekeken, maar zie de Aziatische 7750 kloon toch vooral terug in replica’s.
Ik ben vandaag aan het oriënteren geweest en tot de conclusie gekomen dat chronograph geen verplichting is. Ik kwam bij chronograph uit omdat ik vooral een niet blanco wijzerplaat zoek. Er zou bijvoorbeeld ook een small second dial of power reserve dial op kunnen zitten.
De blauwe wijzerplaat is voor mij wel een vereiste.
Qua budget zal dit rond de strekking van 6 a 700 euro liggen.
Het horloge zal een afstudeer cadeau zijn voor mijzelf dus de aanschaf datum ligt nog wel een eindje weg. Maar een deel van het plezier zit natuurlijk in het zoeken, sparen en alvast kwijlen over de mogelije opties!