Het zal geen stormlooptopic worden maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met een Tutima. Als dat wel zo is, dan is dit gewoon een NA topic
In het verleden al een aantal keer een Military Chronograph gehad maar iedere keer weer weggedaan. De stalen band van de vroege modellen is beetje flimsy en door de dikke kast wordt ie topzwaar. Er bestaat wel een titanium versie maar die is nogal aan de prijs. En door de bezel is ie nogal druk. Er is ook een versie zonder bezel in ti. maar die zie je helemaal weinig.
Was al een tijdje op zoek maar zonder resultaat. Een leuke gevonden in Dld, maar die zat echt aan de bovenkant van mijn budget. Maar een (dure) coronatest en 750km enkele reis (verkoper wilde niet verzenden) zag ik ook niet zitten. Via TZ-UK werd ik gewezen op een exemplaar die in Kroatie te koop stond. Gast was moderator van grootste horlogeforum daar, dat zal wel goed. Geld overgemaakt en binnen 4 dagen was ie binnen.
Het is de uitvoering zonder bezel en in titanium . Heeft vorig jaar een servicebeurt gehad en voorzien van een nieuwe ‘chapterring’ (gewoon besteld bij Tutima). Ook nieuwer type met betere band met een soort van endlinks. En door titanium draagt ie heerlijk. Indexen krijgen ook al een mooi kleurtje
En nog wat foto’s van exen van mij. Heb ook nog een Pacific en een F2 gehad. Ook leuk, maar er gaat niks boven Tutima met een Lemania 5100 onder de kap.
Tutima is een merk wat mij ook wel aanspreekt. Als ik nog eens tegen een M2 Seven Seas (ref. 6151-04) aanloop vrees ik dat ik wel overstag ga als ik centen zou hebben. Deze:
Een mooie aanwinst!!
Tutima is een merk dat je hier inderdaad niet veel tegen komt.
Onterecht lijkt mij, want het kwalitatief gewoon erg goed.
Genieten maar van deze nieuwe in de collectie!
Die M2 is heel gaaf, simpel en clean!
Deze blijft bij mij ook in mn hoofd spoken…helaas altijd weer die rot centen😄
Misschien maar goed dat ze nauwelijks te krijgen zijn
Heb mijn oog laten vallen op de Tutima M2 Seven Seas S (ref: 6156-02)
Erg mooi horloge, nu nog een dealer zien te vinden daar ik nogal grote polsen heb.
Wil graag zien hoe hij staat.
Ik zag dat de dichtstbijzijnde voor mij ik Düsseldorf zit.
Ja en gepast maar helaas te klein voor mij.
Story of my life…… wilde ook ooit zo graag een Lotus Esprit hebben…… flink gespaard was ik er te groot voor, weet niet wat dit met horloges te maken heeft maar komt op hetzelfde neer maar was dezelfde teleurstelling denk ik
Je leest op het forum weinig over tutima. Een merk uit duitsland, uit de bekende plaats glashutte. Ik zag onlangs deze in duitsland. Deze wekte mijn interesse. Niet gekocht maar wel mooi.