Even voor de leuk een uitdaging voor de zaterdagavond: ik zat net een serie te kijken en daar kwam onderstaand horloge in voor. Zoals veelal gebruikelijk is het merk verwijderd of niet zichtbaar. Dus de vraag is: wat is het?
Star Trek Strange New Worlds
Dit is wel heel lastig zoeken omdat het aanvankelijk een blacked-out horloge geweest is, met zwarte index streepjes en cijfers, waarvan de index streepjes handmatig met lichte lichtgevende verf volgeklodderd zijn.
Toch doet het mee aan een bepaald Duits merk denken, Temption. Maar daar heb ik het model niet bij kunnen vinden. Ik ben ook benieuwd wat voor chronograaf uurwerk het is, met kennelijk subregisters voor de vaste 60 seconden, en chrono-registers tot 60 minuten en 12 uur. Da’s geen Valjoux 7750 zeg maar…
Moeilijk te zeggen, maar ik heb het idee dat deze niet zwart maar metaalkleurig zijn en deze door de lichtinval (of gebrek daar aan) zwart ogen. Op de index streepjes is duidelijk gekliederd ten behoeve van het plot van de serie inderdaad. Verder grijze of donkergroene wijzerplaat? Wel duidelijk lichter dan de zwarte ring…