TV uitzending FR 2

Heeft iemand nog de horlogespecial gisteravond op de Franse TV gezien?
Bij mij stond de Tv aan, meer als achtergrondlawaai dan dat er daadwerkelijk gekeken werd.
Ineens hoor ik termen als double toubillon en diverse horlogemerken noemen. Bleek het een uitzending over horloges, verzamelaars etc. Gefilmd o.a. bij diverse horloge fabrikanten, bij Swatch b.v., 20.000 eenheden per dag, en diverse andere grote merken. Verder in het programma dat ik maar zijdelings heb meegekregen een intervieuw met naar ik meen Nicolas G. Hayec. Liet o.a. een horloge zien speciaal gemaakt voor de Sultan van Brunei.
Een speciaal model met " double tourbillon" on de effecten van de zwaartekracht te elimineren, een horloge van een speciale nikkellegering waardoor het loopwerk zelfsmerend zou zijn. Een veiling in Geneve van topstukken etc.
Voor de liefhebber misschien nog iets te achterhalen op internet.
Uitzending was op France 2, ik weet niet of die zender in Nederland te ontvangen is.
Verder wens ik aal de horlogeliefhebbers fijne feestdagen en een voorspoedig 2007.
Vanaf een zonnig Corsica,
Lex van de Poll

Nee Lex, niet gezien en ik betwijfel of iemand , hier van het forum het gezien heeft.
Ik weet niet of France 2 in het kabelpakket zit,ik kijk in ieder geval nooit naar franstalige zenders.je ne parle pas francais bien , hélas :slight_smile:
Nicolas Hayek is de eigenaar van de Swatch groep, dus dat zal wel kloppen dat hij er ook bij was, hoeveel horloges had hij om ? meestal 6 maar ook wel 8 :slight_smile:

groet uit een grijs Nederland,
Andre

Hoi Andre,
klopt peuk sigaar, woest uiterlijk en in ik zag in ieder geval drie horloges om de linkerpols bungelen.
In de uitzending werd ook nog opgemerkt dat de tendens was om meer bijzondere horloges en unicaten te gaan maken. Want en ik citeer letterlijk " als je naar New York vliegt in de meest luxe klasse weet je zeker dat je de enige bent met een dergelijk kunststuk om de pols, je hoeft niet bang te zijn dat je buurman met eenzelfde horloge getooid is". Een horlogier uit Parijs die naast nieuwe ook bijzondere occasions verkoopt probeerde de eigenaar van een dames Cartier te worden op een veiling in Geneve. Hij had als grens aangegeven 50.000 Euro voor dit horloge te willen bieden. Uiteindelijk staakte de biedingen bij het dubbele. Over de hele linie was er volgens de insiders een duidelijke opwaardse trend in de prijzen.

Jammer dat ik niet beter voorbereid was en de hele uitzending gezien heb.

Jammer dat ik niet beter voorbereid was en de hele
uitzending gezien heb.

idd … :wink:


Man is 40 jaar geleden met niets anders dan een geleend pak begonnen, hij is nu de rijkste Europeaan
met een geschat vermogen van 30 miljard euro.
lange tijd uitgelachen door de Zwitsers die 'm maar een vreemde buitenlander vonden, en hij had geeneens verstand van horloges, inmiddels bezit hij de helft van alle Zwitserse horlogemerken en het ETA (uurwerken) concern, en als hij tijd van leven heeft, is de rest ook niet veilig :slight_smile: