TW Steel ACE Aternus ACE331

Beste tijdliefhebbers,

Op het forum heb ik al het een en ander gelezen over de houding van de meeste hier ten opzichte van TW Steel maar toch wil ik er wat over vragen.

Allereerst moet ik over mezelf vertellen dat ik nog nooit een horloge heb gekocht en dus helemaal nieuw ben in de scene. Ik kan enorm genieten van klokken als de Rolex Datejust, Omega Seamaster 300, IWC Portugieser maar deze klokken behoren op het moment nog niet tot mijn budget. Graag wil ik het eerst eens gaan proberen met een leuk instap horloge.

Mijn oog is gevallen op de TW Steel ACE Aternus ACE331, waarom?

  • Design spreek me aan
  • Saffier glas
  • Automatisch Sellita SW200 uurwerk
  • Gunstige prijs

Nu ben ik op zoek naar jullie ongezouten mening? Waarom wel? Waarom niet?

1 like

Even een plaatje, de meesten zijn visueel ingesteld:

1 like

Dank! kreeg het niet helemaal voor elkaar.

1 like

Specs zien er goed uit,vind de kroon wat aan de forse kant voor het horloge.En als jij hem leuk vind gewoon doen,het is jouw pols waar die omheen hangt :+1:

1 like

Als ik dat model zo zie dan zou ik voor een Tissot gaan die er op lijkt. Kwalitatief vele malen beter en een echt Zwitsers horloge. En waarschijnlijk voor niet heel veel meer.

2 likes

True, vind ik ook minder maar typisch iets voor TW Steel.

TW steel is nou niet echt een gerenommeerd merk. Leuk dat er een Sellita in zit, maar het blijft een joekel met zijn 45mm met een even zo grote kroon. Als je een instapper zoekt van rond de 400 euro, dan zou mijn advies zijn om je budget licht te verhogen en iets van Steinhart te overwegen. En dat uit mijn mond :sweat_smile: Kwalitatief gezien is er veel meer keuze.

Qua specs kan je voor zo’n 400 euro geen buil vallen aan SW200 kaliber automaat met metalen band en saffierglas. Ik vind 45mm wel echt fors voor een dergelijk ‘eenvoudig’ horloge - de kroon is daarbij ook wel erg nadrukkelijk. De vraag is hoe je dat over een paar jaar gaat vinden, als het modebeeld weer wat terugkomt van de huidige satellietschotels.

Voor een soortgelijk bedrag vind je ook andere merken die wellicht iets hoger in de horloge ‘pikorde’ staan, bijv Festina, Tissot, Certina e.d. maar of die significant meer ‘Zwitsers’ zijn dan deze TW Steel betwijfel ik.
Je kan voor een soortgelijk bedrag ook goed slagen met een bovengemidddelde kwaliteit model van Seiko (ook automaat - bijv. Prospex, Presage modellen) maar dat moet je wellicht liggen.

Met 45mm zeker geen kleintje. Voor de rest vind ik het wel een leuk ingetogen design. Kroon vind ik echter 3x niks. Te lomp voor de rest van het design. €450 is echter een bedrag waar je ook een leuke Tissot, Seiko of een van de vele anderen bang-for-buck merken voor hebt.
Maar goed, ik ben een lichte Seikoholic :grin: dus ik zou de voorkeur geven aan een nette Presage o.i.d. al dan niet een nette 2e hands.

Info/specs:
https://www.twsteel.com/eu_nl/ace/aternus/ace331.html

1 like

Die kroon is inderdaad een dikke dealbreker. En ik sluit mijn aan bij je seiko advies!

Kijk dit zijn de antwoorden waar ik iets mee kan! Zo blijkt maar weer dat je niet over een nacht ijs moet gaan als je wat leuks wilt kopen!

Ik ga eens kijken bij Seiko, Tissot etc

Seiko Prospex SPB077J1, ziet er ook top uit zeg!

Misschien vindt je de SKX173 ook wat.

Vind t toch echt wel n knap horloge. Goeie band ook.
Dikke knop…Tja kan ook leuk zijn :wink:

Maar een dikke 400 neerleggen voor TW is vrij veel ja.
Raak je ook amper kwijt.
Een Seiko van 400 verkoop je over een paar jaar nog makkelijk voor n mooie prijs.

Maar ach…Vind je hem mooi? Lekker doen. Gaat gewoon 10 jaar mee dus waarom niet…