TW Steel ATERNUS ACE303 - ja of nee?

Hallo allen,

Lees al een tijdje mee op dit forum maar nu maar een account aangemaakt. Ben een horloge enthousiasteling maar zeker geen kenner, eerder een recreant :grinning:

Heb dit klokje gezien en ben benieuwd naar jullie indruk voor wat betreft prijs kwaliteit verhouding:
https://www.twsteel.com/eu_nl/ace/aternus/ace303.html

Alvast dank voor jullie reacties!

Voor wat je krijgt is hij 300 te duur. Ongelogen. Als je voor hetzelfde geld naar een Seiko chrono op zoek gaat krijg je veel meer.

1 like

Wat is je polsomtrek ? 20cm + ?
Het is een redelijk groot horloge.

Saffierglas, AR coating, 316L steel en wat te zien is op foto’s, erg veel aandacht besteed aan details. Het is alleen jammer van het uurwerk. En omdat het ‘‘Limited Edition’’ is, is het daardoor duurder. Prijs kwaliteit verhouding zou ik niet gaan voor dit horloge maar als jij het subjectief een mooi horloge vindt, zou ik het zeker doen. Ik vind het eerlijk gezegd ook een mooi horloge.

Ik denk dat de meeste horloge liefhebbers meestal liever een G-Shock hebben als het gaat om quartz horloges of we gaan voor een automatisch horloges voor die prijs.

EDIT: Ik zie dat je ook iets kan laten graveren en je eigen Limited Edition nummer mag uitkiezen als het beschikbaar is natuurlijk. Een leuke toegevoegde waarde.

Als je hem echt heel mooi vindt, gewoon doen.
Niets mis met een Ronda kwarts uurwerk en deze specificaties.

Ik zou echter die centen uitgeven aan deze Citizen. https://www.siebeljuweliers.nl/horloges/citizen/citizen-herenhorloge-at8126-02e-leer-zwart

Veel meer toeters en bellen (onder meer ecodrive, radio controlled en eeuwigdurende kalender)voor minder geld en van een Citizen heb je jarenlang plezier.

2 likes

Probeer maar eens iets te vinden wat geen 316L is. Prima spul, maar dat is tegenwoordig net zo normaal als een pollepel van hout.

Dat zou een niet kenner kunnen lezen als: “niet zo best”. Een Ronda boeit mij ook niet zo. Maar het is geen Alibaba dumpspul.
Je kunt beter zeggen: “Absoluut niets speciaals”

Ik vermoed dat tw steel alle modellen Limited Edition noemen. Het is geen Speedmaster Speedy Tuesday, wat betreft limited.

Dat is een ander genre en meestal geen ‘in plaats van’. Mensen hebben in dit genre liever een Seiko of een microbrand als een Vratislava Conceptum, Dan Henry etc.

Je kunt hier eens kijken voor Seiko modellen. Ik heb de maximale diameter gezet op 41mm, die kun je aanpassen natuurlijk. 45mm is imo richting belachelijk groot voor normale polsen. Je kunt ook de wijzerplaat kleur op blauw zetten. Prijzen zijn richtprijzen, no price is waarschijnlijk uit productie. Maar zou je nog op ebay kunnen zoeken.
Je moet toch waarschijnlijk online kopen, want een gewone AD heeft meestal niet wat je net zoekt.

2 likes

Tw steel is rommel. Lees maar eens de recensies op internet
Zelf ook een gehad en na een jaar kapot. Nooit meer

Ik zeg t niet graag…, maarre… ik stem tegen de aankoop van de TW Steel.

1 like

Ongeveer 18. Persoonlijk houd ik wel van een iets groter horloge.

Als je hem mooi vindt en het geld ervoor over hebt, gewoon doen. En dat je er dan wat teveel voor betaalt, hey jij vindt hem toch mooi.

Zoek je iets wat een betere prijs / kwalieitsverhouding heeft, zou ik naar Citizen kijken met Ecodrive (zonne energie) en mogelijk zelfs radiocontrolled (zendergestuurd) voor dat geld.
En Seiko is ook een optie, zelfs leuke automaatjes kun je voor dit budget kopen.

1 like

Dank voor alle reacties, daar heb ik iets aan! Het leek een aardige deal maar denk dat ik met jullie feedback in het achterhoofd toch even verder kijk.

1 like

Dit is een handige site, dank je!

Bestaat er ook zoiets voor Citizen of alle merken?

heb je hier in het blauwe gedeelte al eens rond gekeken,voor het bedrag van die tw kun je hier ook veel leuks vinden

2 likes

Nee en nee helaas.

1 like

Dat is ook een erg mooi ding! Meer opties dan ik nodig heb (of überhaupt ken) maar ga deze wel op het lijstje zetten.

Dank voor deze tip! Wat ben ik blij dat ik die TW Steel niet besteld heb en hier m’n licht opgestoken heb :grinning:

2 likes

Altijd even rustig kijken als je het niet zeker weet!
Veel plezier met je keuze, wat het ook wordt!!!

1 like

Eerlijk gezegd vind ik die Seiko quartz chrono’s qua value for money ook vrij slecht.

1 like

Nou, dan een Rolex.

2 likes

Weetje, als jij het een leuk horloge vindt dan moet je die gewoon kopen.
Je betaald nu eenmaal voor het merk, de techniek die erin zit is ruk, kort door de bocht.
Maar goed we moeten toch ergens beginnen, zo ben ik ook begonnen en ik denk bijna ieder ander hier.
Ik weet je leeftijd niet, en ik kan ook niet in je portomonee kijken.
Maar op een gegeven moment kun je je wat duurders veroorloven, en dan kijk je veel dieper naar de techniek, het verhaal dat er achter zit.

Zijn prima horloges verder. Maar laat iemand die afschrijving maar doen en pik ze op voor een leuk prijsje op MP voor een schijntje van de nieuwprijs. No way dat ik voor zo iets een euro of 300 zou betalen bij de juwelier, of hoeveel zedan ook kosten nieuw. :wink:

2 likes