^^ So true
Op mn fossil krijg ik reacties, op m’n seamaster of legend diver heb ik nog nooit een reactie gekregen
^^ So true
Op mn fossil krijg ik reacties, op m’n seamaster of legend diver heb ik nog nooit een reactie gekregen
^^ So true
Op mn fossil krijg ik reacties, op m’n seamaster
of legend diver heb ik nog nooit een reactie
gekregen
Dat komt omdat ik je nog nooit ben tegengekomen :+
TWS, Armani, Michael Kors, etc., zijn voor mij typisch klokken waaraan ik op straat en op m’n werk een niet-WIS direct herken. Ik weet dat er hier op 't forum ook wel een paar rondzwerven. En ik zeg het eerlijk, ik heb ook wel 'ns een Dieselhorloge gekocht. Gewoon omdat ik 't een grappig ding vond en het geloof ik iets van € 100 kostte. Maar met een paar van die klokken heb je gewoon geen serieuze horlogecollectie. Moet het dan altijd duur zijn? Nee hoor. Kijk voor een leuke betaalbare klok eens naar merken als Tissot, Certina en Hamilton en er zijn er nog wel een paar. Waar het voor mij als WIS om gaat, is dat ik graag een horloge koop van een interessant (en echt) horlogemerk en een sterke voorkeur heb voor de beste kwaliteit voor de beste prijs. O.k., ik ben dan ook een Nederlandse WIS ; ) Wat ik wil zeggen, je moet je gewoon afvragen of je een niet heel erg goed en zeker niet erg bijzonder horloge wil kopen voor een best stevige prijs. Maar dit is slechts mijn bescheiden mening. Iedereen moet lekker dragen wat ie wil, natuurlijk.
Mijn ervaring is dat, hoe interessanter een
horloge voor de kenner is, des te minder algemene
reactie ik krijg. Modische horloges, die ik ook
weleens leuk vind om er bij te hebben, leveren
altijd reactie op (van beiden sekses).
heel herkenbaar. maar ook bepaalde modellen waar wis wild v worden, valt op t straatbeeld niet op. ik ken iemand die heel graag n longines zou willen en die weet dat ik n wis ben. heb al n paar keer de lld omgehad, maar is em nooit opgevallen :+
Dat komt omdat (vooral) vrouwen alleen maar naar het merkje kijken. Zodra je met een Gucci of Michael Kors met stenen erop aankomt zullen ze je ongetwijfeld meteen complimenteren. De echt mooie horloges met bijvoorbeeld een bijzonder binnenwerk vallen minder op en dat kent men niet.
Je kan beter bij de liefhebbers zijn met je LLD of Seamaster.
^^ So true
Op mn fossil krijg ik reacties, op m’n seamaster
of legend diver heb ik nog nooit een reactie
gekregen
Ik vind het soms best aardige klokken maar vind het altijd jammer dat er voor die prijs geen saffier glas in zit of een keer aan appart leuk uurwerk, altijd een beetje dezelfde uurwerken wat ik jammer vind.
Niels, gewoon een mooi en degelijk en tevens robuusthorloge. Vindt de grijze kleur ook mooi. Heb wederom met verbazing een aantal reacties gelezen. Het valt mij op dat een aantal personen meent de aanschaf van een ander behoorlijk negatief te moeten bekritiseren omdat deze niet in een straatje past. Jammer jongens, Niels en gelukkig een hoop anderen, kopen wat ze mooi vinden. Maakt niet uit of dit een quartzof een me hanis h horloge is. Heb zelf een tijdje geleden naar ervaringen over een bepaalt merk gevraagd. Bakken negativiteit en wT ik volgens hen beterkon kopen… Jammer, ik koop ook wat ik zelf wil! Deze kritieken zijn , naar mijn mening, behoorlijk storend en voor mijeen reden om op dit forum zeer terughoudens te zijn. Een breitling of een armani of een tw steel of een technomarine, mij maakt het niet uit! Nogmaals Niels, een mooi horloge en weet uit ervaring dat ze bij TW Steel goede betaalbare horlogesmaken. Voor de rest een fijne avond!
Men vraagt toch om de mening van anderen
+1
TS begint deze post met (quote): “Wat is jullie mening over een TW steel CE4002?”
En die geef ik dus.
Jij hebt een andere mening. Ook prima.
Men vraagt toch om de mening van anderen
Jammer, ik koop ook wat ik zelf wil! Deze
kritieken zijn , naar mijn mening, behoorlijk
storend en voor mijeen reden om op dit forum zeer
terughoudens te zijn.
De reacties waren op de vraag van de TS. Een ieder mag hier z’n menig hebben, zolang hij de ander maar in z’n waarde laat. Als je daar niet mee kunt leven, tja… Dan is je terughoudendheid op z’n plaats, zo niet zelfs geboden
Met een TW steel doe je het beter bij de dames dan een Seiko … eerlijk is eerlijk. Zeker bij het jonge volk ( Lekker genieten van je TW Steel man. Niets mis mee
Hij vraagt naar de mening over een bepaald merk, type horloge. Valt me op dat wanneer je dat doet, eigen ervaring, er hier een aantal zijn die menen te moeten mededelen wat hij beter had kunnen kopen. Omdat ze die zelf mooier vinden, waarschijnlijk. Daar zit je dus niet op te wachten.
Blijft mijn vorige post gelden:
De TS vraagt om de mening van anderen… Dat hij er bovenop gratis tips voor alternatieven bij krijgt is alleen maar meegenomen
Als je daar niet tegen kunt moet je wegblijven, no pun intended
Hij vraagt naar de mening over een bepaald merk,
type horloge. Valt me op dat wanneer je dat doet,
eigen ervaring, er hier een aantal zijn die menen
te moeten mededelen wat hij beter had kunnen
kopen. Omdat ze die zelf mooier vinden,
waarschijnlijk. Daar zit je dus niet op te
wachten.
Ik ben ook wat zuiniger geworden op mijn kritiek als iemand een nieuwe aanwinst toont. Telkens aangeven dat dit of dat me persoonlijk niet bevalt (ook op m’n eigen klokjes heb ik kritiek puntjes hoor:)), vind ik geen positieve bijdrage. Die laat ik dus achterwege en feliciteer iemand gewoon met z’n nieuwe aanwinst. Maar als ie om een mening vraagt, dan geef ik dat. Ik probeer het dan wel met beetje fluwelen handschoentjes te doen, want waar ik niet happy mee ben, kan iemand dolgelukkig mee zijn. Dus zal het niet afkraken, maar aangeven wat ik er niet goed/mooi/fijn aan vind. Maar ook wat ik er wel aan kan waarderen.
En soms geef ik er ook bij aan waar ik voor zou hebben gekozen, gezien de keuze van de koper. Dus bij een stoere grote TW Steel zou ik bijvoorbeeld voor een stoere grote Steinhart Triton of Apollon, Magrette Regattare, Helson ofzo zijn gegaan.
Aan de andere kant vind ik de opmerking van Taged over een “serieuze horlogecollectie” wel een beetje steken http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2437482,2446682#msg-2446682. Ergens zie ik wel dat ie z’n eigen mening geeft “Waar het MIJ als wis om gaat…”, maar de zin van “Maar met een paar van die klokken heb je gewoon geen serieuze horlogecollectie” komt bij mij wat denigrerend over. Ik bedoel, alleen een verzameling van dergelijke horloges zou mij ook zeer zeker niet tevreden stellen, maar als iemand anders het wel een “serieuze horlogecollectie” vind, wie ben ik om daarover te oordelen?
Blauwe Schreef:
Hij vraagt naar de mening over een bepaald
merk,
type horloge. Valt me op dat wanneer je dat
doet,
eigen ervaring, er hier een aantal zijn die
menen
te moeten mededelen wat hij beter had kunnen
kopen. Omdat ze die zelf mooier vinden,
waarschijnlijk. Daar zit je dus niet op te
wachten.Ik ben ook wat zuiniger geworden op mijn kritiek
als iemand een nieuwe aanwinst toont. Telkens
aangeven dat dit of dat me persoonlijk niet bevalt
(ook op m’n eigen klokjes heb ik kritiek puntjes
hoor:)), vind ik geen positieve bijdrage. Die laat
ik dus achterwege en feliciteer iemand gewoon met
z’n nieuwe aanwinst. Maar als ie om een mening
vraagt, dan geef ik dat. Ik probeer het dan wel
met beetje fluwelen handschoentjes te doen, want
waar ik niet happy mee ben, kan iemand dolgelukkig
mee zijn. Dus zal het niet afkraken, maar aangeven
wat ik er niet goed/mooi/fijn aan vind. Maar ook
wat ik er wel aan kan waarderen.En soms geef ik er ook bij aan waar ik voor zou
hebben gekozen, gezien de keuze van de koper. Dus
bij een stoere grote TW Steel zou ik bijvoorbeeld
voor een stoere grote Steinhart Triton of Apollon,
Magrette Regattare, Helson ofzo zijn gegaan.Aan de andere kant vind ik de opmerking van Taged
over een “serieuze horlogecollectie” wel een
beetje steken
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2437482,2446
682#msg-2446682. Ergens zie ik wel dat ie z’n
eigen mening geeft “Waar het MIJ als wis om
gaat…”, maar de zin van “Maar met een paar van
die klokken heb je gewoon geen serieuze
horlogecollectie” komt bij mij wat denigrerend
over. Ik bedoel, alleen een verzameling van
dergelijke horloges zou mij ook zeer zeker niet
tevreden stellen, maar als iemand anders het wel
een “serieuze horlogecollectie” vind, wie ben ik
om daarover te oordelen?
+1 volledig mee eens
Maar als ie om een mening
vraagt, dan geef ik dat. Ik probeer het dan wel
met beetje fluwelen handschoentjes te doen, want
waar ik niet happy mee ben, kan iemand dolgelukkig
mee zijn. Dus zal het niet afkraken, maar aangeven
wat ik er niet goed/mooi/fijn aan vind.
Ik vind als je iets gekocht hebt & dan een mening vraagt, dat je zo sterk in je schoenen moet staan, dat je niet gelijk K.O. bent, als iemand niet zegt wat je wilt horen. Als je dat risico wilt voorkomen, is het beter simpelweg niet te vragen. Ik vraag nooit, maat dat is omdat ik mijn eigen keuzes geweldig vind :~
TW STEEL heeft 2 stippen in hun logo.
Deze stippen stellen de 2 nagels in een zgn fliegerband voor.
Ik zou willen voorstellen om voor 2 maal de prijs van een TW S
een echt flieger-horloge te kopen.
Er wordt op dit gebied veel moois gemaakt in Duitsland door diverse
goede merken en ze zijn mechanisch.
Dan doel ik op de modellen met een diameter niet groter dan 42mm.
(tu)
Grt.
Ik ben erg blij met jullie uiteenlopende meningen! Ik leer hier veel van op horloge gebied! Bedankt!
Aan de andere kant vind ik de opmerking van Taged
over een “serieuze horlogecollectie” wel een
beetje steken
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2437482,2446
682#msg-2446682. Ergens zie ik wel dat ie z’n
eigen mening geeft “Waar het MIJ als wis om
gaat…”, maar de zin van “Maar met een paar van
die klokken heb je gewoon geen serieuze
horlogecollectie” komt bij mij wat denigrerend
over. Ik bedoel, alleen een verzameling van
dergelijke horloges zou mij ook zeer zeker niet
tevreden stellen, maar als iemand anders het wel
een “serieuze horlogecollectie” vind, wie ben ik
om daarover te oordelen?
Niet denigrerend bedoeld, hoor. Geef idd mijn mening, met een vrij uitgebreide onderbouwing en de nodige goedbedoelde tips. En aan het eind van m’n reactie relativeer ik bovendien nog m’n eigen mening. Want ach, wie ben ik nou helemaal!
Ik vraag ook wel eens een mening over mijn aanwinst. Als iemand hem totaal afkraakt heb ik daar echt helemaal geen problemen mee. Ik vind hem toch mooi anders had ik hem niet gekocht.