Wat is jullie mening over een TW steel CE4002?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten wanneer ik deze ophaal?(inmiddels besteld voor 339)
Ik dacht dat je 2000 wilde uitgeven aan een waardevast horloge? Of is dat een ander project?
Dit is op zich een leuke TW steel, maar niet iedereen is even positief over het merk. Ik zou persoonlijk voor het geld dan ook wat anders hebben gekozen
je hebt er in ieder geval niet veel voor betaalt! Dat is een positief iets
Wat Erik11 ook aangeeft, niet iedereen is er positief over. Dat komt naar mijn idee doordat zulke merken (bijvoorbeeld ook Fromanteel) meer een marketingmerk zijn dat een kwalitatief goed horlogemerk. Je betaalt veel te veel geld voor "het merk"terwijl je bv een Seiko met dezelfde op betere kwaliteit zou kopen voor de helft van de prijs.
Dat 2k project loopt nog. Dit is een leuk horloge om dagelijks te dragen en te wennen aan horloges haha
Ben ik het niet geheel mee eens. TW-steel levert vaak grote en robuuste horloges voor een niet belachelijk hoge prijs. Bovendien zit er ook een chronograaf functie bij, dus naar mijn mening is dit horloge voor ± 350 euro zeker wel te doen.
Uiteraard betaal je ook voor het merk, maar wat denk je van al die dure high-end watches…
Veel plezier met de aankoop!
Zonde als je het mij vraagt. Zoals anderen hier al aangeven, voor minder geld zijn er kwalitatief betere klokken beschikbaar. En dan heb je ook nog een automaat, in plaats van een quartz. Let wel, koop vooral de horloges die je zelf mooi vindt. Ik had dit geld alleen anders besteed.
Ik las elders dat je een sportieve automaat wilt kopen. Als je wilt wennen aan een automaat zou ik eens gaan shoppen bij Rob van monsterwatches. Wellicht komt die klok van 2k er dan überhaupt niet, want de keuze is reuze bij Rob, zeker voor €340,-.
Nee, enkel dat horloge je m.i. identificeert als een niet-horlogekenner.
Anders kocht je inderdaad iets anders
Haha ik ben denk ik een van de grootste rookies hier!
Kijk in dat licht ook goed uit welk 2k-horloge je koopt. Er is heel veel te koop, zeker voor dat geld. Smaak is bovendien ook veranderlijk, helemaal als je je net begeeft in de wondere horloge-wereld.
Jozias P Schreef:
Zonde als je het mij vraagt. Zoals anderen hier al
aangeven, voor minder geld zijn er kwalitatief
betere klokken beschikbaar. En dan heb je ook nog
een automaat, in plaats van een quartz. Let wel,
koop vooral de horloges die je zelf mooi vindt. Ik
had dit geld alleen anders besteed.Ik las elders dat je een sportieve automaat wilt
kopen. Als je wilt wennen aan een automaat zou ik
eens gaan shoppen bij Rob van monsterwatches.
Wellicht komt die klok van 2k er dan überhaupt
niet, want de keuze is reuze bij Rob, zeker voor
€340,-.
+1 voor een mooie Seiko. Bijvoorbeeld een Monster. Of een Vostok.
TW Steel doet me vrij weinig en ze zijn te groot voor mijn pols.
Maar toch, veel plezier met je horloge.
Jozias P Schreef:
Kijk in dat licht ook goed uit welk 2k-horloge je
koopt. Er is heel veel te koop, zeker voor dat
geld. Smaak is bovendien ook veranderlijk
Nú de beste tip & nog gratis bovendien. Koop niets en je zit altijd goed :S
Dat gezeur over Seiko altijd hier! Zijn top horloges, daar niet van. Maar een beetje saai inmiddels ook. Ik heb zelf deze TW gehad, erg fraai. Heb nu de 48 mm versie met Mioyta 9100 uurwerk. Echt een heel gave klok met absolute wrist presence en een zeer comfortabele lederen band. Aanrader dus! Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Niels-90 Schreef:
Dat 2k project loopt nog. Dit is een leuk horloge
om dagelijks te dragen en te wennen aan horloges
haha
Hoi Niels
begrijp ik het goed dat je dus nauwelijks horloges droeg / draagt ?
en je nu opeens in het diepe stort met een TW Steel en een project van een waardevast sporthorloge ?
Haha yep
Niels-90 Schreef:
Haha yep
ik zou zeggen probeer eerst eens wat, je hebt nu een TWS
probeer eens een bandje te swappen, vind uit of je voor automaat gaat of quartz, groot / klein
of solar of radio gestuurd of vintage e.d.
voor je het weet zit je anders met iets waar je een stevige duit aan hebt betaald en is het toch niet wat bij jou past.
iemand die als 17 jarige z’n rijbewijs heeft gehaald stop je m.i. ook niet gelijk in een klassieke Ferrari :#
Heb 2 TW’s in mijn collectie… Gek genoeg zijn het ook nog is de horloges waar ik de meeste positieve reacties (van vrouwen) op krijg… Die andere leuke horloges boeit ze niet (Citizen, Hamilton Steinhart), maar mijn TW’s vinden ze dan weer prachtig…
Zonder dolle, het zijn onwijs stevige horloges… Ik heb de A1GP editie nu al ruim 6 jaar en deze ziet er nog steeds perfect uit (is nauwelijks beschadigd maar heeft wel de nodige klappen gehad. Het batterijtje hoefde pas na 4 jaar + vervangen te worden bij mij.
Ik denk dat je er geen spijt van krijgt.
lencoth Schreef:
Nee, enkel dat horloge je m.i. identificeert als
een niet-horlogekenner.
Anders kocht je inderdaad iets anders
Disagree (hangt wel van het model af), als je de klokjes leert kennen merk je dat het eigenlijk geweldige klokjes zijn… Heb van alles (Hamilton, Steinhart) , maar TW blijf ik geweldig vinden!
1 punt om mee te beginnen. we zijn op t forum n beetje gek. horlogegek wel te verstaan. dat omvat veel verschillende dingen, maar zoals sommigen t al omschreven bestaat t uit oa mechanisch uurwerk, klokje/merk met n horlogegeschiedenis, origineel ontwerp, etc etc.
dat weegt allemaal mee bij n vraag wat wij ervan vinden. als je de vraag aan n normaal (lees gemiddeld/doorsnee) persoon zou stellen, krijg je vast hele andere reacties.
bij de vintage klokjes waar wij v staan te kwijlen, vinden zij dat t klokje al lang zn beste tijd heeft gehad.
dit alles gezegd te hebben, ben ik ook zo n gekke WIS en zou ook voor wst anders gekozen hebben. niet omdat t ontwerp me niet aanstaat, integendeel. royal oak en big bang vind ik best leuke klokjes, maar voor mij is de persoonlijke dealbreaker t quartz uurwerk.
weer dit alles gezegd te hebben, neem alles op wat er hier geschreven wordt, en kies de dingen uit die jij wel ziet zitten en maak je om de rest vooral niet te druk :#
veel voorpret met je tws. oh ja, waar op te letten wanneer je em ophaalt: check of ie wel echt niet is. heb wel es n showroom overhandigd gekregen. ja, eerste hands, maar ik vond em met de krassen en vlekken niet nieuwe meer.
check ool of ze iets v n batterij service hebben als binnen 1 jaar leeg gratis nieuwe of sommige hebben zelfs levenslange gratis batterij service (waar doen ze t van:+)
marnix.moed Schreef:
1 punt om mee te beginnen. we zijn op t forum n
beetje gek. horlogegek wel te verstaan. dat omvat
veel verschillende dingen, maar zoals sommigen t
al omschreven bestaat t uit oa mechanisch uurwerk,
klokje/merk met n horlogegeschiedenis, origineel
ontwerp, etc etc.dat weegt allemaal mee bij n vraag wat wij ervan
vinden. als je de vraag aan n normaal (lees
gemiddeld/doorsnee) persoon zou stellen, krijg je
vast hele andere reacties.
bij de vintage klokjes waar wij v staan te
kwijlen, vinden zij dat t klokje al lang zn beste
tijd heeft gehad.dit alles gezegd te hebben, ben ik ook zo n gekke
WIS en zou ook voor wst anders gekozen hebben.
niet omdat t ontwerp me niet aanstaat,
integendeel. royal oak en big bang vind ik best
leuke klokjes, maar voor mij is de persoonlijke
dealbreaker t quartz uurwerk.weer dit alles gezegd te hebben, neem alles op wat
er hier geschreven wordt, en kies de dingen uit
die jij wel ziet zitten en maak je om de rest
vooral niet te druk :#veel voorpret met je tws. oh ja, waar op te letten
wanneer je em ophaalt: check of ie wel echt niet
is. heb wel es n showroom overhandigd gekregen.
ja, eerste hands, maar ik vond em met de krassen
en vlekken niet nieuwe meer.
check ool of ze iets v n batterij service hebben
als binnen 1 jaar leeg gratis nieuwe of sommige
hebben zelfs levenslange gratis batterij service
(waar doen ze t van:+)
Bedankt voor je reactie! Ik ben nu heel hard aan het rondkijken wat ik mooi vind. En ben zelf nu heel erg naar Bulova horloges aan het kijken. Deze hebben hele mooie klassieke klokjes! Maar ook hele mooie nieuwe!
boeing767 Schreef:
Heb 2 TW’s in mijn collectie… Gek genoeg zijn
het ook nog is de horloges waar ik de meeste
positieve reacties (van vrouwen) op krijg…
Mijn ervaring is dat, hoe interessanter een horloge voor de kenner is, des te minder algemene reactie ik krijg. Modische horloges, die ik ook weleens leuk vind om er bij te hebben, leveren altijd reactie op (van beiden sekses).