Ik weet dat op dit forum een voorkeur uitgaat voor kwaliteitsuurwerken, en niet zo zeer modemerken.
Nu was ik zaterdag bij de juwelier, mijn vader heeft namelijk zijn Seiko gesloopt. en ik stond even in de etalage te kijken. Daar stonden ook wat TW-Steels, en zo ook een rose model. Toen de Juwelier bij me kwam, en ik aangaf dat ik die wel even om wilde, haalde hij hem uit de etalage voor me. Eenmaal om mijn arm vond ik hem een beetje tegenvallen.
Toen kwam hij met een folder, “ik heb ze net besteld” dit is een nieuwe lijn van TW-Steel, en deze modellen zijn wat stijlvoller, en van een wat hogere kwaliteit.
Nu is mijn vraag aan jullie wat vinden jullie van het volgende klokje:
Hij is er in 2 maten 45/50MM ik zou voor de grotere gaan. en is dus voorzien van rose. aan de zijkant van de kast staat TW-Steel gegraveerd, zoals we dat kennen van U-Boat.
Er zullen nu mensen reageren dat TW Steel geen topmerk is etc, het gaat er echter om van wat jezelf van het klokje vindt! Heb voor mijn vriendin ook een TW Steel gekocht, omdat ze het een gaaf klokje vond. (TW5) Loopt prima, na 3 maanden intensief dragen. Als het echt bagger geweest was hadden ze al niet meer bestaan …
Ik denk inderdaad niet dat er heel veel positieve reacties zullen komen over de kwaliteit van bijvoorbeeld het uurwerk, dat maakt me ook niet uit.
Het gaat me meer om wat men hier vindt van de looks
Ik heb er ook één en ben er zeer blij mee. Alleen dat de nieuwe lijn van een betere kwaliteit is is echt een verkoop praatje. De kwaliteit is precies hetzelfde als de vorige lijn en die is prima. Overigens het model wat is afgebeeld is dat nieuw? Ik ken hem al langer…
tw is niks mis mee heb hem nu 4 jaar dacht ik een 45mm model
heb de randen een keer opnieuw geborsteld is gewoon als nieuw en waterscooter en sauna proof
die tws waren toen beter als generatie 1 van u boot later kwam u boot met betere uurwerken en dubbelen prijzen en klokjes die niet steedt er mee ophielden
pas alleen op met de 50 mm deze waren bij de eerste generatie gevoelig voor flink stoten dan konden de wijzers los komen weet niet hoe dat nu is
Hoewel ik de kleurstelling en model best wel aardig vind, kan ik niet wennen aan de dop op de kroon. Bovendien vind ik een nadeel aan deze grote maten, dat de subdials zo ontzettend rond het midden gepropt zitten. Nu hebben ze dat bij dit model nog redelijk crea opgelost door middel van de overlappende randen rond de dials.
Het formaat is een kwestie van smaak. Zelf zou ik niet voor 50mm gaan, maar 't is wel ‘in’ natuurlijk.
Dit alles gezegd hebbende, als je hem mooi vind, moet je er gewoon voor gaan. Niet iedereen wil/kan topmerken kopen. Wel eerst even omdoen natuurlijk voor je de beslissing neemt.
Het klopt inderdaad dat de subdials dicht bij elkaar zitten, gewoonweg vanwege het kleine uurwerk.
Ik moet zeggen dat ik me er niet aan stoor. Daarnaas is het inderdaad zo dat niet iedereen de dure merken kan, wil betalen. Het is ook weer niet echt logisch om als 18 jarige met een Breitling navitimer rose a 10.000 te lopen.
Ik wil graag een beetje afwisseling, als ik de verzameling die ik nu optel, kan ik ook een Omega kopen, of een Rolex of een redelijke Breitling, maar ik wil en afwisseling, en ik wil ook graag horloges hebben die normaal overkomen.
Hoewel ik de kleurstelling en model best wel
aardig vind, kan ik niet wennen aan de dop op de
kroon. Bovendien vind ik een nadeel aan deze grote
maten, dat de subdials zo ontzettend rond het
midden gepropt zitten. Nu hebben ze dat bij dit
model nog redelijk crea opgelost door middel van
de overlappende randen rond de dials.
Het formaat is een kwestie van smaak. Zelf zou ik
niet voor 50mm gaan, maar 't is wel 'in’
natuurlijk.
Dit alles gezegd hebbende, als je hem mooi vind,
moet je er gewoon voor gaan. Niet iedereen wil/kan
topmerken kopen. Wel eerst even omdoen natuurlijk
voor je de beslissing neemt.
Groeten,
Martin
Mijn beste,
Helemaal mee eens,
Ik kan het niet beter verwoorden.
Zelf ben ik er niet kapot van. Maar dat is ook niet erg. Iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen smaak.
Dus: als je hem leuk vindt en de prijs er voor over hebt: kopen die handel en er veel plezier aan beleven:D
Hier kan ik volledig achterstaan hoor. Ik heb zelf liever ook afwisseling. Ik zou best voor een Omega of Rolex kunnen gaan, maar als ik dan zie dat ik daar 10 Sea-Gulls voor kan kopen, en genoeg over houd om er voor de afwisseling nog 20 Alpha’s bij te doen, is voor mij de keus gauw gemaakt. Anderen denken daar anders over, en dat maakt nou net dit forum zo leuk
Het prijsverschil tussen een TWS op batterij en een automaat is trouwens ook wel aardig te noemen (200 en 650 euro), had inderdaad begrepen dat er in de automaten een Zwitsers uurwerk zat (ETA).
Ja maar die was waarshijnlijk zonder de subdials, en daarnaast is dit een rose model, wat de prijs ook niet echt drukt.
De Canteen modellen zijn inderdaad wel rond die prijs, maar ook alleen de kleinere, en de basis modellen.
Daarnaast is dit een nieuwe serie, die van betere kwaliteit is qua afwerking, en je kan het geloven of niet maar het is echt zo (geen marketing)
Daarom is dit klokje redelijk aan de prijzige kant, alleen een seiko of iets dergelijks heb je er niet voor, en als ik een seiko neem moet het een Automaat of iets dergelijks zijn, en dan zijn ze weer veel te klein voor mij. Een Seiko Premier ziet er bij mij niet uit namelijk
Ik heb eind van de week contact gehad met de juwelier, en die kon mij vertellen, dat hij hem niet meer binnen ging krijgen voor het weekend, sterker nog de distributeur had hem nog niet eens binnen.
Misschien met het aankomende mooie weer, toch maar een nieuwe zonnebril, voor bij mn andere collectie :d