TW Steel glas vervangen

Ik heb een TW Steel nog uit de periode dat ik minder bezig was met horloges. Ik vind het desondanks nog steeds een fijn horloge om af en toe te dragen. Het glas is beschadigd geraakt en ik heb her en der wat offertes opgevraagd. De prijzen variëren van 49 tot 85 euro. Iemand wellicht tips waar ik met de klok terecht kan? Zelf het glas vervangen is waarschijnlijk geen optie.

1 like

Dank je. Ik mail ze even. Lijkt op het eerste gezicht goedkoper. Ik draag de TW Steel niet vaak meer maar wil hem toch netjes houden.

Welke TW-Steel heb je? Ik denk dat het vooral een kwestie is van jezelf afvragen of het horloge het nog waard is. De TW-Steels (nieuw of goede staat) in mijn veiling gaan over het algemeen voor rond de 50 - 125 euro weg, afhankelijk van het model uiteraard. Zou derhalve zeker niet veel geld betalen voor het vervangen van het glaasje, als je ziet dat je voor ongeveer hetzelfde bedrag een nieuw model kan hebben.

Ja dat was dus ook mijn overweging. Ik heb de TW Steel XXL chronograaf horloge 50mm TW11. Die kost op dit moment nieuw nog steeds 200 euro volgens mij. Weggooien is dan net weer zonde. Daarom op zoek naar glas opties.

In zeer goede staat en compleet met alles zou ik die zo’n 90-110 euro geven in de veiling. Als je oplet niet teveel te betalen voor een glaasje, dan komt het vast goed!

1 like

Sommige modellen hebben een glas met schuin facet die zijn wat duurder maar als je gewoon een standaard vlak mineraal glas erin zet ben je denk ik 20 a 25 euro kwijt.
Kijk anders of er een horlogemaker bij je in de buurt zit die kan dat vast wel voor je verzorgen.

1 like

Omgeving Hoofddorp is dat.