TW STeel horloge

Ik heb sinds een paar maanden een TW steel horloge met chronograaf, maar sinds korte tijd loopt de minutenwijzer niet meer kloppend met de urenwijzer. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

gebruiks aanwijzing lezen :wink:

Als je de kroon uit trekt naar de 1e of 2e stand en dan de chrono knopjes gebruikt kan je als het goed is alle chrono-wijzers verzetten. Zo werkt het tenminste bij Swatch. Ik heb dit ook eens toegepast op de Chotovelli van een vriend en dat werkte. Verder heb ik zelf geen ervaring met quartz chrono’s.

deze manier werkt niet bij mijn horloge

Janpeter,
Wat is het caliber ?
Peter

Zo moet het inderdaad.

Waarschijnlijk doet Jan Peter het niet helemaal goed.

Zie ook de in flash gemaakte handleiding op twsteel.com

Het is een tw5

Ik snap hoe je de secondewijzer van de chronograaf kan verstellen, maar dat is het niet. het probleem is dat de kleine (uur)wijzer niet klopt met de grote (minuten)wijzer. Als ik mijn horloge bv op 12 uur zet staat de kleine wijzer een stukje voorbij de 12.

Door de kroon uit te trekken in positie 1 en dan knop a of b te gebruiken verstel je de rest van de chrono’s

Volgens mij gaat het niet over de chrono, maar over de gewone uren en minutenwijzer.
Waarbij de minutenwijzer niet meer goed staat tov de urenwijzer.
Die zitten toch geklemd op de asjes, als ik het goed heb?
Lijkt erop alsof er eentje niet goed vastgeklemd zit.
Is iets voor de horlogemaker toch? Glas eraf of uurwerk eruit toch?

Groeten, Tom V.

In dat geval is het inderdaad een probleem van het uurwerk zelf en niet zelf op te lossen.

Dat is gewoon garantie.

Een betere omschrijving van het probleem zou wel handiger zijn :wink:

Het gaat voor zover ik begrijp om dit horloge

Wat ik uit zijn omschrijving opmaak is dat hij de wijzers niet “op” elkaar krijgt. Om 12 uur staat de uurwijzer dus iets voorbij 12 uur.

Beschrijf ik het zo goed?

eric128 Schreef:

Wat ik uit zijn omschrijving opmaak is dat hij de
wijzers niet “op” elkaar krijgt. Om 12 uur staat
de uurwijzer dus iets voorbij 12 uur.

Beschrijf ik het zo goed?

ja dat is precies het probleem.

Volgens mij wordt dit een klusje dat door de verkoper onder garantie moet worden uitgevoerd, tenzij het horloge gevallen is of zo.

Groeten, Tom V.

Horloge moet bijna wel een tik hebben gehad, maar is in principe makkelijk te herstellen, dus gewoon even langsbrengen bij de dealer i.v.m. garantie.