TW steel look-a-like

Hi allemaal,

Ik ben opzoek naar iets wat lastig te vinden is. Omdat hier zo ontzettend veel kennis van bijna alle horloges zit, hoop ik dat iemand mij hiermee kan helpen.

10 jaar geleden heb ik een TW steek horloge gekocht, gewoon omdat de oude kapot was. Tegenwoordig stel ik andere eisen aan horloges en ben ik ook wat kieskeuriger qua vormgeving. Maar, een TW spreekt mij qua ontwerp nog steeds aan. Alleen het forse formaat en lompe kroon houden mij tegen.

Daarom, weet iemand een model van een -laten we zeggen- meer liefhebbersmerk dat erg op onderstaand model lijkt. De stoerheid van het ontwerp spreekt mij erg aan. Maar het mag wat verfijnder. Budget ergens rond de 500€. Wel met witte dial. Mijn ‘zomer Tissot’ gaat weg, dus de ‘witte’ plek in de kist komt vrij (op zwart zit een Khaki en op blauw een Tissot chrono).

afbeelding

2 likes

Een Citizen misschien?

1 like

Bijvoorbeeld:

Zal vast nog goedkoper zijn dan de TW steel.

2 likes

Vind ik leuke keuzes! En eigenlijk allebei wel leuker dan een TW Steel. :wink:

Hé, en zoiets? Tissot V8 quartz chrono. Ook lekker stoer ding!

4 likes

Ik zou eens bij Panerai gaan kijken :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Voor 500€ ga je snel uitgekeken zijn

3 likes

Pardon daar had ik overheen gelezen

Hmmm, om binnen jouw budget te blijven, moet je miscshien op jacht gaan naar een Ingersoll Bison No. 6

2 likes

De klassieke merken hebben vaak net een wat bescheidener vormgeving dan de TW steel. De Tissot swissmatic is het dichtstbijzijnde wat met zo te binnen schiet maar niet echt dezelfde stijl als de TW :thinking:

Weet je de diameter van je oude TW?

Ik vond deze wel mooi maar hij lijkt niet ‘sprekend’ op de TW

2 likes

Victorinox is ook redelijk monolithisch inox van uitzicht. Wijzerplaten kan ik niet zeggen.

De wijzerplaat an sich doet me dan weer denken aan een Mondaine - maar die zijn veel fijner

1 like

De Alpina alpiner 4 met witte dial. Wel een automaat, dus wat duurder dan € 500

Dank voor alle suggesties! Zitten echt heel leuke bij die ik zelf niet kende, tof!

Die Tissot v8 is trouwens wel errug gaaf. Hmmmm :thinking:

2 likes

Het moet idd een beetje je stilo zijn. :sweat_smile: Maar power to you hoor!

Is er niet nog zo’n niche merk dat ook dit soort dingen maakt? U-BOAT ofzo iets?

Deze had je ook voor dames in een kleiner formaat, 42 mm
Marc Coblen was hun andere merk en nu voor een dumpprijs hier te vinden:

Edit:

^ daar las ik overheen.
Maar alsnog, die Marc Coblens kosten nu een drolletje

Doorsparen voor panerai

Edit: beter gelezen je zoekt juist een horloge zonder grote kroon.

Longines conquest?

Yep die maaken deze ook, alleen ga je dat niet halen met 500 euro…

1 like

Raketa Big Zero. Voor die alom begeerlijke hipster vibes.

3 likes

Sorry, wist niet dat die zo prijzig waren. :sweat_smile:

Geeft niet, het is toevallig dat ik er 1 heb🤣

1 like