Nee joh, we mogen en kunnen hier allemaal dragen en laten zien wat we mooi vinden. Prima topic dus en er kunnen er nog wel eens meer rond zwerven dan je vermoedt.
Een poging van TW Steel om ‘modders’ toegankelijk te maken voor iedereen is de Marc Coblen lijn (en merk). De ringen kun je er eenvoudig van afschroeven. Veel kleurtjes, steentjes en andere materialen. Daarnaast bandjes in overvloed.
De lijn is in de markt gezet voor € 300+. Ik twijfel of de klanten bereid zijn/waren dat te betalen.
Je kunt ze nog steeds nieuw voor tussen de € 75 en € 100 krijgen. Voor dat bedrag is het een ongeëvenaarde prijs/kwaliteit-verhouding.
De afwerking van de kast is heel goed: mooi stuk metaal, kwaliteit van het brush-werk is goed. Kroon is bewerkt; leuk gedaan. De leren bandjes zijn het een goed dik stuk leer gemaakt, goed stikwerk en een forse brushed RVS-gesp.
Ik vind het al met al een mooi kloek horloge en draag ze regelmatig.
De specs zijn als volgt:
- Movement 2415 (3-hands) from Miyota
- Made of high grade 316L steel
- Steel case
- Diameter of the case 45mm
- Black leather strap
- Blue Mother Of Pearl dial
- Kristalglas met saffiercoating
- 5 ATM water resistant
TW Steel Volante VS32, 48mm horloge. Kloek horloge. Zwarte wijzerplaat met een een blauwe seconden dial. Wijzers zijn mooi in balans. Brushed kast, gepolijste gladde bezel. Hele fijne horlogeband gemaakt van donkerblauw textiel. Forse roestvrije gesp. Geschroefde kroon, waterdicht tot 10atm.
Citizen Miyota 2415 uurwerk. Breedte band is 24 mm.
Dat is een hele speciale dus
Wat ik aan de TWMC24 (en de TWMC23 die hier staat zo gaaf vind is de vorm van de kast. Kijk eens naar de zijkant, hoe de lugs zijn vormgegeven. Een mooi blok gebrusht edelstaal.
Ik heb het horloge nu op een blauwe TW Steel rubberen band gezet. De gesp is huge. Als referentie heb ik een foto gemaakt met een euromunt.
De band zit comfortabel en die mega-gesp zit ook verder niet in de weg.
De specs van het horloge zijn ok.
Doorsnede behuizing: 45 mm
Uurwerk: Citizen Miyota 2415
Kleur wijzerplaat: Zilver
Glas: Gehard mineraal met saffier coating
Waterdicht tot: 5 ATM
Breedte band: 22 mm
Mooi hoor. Drie mooie Classic Canteens.
Een-zin-samenvatting voor de niet-TW Steel kenners:
De Canteen is het eerste model van TW Steel. In den beginne dus. De Canteen heeft een joekel van een kroon met een beschermhaak. Valt in de categorie ‘indrukwekkend horloge aan de pols’ waar de gemiddelde Invicta-lover bij het zien daarvan toch van gaat twijfelen of die ander een grotere heeft.
Bovenaan de CS11 of CS12. Ik denk de CS11 met 45 mm kast?
De witte chronoplaat had ik nog niet gezien. Is dat een variant op de CS10?
De blauwe chrono is de CB14?
En terecht!
Een beetje als Kim K groot en flashy aan de buitenkant maar leeg van binnen.
Wat leuk dat je de tw steel kunt waarderen. Ik heb de bovenste twee via marktplaats gekocht. Welke het precies zijn durf ik niet te zeggen. Op de achterkant staat bij de bovenste TW1
Op de 2e CE 1007 en Op de 3e CB 183. Ik ga er dan maar vanuit dat dit de typenummers zijn. Ze zijn alle 3 . 45mm de 3e heb ik goedkoop via watch2day kunnen kopen en was nogal een impulsieve aankoop.
Yep zo is het maar net bij Kim K.
Bij TW Steel is dat toch anders. Die listprijzen zijn aan de hoge kant maar voor de prijzen wat je ze voor kunt kopen krijg je een goed gemaakt horloge.
Een beetje zoals die hardwerkende knappe Poolse huishoudhulp: vraagt veel, als je een deal hebt vallen de kosten mee en doet goed haar werk.
Is geen schande als je iets impulsiefs koopt.
Dan zijn dit de modellen a.h.v. jouw informatie:
Boven
De TW1 is echt het allereerste horloge wat door TW Steel is uitgebracht in 2005 of zo. Die zou ik bewaren.
Midden. De CE1007 met listprijs van € 399 met de volgende specificaties:
- Movement 6S20 (chrono) from Miyota
- 6S20 movement is accurate up to 1/20th of a second
- Diameter of the case 45 mm
- White dial
- Extra sterk gehard mineraalglas
- Crown is covered by a crown cap which is attached to the case with a hook
- 10 ATM water resistant
- Brown Italian leather strap with white stitches and steel clasp
Onder, blauw: de CB183 (listprijs € 469) met de volgende keurige specificaties
- Movement 6S20 from Miyota
- Steel case with PVD rose gold plating
- Diameter of the case 45 mm
- Bezel with tachymeter
- Sunray blue dial
- Kristalglas met saffiercoating
- Crown is covered by a crown cap which is attached to the case with a hook
- 10 ATM water resistant
- Stalen band met roségouden PVD-coating
Dank je voor het opzoeken van de informatie over de horloges.
De listprijs van de CB 183 is aanzienlijk hoger dan hetgeen ik er voor betaald heb. (130,- )
Ach Remco, voor € 130 heb je een prima degelijk horloge.
Dat Miyota 6S20 uurwerk is een heel populair degelijk uurwerk. Elke drie jaar een batterijtje in en als jij met een looprekje rond loopt loopt die CB183 van jou nog als een zonnetje.
Zit in heel heel heel veel merken.
Het lievertje van HF-leden Dan Henry gebruikt hem ook:
Als je nog een handleiding voor jouw TW steel wilt hebben kun je die bij Miyota downloaden:
Wat een leuk tipic is dit ik ben zelf ook een liefhebber van tw steel