TW steel Spitfire

De laatste tijd zie ik dit horloge vaak langs komen, het betreft de TW steel Spitfire. Zelf vind ik hem er knap uit zien. Hij ziet erkwalitatief uit, ik vind het wel wat hebben. Hij is te pre-orderen via de site.
Nu vroeg ik me af; zien jullie dit horloge ook vaker langs komen en wat is jullie mening over dit horloge?
https://www.twsteel.com/eu_nl/preorder-ace-spitfire?gclid=EAIaIQobChMImc2Grdah2wIVS40bCh0g6gxdEAAYASAAEgI18_D_BwE

:neutral_face:

:joy::joy::joy::joy::joy:

Daarmee bedoel ik dat hij er stevig uit ziet. Dat “puur” is niet helemaal het juiste woord😂.

Niet helemaal mijn smaak, maar als jij dit wat vindt, go for it…

2 likes

TW Steel horloges zijn ook wel stevig en hebben een betrouwbaar uurwerkje aan boord, maar het is allemaal zo grof en hebben totaal geen eigen gezicht

Alhoewel deze niet heel grof oogt,maken de overdreven pushers het een soort gedroch…eh opvallend apparaat.

1 like

“Now available in pre order for EUR 999,00 till July 22. Available at the end of October 2018 at full retail price EUR 1899,00”.
Zeker. En vanaf begin november voor 499 schat ik. Je kunt iig niet zeggen dat ze geen gevoel voor humor hebben.

Ik vind het veel spit en weinig fire

Overigens zie ik wel 1 voordeel ten aanzien van een TW Steel die ik ooit heb gehad: deze heeft geen stalen band. Die band was alleen met extreem grof geweld uit elkaar te krijgen. De verbindingspennen zaten er zo ‘pas’ in, dat ik er bij het verwijderen 2 letterlijk uit elkaar heb getrokken.

2 likes

Een opvallend apparaat is het zeker, de pushers mogen er wel wezen. Daar ben ik het met je eens.
Daarnaast vind ik dit het enige design van TW steel dat me aansprak. Zoals je zegt, opvallende klok

Als ik dit zo lees kan ik dus opmaken dat hun pricing nogal gedurft is. Ik vraag me af wat de kwaliteit nou echt is ten opzichte van hoe hij er uit ziet.

met het gebruikte uurwerk is op zich niks mis mee in elk geval.

(en ik denk dat het met de rest ook wel meevalt.)

1 like

Ben wel benieuwd welk uurwerk dit dan is…ik zie in de andere modellen uit deze reeks een Eta 77…

image

1 like

SW510, 7750 kloon

Prima uurwerk, er zijn B-merken die meer vragen voor een minder uurwerk. Toch zou ik even doorsparen voor een Oris of soortgelijke klok

1 like


Dit is de beschrijving op de website.

Die is gedurfd, zo kun je het netjes zeggen :slight_smile:
En het uurwerk is niets mis mee, is een Sellita SW510. Dat is volgens mij een kloon van de Valjoux 7750 dat veel in automatische chrono’s wordt gebruikt.

En begrijp me goed: ik heb ook weleens een TW Steel Tonneau CE2005 quartz voor € 340 gekocht. Dat was wss € 140 teveel, maar ik vond hem mooi.

1 like

bah

goodman

goodjob

6 likes

De sw500 is hetzelfde als een ETA valjoux 7750. Dat is met chrono met minuten op 12, uren op 6. Op de 9 zit dan de seconden van de tijd, niet van de chrono.

De sw510 heeft de subs op 3, 6 en 9. Ik weet niet welke eta movement dat ook heeft (dat weten anderen zeker wel).

En of je het een clone mag noemen… Ik begreep dat sellita lange tijd de ETA 's in elkaar heeft geschroefd voor eta, totdat die zelfstandig zelf door gingen. Maar omdat de licenties ook bij sellita liggen maken ze die ook gewoon nog zelf.

Iets van die strekking in ieder geval…

Edit: https://www.watch-wiki.net/index.php?title=Sellita

1 like

En je krijgt er 5 jaar garantie op ,das best netjes

1 like

Persoonlijk vind ik 'm echt niet mooi. Zoals de meeste TWs…
Als het je ding is en je vind 'm zelf het geld waard. Gewoon doen natuurlijk. Maar er staan al wat tips in dit topic waar je belangrijke informatie uit kunt halen wat je het beste kunt doen. Met een Sellita is het met de movement gewoon goed gesteld.

Maar staar je niet blind op de preorder prijs zou ik zeggen…

1 like

Specs zien er goed uit.
En als je hem mooi vindt en de prijs wil betalen…go for it!

1 like

7753

3 likes

Het ziet er zeker niet verkeerd uit, ieder ze smaak uiteraard, vind het alleen vreemd dat de pre order prijs bijna de helft is van wat het in de toekomst moet gaan kosten, en het is een limited uitgave van 1000 dus ik zou me daar niet blind op staren. als je het een mooi horloge vind gewoon doen, dit vind ik persoonlijk de mooiste van de Spitfires

1 like