TW Steel TW675 Onderdelen

Goedemorgen,

Jaren geleden heb ik een TW Steel horloge gekregen vanuit mijn werkgever.
Het horloge heb ik veel gedragen, heeft flink wat bandjes versleten en best wat gebruikssporen.
Helaas werd het glas dof en is het horloge toen de batterij leeg was in de kast komen te liggen.

Even geleden ben ik besmet geraakt met het horlogevirus en ben ik mijn oude horloges weer aan het lopen aan het maken.

Bij het loshalen van het deksel aan de achterzijde blijkt de o-ring stuk te zijn.

Waar bestellen jullie de onderdelen voor de horloges? Ali-express, Amazon? Op internet vind ik zo niet waar ik specifiek voor dit type horloge onderdelen kan vinden. Of bestel ik een complete set met 500 o-ringen ?

Voor de vorm nog een paar plaatjes van het horloge…

1 like

Begin eens bij TW-steel zelf lijkt me.
Sowieso zijn de uurwerkjes die hier in zitten 13 in een dozijn, vaak staat het merk en type uurwerk er op. Dan zou je bij cousins-uk bijvoorbeeld onderdelen of een nieuw uurwerk kunnen bestellen.
Naar welke onderdelen ben je eigenlijk op zoek? Als het alleen de pakking is, dan volstaat een generiek exemplaar van dezelfde afmeting ook wel. Lijkt me dat je die makkelijk moet kunnen krijgen bij bijvoorbeeld een hobbywinkel.

1 like

Het gaat nu alleen om een o-ring.
Ik vind het dan jammer om een set met 500 o-ringen te bestellen als je er maar 1 nodig hebt en er dan 499 uit laten drogen om ze uiteindelijk weg te moeten gooien.

Zal wel ouderwets zijn maar vind dat dan toch verspilling…

Hoi, ga eens bij een juwelier/horlogezaak langs die nog tw steel doet. Die hebben dat wellicht gewoon liggen!

1 like

Dat zijn ook wel bijzondere aantallen, meestal zitten er 3 tot 5 in een verpakking. Niet voor die Alie troep gaan, daar krijg je spijt van. Even zoeken op watch gasket caseback dan zou je vast wel wat betere alternatieven vinden.

1 like

Gasket caseback zoekopdracht was de oplossing! Stom dat je dan zelf niet op zo’n naam komt…

Dank, o-ring is besteld.

1 like