TW Steel: wat vinden we daarvan?

Ik heb een TW Steel CEO op het oog. Maar heb bij TW Steel altijd het gevoel gehad dat de prijs/kwaliteitsverhouding nogal slecht was. Misschien geheel ten onrechte. Mogelijk omdat het nogal een modeklok is (of lijkt).

Wie heeft er 1 (of 1 gehad), en kan daar iets zinnigs over zeggen?
Ik nodig zeker de techneuten hier uit die er al eens 1 van binnen hebben gezien om hun mening te plaatsen!

Volgens de site zitten er Miyota uurwerken in, dus daar kan het niet aan liggen…
'k vind ze eigenlijk gewoon té groot… maar voor iemand met polsen als scheepstrossen hoeft dat geen bezwaar te zijn…

Ik vind de kroon ook niet echt wat… Hoe noemen ze het ook? Canteen crown? En ik vind het veel geld voor (relatief) weinig horloge. Maar onbekend maakt natuurlijk ook onbemind :wink:

Ik heb zo’n jaar of 3 geleden voor de weekenden een TW Steel gekocht, welke ik nu afwissel met mijn G-Shock.

Vind het een prima horloge, al is deze inderdaad wel behoorlijk groot (ik heb de TW622). Ik ben van mening dat het met de prijs-kwaliteit verhouding prima in verhouding is.

Ik heb sinds 2008 een TW Steel CEO Canteen Ce12. En heb er nog nooit problemen mer gehad. En het horloge loopt ook mooi op tijd.
Alleen inderdaad best fors, maar dat vind ik geen probleem. Aangezien ik zelf ook bijna de 2 meter aan tik.:slight_smile:

Prettige avond nog!

Grt, Martin

Ik heb nu ruim 2 jaar een TW steel Renault F1 en ik heb er nooit problemen mee gehad.
Moet wel zeggen dat ik hem bijna nooit draag. Door de forse afmetingen heb ik een beetje een haat liefde verhouding met het horloge.

Mvg, Jacob

Sorry dan maar.

Heb ik echt helemaal niks mee.

Elf.

Leuk dat je er over begint. Inderdaad grote watches, maar ik vind ze wel heel mooi. Ik heb ze al een paar x om mijn pols gehad, maar niet kunnen kopen, omdat ik andere keuzes heb gemaakt. Zal wel een zwarte (moet een x lukken), witte of rode worden als ik er een keer eentje koop. Eigenlijk ben ik er nog niet over uit. Is meer iets voor volgend jaar zomer als mijn Seiko collectie (bijna) compleet is B)-

Ik heb er niets mee. Ik vind het overgeprijsde horloges.

Mijn keuze is het ook niet echt, al moet ik zeggen dat de modellen mij soms wel aanspreken.
Over het algemeen vrij simpel, maar ja “less is more” in dit geval denk ik.

Qua prijs sluit ik mij ook bij de andere aan, vind het erg veel geld voor een “simpel” klokje… No offence…

Maar hè, als je hem mooi vind … Gewoon lekker doen, en van genieten…!!
Uiteindelijk draait het maar om 1 ding, … Kopen wat je mooi vind en genieten door het te dragen…

Pieter.

Geen ervaring mee. Maar als er een Miyota binnenin tikt, dat zal 't niet aan 't uurwerkje liggen.

Betreft de prijs/kwaliteitverhouding… daar kun je imho op verschillende manieren naar kijken. Zijn er voor je voor die prijs andere klokjes die je liever zou hebben? Of vind je het zelf 't geld voor dat klokje 't waard? Natuurlijk tikt misschien hetzelfde uurwerkje in een ander klokje voor een fractie van de prijs, maar als je puur naar deze klok kijkt, is ie je het geld waard?

Even een voorbeeld van mezelf. Ik heb een Seagull 1963, waar een ST19 binnenin tikt. Kosten waren iets van 240. M’n Magrette kosten ruim het dubbele en heeft hetzelfde binnenwerk. Toch vond ik het van de Magrette wel waard om de unieke punten die de klok heeft.

Maar zou wel adviseren om em eerst irl te zien. Zijn best forse joekels en van sommige vind ik 't op plaatjes wel leuk uitzien, maar heeft bijvoorbeeld de wijzerplaat voor mij een wat goedkope uitstraling.

Ik zou er een tweede hands kopen, zoek er een uit die zgan is en je betaalt echt fors minder dan in de winkel. Worden werkelijk overal aangeboden (o.a. MP) in alle soorten en maten. Heb zelf een TW 681, 48mm schoon aan de haak, en ik vind het een erg leuk horloge, maar ik heb dan ook polsen maatje xxl…

Ik vind sommige TW steels er wel leuk uitzien. Verder vind ik het een zwaar gepromoot (succesvol) modemerk dat ik niet met vakmanschap associeer. Ik behoor dan ook niet tot de doelgroep en mijn bescheiden collectie kan zonder TWsteel.

Ik heb deze TW 681 eerst gehad en geruild met Zoltar. Eerder heb ik hem verkregen middels een ruil.
Als ik kijk wat het horloge nieuw heeft gekost dan lijkt mij dit veel te veel, ik zou het er niet voor over hebben in ieder geval.
Er tikt een quarts Miyota uurwerk in die in het topsegment schijnt te zitten volgens TWSteel. Nooit problemen mee gehad dus het zal wel.
Mooie klok maar een beetje lomp om de pols, maar misschien was ik zelf wel lomp.

Ik heb een tw steel, bij Topgear kon ik er eentje krijgen bij een abonnement van €120. Inclusief abonnement. Dus gewoon helemaal gratis, €120 is ook de prijs van de losse nummers. Kan hem aanraden voor €120, gewoon alleen daarvoor het abbo nemen. Maar de €220 die de tw steel normaal kost is hij niet waard.

Ik vind het bewonderenswaardig hoe snel dit merk groeit. Je ziet het bij grote evenementen als sponsor en de marketing is echt geweldig. Ze hebben ook zeker modellen die ik leuk vind. Zelf heb ik er ook een gehad en de afleesbaarheid is echt fijn. Sommigen vinden hem overpriced maar dat geldt ook voor de A merken. Je betaald nu eenmaal voor maketing.

+1 Vind dit vanuit marketing-/communicatie-oogpunt een heel interessant verhaal. Horloges zelf spreken mij niet aan. Maar smaken verschillen, natuurlijk. Als jij 't mooi vind, gewoon lekker kopen. Het gaat natuurlijk ook weer niet om duizenden Euro’s. Idd zou ik het door jou beoogde model wel even echt om de pols bekijken. Maar dat geldt wat mij betreft voor alle horloges. Plaatjes zijn leuk, maar irl ziet 't er vaak toch net even anders uit! En een horloge kopen dat je niet draagt is ook zonde. Ben benieuwd naar je ervaringen met dit merk.

dreski Schreef:

Ik vind het bewonderenswaardig hoe snel dit merk
groeit. Je ziet het bij grote evenementen als
sponsor en de marketing is echt geweldig. Ze
hebben ook zeker modellen die ik leuk vind. Zelf
heb ik er ook een gehad en de afleesbaarheid is
echt fijn. Sommigen vinden hem overpriced maar dat
geldt ook voor de A merken. Je betaald nu eenmaal
voor maketing.

Ik ben er lange tijd van gecharmeerd geweest, maar ik stoor me toch teveel aan z’n goedkope smoeltje voor dat geld. Mocht je er toch 1 overwegen, dan zou ik ook eens gaan zoeken op MP.

Gr Wouter

Ik heb de Tw-22 die is 50mm. Die vind ik persoonlijk mooi maar hij draagt niet fijn moet ik zeggen.

Zelf vindt ik de prijs-kwaliteit verhouding niet goed genoeg. Start bij 200,- en je zit zo op de 400,- voor toch een mode horloge. Hiervoor kan ik ook veel andere leuke klokken kopen (vergelijk eens met een mako XL voor 150.- of een steinhart ocean voor 350.-)

Dat ze groot zijn vindt ik dan wel weer een plus met een platte pols van 19.5cm (lang leve de botbreuken :wink: )