TW steel

Kijk maar in de zoekfunctie en het ging om het merk Tauchmeister daar werd iemand helemaal met de grond gelijk gemaakt omdat hij zo`n horloge had gekocht…
Groet Peter

ik kom regelmatig op dit forum en moet vaststellen dat deze discussies altijd een hoop losmaken bij mensen.
vind dit erg jammer.
zo word er alleen maar afgedwaalt van het onderwerp.
dat wou ik ff kwijt.
gr oscar

het ging om dit stukje wat je schreef in een eerdere post:
Ik loop hier toch al een tijdje mee en voor zover ik het weet is er nooit iemand persoonlijk afgezeken voor het horloge wat hij/zij draagt
Groet Peter

ik blijf me verbazen over de manier waarop de mensen op dit forum verstand lijken te hebben van ontwerpen. Ik ga dan ook niet nogeens een uiteenzetting houden over wat wel of geen goed ontwerp is. Maar hierop het forum gaat het denk ik vooral over wat een ieder voor zich mooi vind. Wel of geen goed ontwerp kun je gewoon niet zeggen! En als het dan gezecht moet worden, laat het dan nog tenminste over aan een echte ontwerper.

ieder z’n smaak en ieder z’n eigen ding!!!

Geert T. Schreef:

Ik vind overigens wel dat het op sommige manieren
zo gezegd moet worden. Wanneer iedereen laks
reageert of niet reageert dan werken wij het
produceren van die horloges nog in de hand ook!
Hier denk ik dat de puristen het volledig mee eens
zullen zijn.’

Als “purist” zijnde ben ik het hier helemaal mee eens:)
Als wij hier allemaal goed gaan reageren op plakmerken zal er straks helemaal niks meer over zijn van een aantal topmerken waarvan het origineel afstamt. Vind dat dat best wel duidelijk gemaakt mag worden.

En jij kan het weten Master-Fan want jij studeert ervoor…
Groet Peter

Misha ik ben het niet met je eens want waar het hier om gaat is het volgende :
1 Je hebt het presenteren van een nieuwe aanwinst.
2 En je hebt de vraag van sommige forumleden waar ze een mening vragen over een bepaald horloge wat ze al hebben of willen gaan kopen.
Dat zijn naar mening twee verschillende topics.
Bij punt 2 kan je uitgebreid je mening geven want daar wordt immers om gevraagd.
Bij punt 1 kan je iemand feliciteren met z`n aankoop of eventueel een kleine kritische noot.
Bij punt 1 vind ik het namelijk erg naar voor iemand als hij / zij apetrots zijn nieuwe horloge presenteert om vervolgens dan als het niet mooi gevonden wordt,helemaal worden afgezeken.
Je hebt hier namelijk ook met mensen te maken met gevoel,een kritische noot mag maar dat is het dan ook wat mij betreft.
En dan kan je honderd keer purist zijn maar iemand neersabelen is ozo makkelijk, en dat is waar ik me hier weleens aan stoor.
Groet Peter

2006 Schreef:

Bij punt 1 kan je iemand feliciteren met z`n
aankoop of eventueel een kleine kritische noot.
Bij punt 1 vind ik het namelijk erg naar voor
iemand als hij / zij apetrots zijn nieuwe horloge
presenteert om vervolgens dan als het niet mooi
gevonden wordt,helemaal worden afgezeken.

Ik heb het hiet totaal niet over afzeiken. Als iemand met een aanwinst komt wat duidelijk een copie is maar er wel goed uitziet zal ik dit zeggen en hem verder feliciteren, zoals jij zegt "kan je iemand feliciteren met z`n

aankoop of eventueel een kleine kritische noot." Ben ik het dus mee eens. Als ik het met een nieuwe aanwinst totaal niet mee eens ben zal ik er ook niet op reageren.

En erg jammer dat je dit van me beweert te zeggen…

Je hebt hier namelijk ook met mensen te maken met
gevoel,een kritische noot mag maar dat is het dan
ook wat mij betreft.
En dan kan je honderd keer purist zijn maar iemand
neersabelen is ozo makkelijk, en dat is waar ik me
hier weleens aan stoor.

Misha schreef :
En erg jammer dat je dit van me beweert te zeggen…

Je hebt hier namelijk ook met mensen te maken met
gevoel,een kritische noot mag maar dat is het dan
ook wat mij betreft.
En dan kan je honderd keer purist zijn maar iemand
neersabelen is ozo makkelijk, en dat is waar ik me
hier weleens aan stoor.
Dit stukje ging niet over jou maar gold in het algemeen misschien had ik iets duidelijker moeten zijn.
Ik ben verder blij dat je met de rest wel eens bent , we moeten er denk ik met z`n allen voor zorgen dat we hier straks niet met twee kampen zitten die elkaar zitten af te kraken.
We houden toch allemaal van mooie horloges?
Groet Peter

peter,

ik ben het volledig met je eens! laat er gewoon een duidelijke tweedeling zijn in die topics. Ik denk bovendien dat we als liefhebbers, ook moeten kunnen begrijpen dat iemand van bepaalde horloges houd. Die misschien niet hetzelfde zijn als waar jezelf persoonlijk van houd. Ik bedoel, het is al geweldig dat op het forum mensen begrijpen dat je uberhaupt gek op horloges bent. ( de meeste mensen om me heen snappen er niks van…)
kom op zeg, we hebben erlkaar gevonden, laat dat een groot goed zijn! en nogmaals voor deskundige beoordeling over ontwerpen; daar hecht ik van leken echt geen waarde aan.

Over tot de orde van de dag (avond) dan maar:

Persoonlijk zou ik een dergelijk horloge ook niet aanschaffen, maar kan ze zeker wel waarderen. Vind ze erg gewaagt en je hebt er een behoorlijke pols voor nodig (vind ik). Dit soort horloges doen me denken aan een bepaald merk volgens mij iets van swordfish of zo.

Iig heel veel plezier met je horloge, maar dat zal ongetwijfeld wel lukken.

Ik denk als je als ontwerper zijnde een horloge ontwerpt van 200/300 euro ( tussen al die dure horloges ) dat zeer goed verkoopt,dat je het goed doet als ontwerper.
Je kan je inderdaad dan gaan afvragen op wat voor manier je zo`n horloge moet gaan bekritiseren…

Groet Peter

“Je kan je inderdaad afvragen waarom en hoe je welk horloge dan ook moet bekritiseren”

T,FTFY

Het model van deze gaat wel en er zit niet zo’n ‘rare’ kroon aan.

Zal ik de discussie dan nu maar afsluiten…??? (Er is wel wat los gemaakt)

IK HEB EEN TISSOT V8 GEKOCHT…
Niet omdat ik de TW Steel niet m,ooi vond, maar hier liep ik toevallig tegen aan. Het model zal jullie bekend zijn. Ik heb in ieder geval het model met een bruin lederen band een een cremekleurige wijzerplaat. Het is in ieder geval geen plakmerk en/of een immitatie van een duur(der) merk (:smiley:

Zijn we nu weer vriendjes ??? :wink:

Patrick

foto’s???

Helaas heb ik zelf geen digitale camera, dus was ik zo vrij (mag dat ?) om een afbeelding te lenen. Dank daarvoor !!! Ik ben er wel wijs mee. Het is weer eens wat anders. Klassiek, sportief en toch ook wel "gedistingeerd"
Het is een quartz (is dit erg ???) en een chronograaf.

Zie in ieder geval de link: http://www.gerbaud.fr/pageLibre000100e6.html (scroll wel even naar beneden).

Groetjes,

Patrick

Gefeliciteerd met je aanwinst!! Geniet ervan.

Gr. Patrick

ja gefeliciteerd ermee! is een leuk ding!

hartstikke bedankt !!! Ik ben er wel blij mee (maar dat had ik al gezegd)