TW steel

Heren en eventuel dames,

Ik sta in dubio: Zal ik nu wel of niet een TW Steel kopen. Ik vind het model namelijk wel apart. Zijn er bij jullie ervaringen met dit merk ???

Bedankt voor alle input

Patrick

Ik heb zelf een TW-Steel gehad. Hij is pas de deur uit. Dit omdat die bijna niet door mij gedragen werd omdat ik ook nog andere mooie klokjes in mijn ā€˜ā€˜verzamelingā€™ā€™ heb. Overigens is het wel een mooi horloge. Daarentegen heeft mijn broertje er ook 1 en die draagt hem elke dag naar tevredenheid. In iedergeval is de prijs/kwaliteit beter dan bij U-Boat.

Kijk, dat zijn antwoorden waar ik iets mee kanā€¦!!!
Had jij de chronograaf of de ā€œnormaleā€ versie ???

Tw steel is een mooi horloge zeker prijs-kwatiteit ,let op er zijn nu ook rechthoekig modelen van TW steel als je info wilt bel of mail me maar even ik ben TW steel dealer

Ik had de normale versie zal zo even een foto posten had de 45mm.


Beste P. Martens,

Mooi merk goede kwaliteit alleen de banden blijven niet zo lang mooi.

Met vriendelijke groet,
Rogier

Misschien een beetje off topic, ik ben blij dat smaken verschillen. Kan dit soort horloges niet mooi vinden.

Ik moest het gewoon even kwijt.

Groet.

Sebastiaan

Je maakt tenminste wel een statement !!!
Aangezien mijn handen vrij groot zijn is het niet van: ā€œhĆ© klok, waar ga je met die man heenā€.
Daarnaast: stukken goedkoper als een U-Boat.
Vraagje aan Martijn: Wat kosten de rechthoekige modellen ???

Patrick

Als alternatief zou je ook naar Tauchmeisters kunnen kijken. Volgens mij iets goedkoper nog, en ze kunnen een stootje hebben. Waterdichtheid is ook goed geregeld :wink:

de rechthoekige modelen kosten in de winkel 249 euro

Misschien dat ik het een beetje overdreef maar ik zou het erg jammer vinden als we de richting opgaan dat alleen de dure of bekende modellen scoren.
Ik krijg daar een beetje het gevoel bij dat iedereen lovend is over een Ferari maar er nog nooit in heb gezeten/gestuurd.
Zo creeer je hypes die op lucht zijn gebaseerd.
Ik ben blij dat het sportief werd opgevat. :slight_smile:
Desalniettemin voel ik mij hier zeer thuis.
Laten we genieten van de mooiste hobby die er is.
Naakte Vrouweā€¦ oh nee klokken,dom van me.

ā€¦ zo dom vond ik het niet :wink:

Als ik dit gedoe ben gestart dan spijt het mij. Het geen ik probeerde te melden is dat ik het type horloge gewoon persoonlijk niet mooi vindt. Het merk ken ik niet en weet niet hoe duur het is. Het is gewoon een mening. De U boot modellen met zoā€™n ā€˜rareā€™ kroon vindt ik duus ook echt niet mooi.

Nou Wits dan vind je deze Panerai ook niet mooi, of?

Ik vind het een top klok.
Alleen die prijsā€¦

Eigenlijk is het wel goed dat er nu over gepraat word, ik heb er een hekel aan als ik zie dat iemand ,iemand anders aan het afzeiken is omdat het niet zijn of haar smaak is ,dit kun je niet maken. we moeten het allemaal leuk vinden om deze site te bezoeken

Je hebt gelijk als iemand een mening vraagt dat je die mag geven.
Alleen is er een groot verschil om een mening te geven over de klok of over de ā€œherkomstā€, orginaliteit etc.
Dat heeft er niets mee te maken.
Soms lees ik wel is meningen over plakmerken en Chineesjes dat ik van binnen denk, Moet dat zo worden gezegd?
Recent nog over Tourbillons.
Dat het uit China komt is bij sommige mensen hier al een frustratiepunt ook wordt er veel te vaak gehamerd op de zgn orginaliteit van de high end merken.
Wat mij soms irriteert is dat de meningen van enkelen ongefundeerd is
Zij hebben bijvoorbeeld nog nooit een Tourbillon uit China in hun handen gehad!
Kijk dat je het ontwerp niet mooi vindt, ok dat kan ik plaatsen.
Alleen om bijna elk horloge wat uit het ā€œverkeerdeā€ land komt neer te sabelen gaat mij te ver.
Ik vind dat not done.
Nogmaals ik vind het hier een fantastisch forum met veelal prettige reacties maar ook ik vind als een forum wordt geregeerd door een handjevol puristen die enkel kunnen praten over high end merken of HUN goedkeuring over goedkopere merken/modellen uitspreken dan is de lol er snel vanaf.
Dan is het logische gevolg dat er lezers zijn die op een dag zeggen , "laat maar hier kom ik ook niet meer.
Of sommige hebben een ā€œfoutā€ horloge gekocht maar plaatsen het niet omdat ze van te voren al weten wat de reacties zijn.
Wat heb je dan, een forum met 20 mensen die alleen maar als papagaaien elkaar napraten.
Dat mag nooit de bedoeling worden denk ik.
Dat was mijn punt.
Nogmaals het is niet persoonlijk bedoeld en ik chargeer het misschien maar ik ā€œvoelā€ soms iets van binnen borrelen.
Als ik de meningen van anderen lees dan denk ik niet dat ik de enige ben.
Dus we gaan lekker door met onze hobby. :slight_smile:

Helemaal mee eens Geert! Waarom mag originaliteit, historie of herkomst niet bijdragen aan de beleving van een horloge? Is naar mijn mening soms zelfs belangrijker dan de ā€˜looksā€™ā€¦

Ik heb ook geen extreem dure horloges van ā€˜populaireā€™ merken (Panerai, Rolex, AP, JLC), maar sta wel volledig achter al mijn gekozen klokkies. De ontwerpen zijn in elk geval niet ontleent aan andere (grotere) merken!

Geert T. Schreef:

Tuurlijk heeft dat er alles mee te maken. Wanneer
er gevraagd wordt naar iemands mening over een
horloge dan gaat het ook over de herkomst en
originaliteit ervan.
Ik vind overigens wel dat het op sommige manieren
zo gezegd moet worden. Wanneer iedereen laks
reageert of niet reageert dan werken wij het
produceren van die horloges nog in de hand ook!
Hier denk ik dat de puristen het volledig mee eens
zullen zijn.

Ja, zeker mee eens: door zowel negatieve als positieve reacties kan men het horloge positioneren. De drager identificeert zich ermee. (On)bewust houden we toch rekening met de mening van anderen, soms koopt je een horloge niet omdat je de kritiek van anderen overneemt,d.w.z. geloofwaardig vindt, terwijl je het aanvankelijk een geweldig klokje vond. Het is een soort sociale controle, maar dan voor horloges. In het overige leven gebeurt dat zovaak, t.a.v. andere dingen. Maar idd zeer belangrijk is het dat we de verkoop van rommel ā€œcontrolerenā€, dit valt dan ook niet zozeer onder kritiek, maar meer het benoemen van ongewenste feitelijkheden. Ik denk ook niet dat er hier sprake is van het structureel afzeiken van goedkopere horloges, er zijn een heleboel populaire betaalbare horloges hier. De kritiek gaat ook voornamelijk over het uiterlijk (los van de prijs) en over de originaliteit. Maar nogmaals, er zijn ook modellen van topmerken, waar op afgegeven wordt.
Zoals iemand hierboven al opmerkte, negatieve kritiek is interessanter, omdat dat nieuwe feiten of meningen betreft, nieuwe invalshoeken die je wellicht nog niet hebt belicht, en bovendien als je een niewe aanwinst laat zien of een mening vraagt, neem je bewust de kans op kritiek op de koop toe, d.w.z. je aanvaardt die kans. Vrijheid van meningsuiting is niet voor niets een groot goedā€¦Men moet ook niet te snel steigeren biij een minder leuke reactie van een anderā€¦Als het geen geimiteerde en/of goedkope troep is en je het zelf mooi vindt, is het goed. Een Swatch kan soms net zo leuk zijn als een duur horloge. Als je een goedkoop Chinees horloge hebt, weet je zelf ook wel dat dat niet echt kwaliteit is, behoudens uitzonderingen natuurlijk, dus als iemand die feitelijkheid benoemt valt dat niet onder afzeiken.

groeten weer,

Zo zie je maar meningen blijven verschillen en juist dat maakt het hier top.
Zolang het maar prettig toeven is. :slight_smile:
Nogmaals bedankt voor het sportief opvatten.
Groeten allemaal ik ga genieten vh mooie weer.
Tenminste dat zou het toch worden?