Als beginnend horloge liefhebber, moet je er nog achter komen wat je nu echt mooi vindt. In het begin heb ik heel verkeerde keuzes gemaakt, dat wil niet zeggen dat TW een verkeerde keuze is, maar ik bedoel je moet het nog uitproberen.
Daarom denk ik dat het verstandiger is een gebruikt horloge uit betrouwbare bron (Horlogeforum?) te kopen. Blijft de click dan zit je goed, maar als je na een tijdje merkt dat je toch liever een ander merk wilt kan je het horloge weer verkopen zonder veel verlies.
Probeer eerst wat horloges uit, voordat je veel geld uitgeeft aan een nieuw horloge, want zodra je de winkel uitloopt is de waarde al gehalveerd.
Als beginnend horloge liefhebber, moet je er nog
achter komen wat je nu echt mooi vindt. In het
begin heb ik heel verkeerde keuzes gemaakt, dat
wil niet zeggen dat TW een verkeerde keuze is,
maar ik bedoel je moet het nog uitproberen.
Daarom denk ik dat het verstandiger is een
gebruikt horloge uit betrouwbare bron
(Horlogeforum?) te kopen. Blijft de click dan zit
je goed, maar als je na een tijdje merkt dat je
toch liever een ander merk wilt kan je het horloge
weer verkopen zonder veel verlies.
Probeer eerst wat horloges uit, voordat je veel
geld uitgeeft aan een nieuw horloge, want zodra je
de winkel uitloopt is de waarde al gehalveerd.
Goeie tip. Vergeet alleen niet dat smaken ook verschillen en veranderen. Misschien vind je tw steel leuk omdat t populair is op school/bij collega’s of dat je t ontwerp apart/mooi vind, en is n seiko sumo of steinhart nav b-uhr voor je maar n saai ding.
Ik ben van mening dat TW Steel best leuke horloges maakt (ook qua afwerking). Ik heb er zelf ook 2 in bezit. Mijn collectie varieert van Seiko, Citizen, Steinhart (een aantal), Hamilton en Tissot.
Nog steeds draag ik geregeld TW Steels (wel uitsluitend casual). Sommige TW Steels (wel de duurdere modellen) vind ik qua afwerking beter dan mijn Tissot en Seiko. Een van mijn TW STeels (A1GP edition) is nu al 7 jaar oud en ziet er nog perfect uit, 1x het batterijtje moeten vervangen.
Een ander model, waarvan ik de afwerking wat minder vind (was ook goedkoper) draag ik desondanks nog steeds met veel plezier (bandje vervangen voor een nato)
Een horloge is persoonlijk. Op dit forum zullen de meeste mensen het inderdaad niks vinden (wat ik qua techniek en de prijsstelling zeker begrijp), maar in mijn vrienden kring zijn de TW STeels (op de Tissot uitgezonderd) de enige horloges waar ik regelmatig positieve reacties op krijg. De andere horloges zijn duidelijk voor horlogeliefhebbers, want ik heb hier nog nooit in mijn directe omgeving een reactie op gekregen.
De af geknipte wijzers vind ik niet mooi.
De typografie ook niet.
En er zijn te veel overbodige details zoals de schroefjes op de bezel e.d.
De verhoudingen zijn ook een beetje zoek.
De techniek zal wel in orde zijn maar ik blijf er met een frons naar kijken.
Als ik een accountmanager zie met een TW dan krijg ik een lachstuip.
Kan er niks aan doen.
Ik beloof dat ik nooit meer iets zal zeggen over TW.
Als ik een accountmanager zie met een TW dan krijg
ik een lachstuip.
Kan er niks aan doen.
Ik beloof dat ik nooit meer iets zal zeggen over
TW.
Grt.
Niks is zo persoonlijk als…
Lang bij verschillende banken gewerkt waar ik verschillende mensen gezien heb die op “Casual friday” een TW dragen om vervolgens maandag weer met hun Rolex rond te lopen… Echt ze zijn er
En nee, ik was het niet
Als je goede input hebt maakt de klok die je draagt niet zo veel uit.
Confrontatie is vaak nodig voor het bereiken van een ander point of view.
Daar is de G prima tegen bestand;)
Voor de rest, Rolex en andere dure klokken staan mij niet helaas.
Herkennen ze me niet( en ik ook niet.
Een ander model, waarvan ik de afwerking wat
minder vind (was ook goedkoper) draag ik
desondanks nog steeds met veel plezier (bandje
vervangen voor een nato)