TW Steel

Beste,

Ik heb mij even geregistreerd op het forum. Ik ben namelijk op zoek naar een mooi heren horloge. Ik ben eigenlijk uitgekomen op het merk TW steel.

Nu heb ik hier een mooie gezien:

http://www.watchxl.nl/horloges/tw-steel.html

en dan wel de volgende: TW Steel TWA959 automatisch herenhorloge 50mm

Omdat het voor mij best een grote uitgave is, vroeg ik mij af wat jullie van dit merk vinden? Is het van goede kwaliteit? Zijn er mensen die zelf een horloge van dit merk hebben en hun ervaring met mij willen delen?

Alvast bedankt!

Groet,

Bart

Toen ik zelf net begon met de hobby heb ik ook een TW Steel gehad. Kwaliteit is goed, materialen voelen niet goedkoop aan en op zich een redelijke 2e hands prijs als je er vanaf wilt.

Maar imho, TW Steel is een mode accessoire, geen horloge. Dat is op zich geen probleem. Maar de meeste van ons hier, zijn niet (meer) gecharmeerd van dit soort horloges. Zoals gezegd, ik ben ook ooit zo begonnen. Ik wist niet beter dat horloges batterijen hadden en dat Diesel en TW Steel de top vd horlogerie waren. Als je echt geinteresseerd bent in een ‘goed horloge’, lees lekker mee op dit forum.

Beste tip die ik je kan geven: koop wat je leuk vindt en trek je vooral niets aan van wat anderen vinden. Het is jouw pols en jouw geld.

Geheel met supah eens naar mijn meening kun je wel voor dat geld beter krijgen maar zeker geen slechte horloges ik had er een op batterij deze loopt nu al 8 jaar probleemloos

supah Schreef:

Toen ik zelf net begon met de hobby heb ik ook een
TW Steel gehad. Kwaliteit is goed, materialen
voelen niet goedkoop aan en op zich een redelijke
2e hands prijs als je er vanaf wilt.

Maar imho, TW Steel is een mode accessoire, geen
horloge. Dat is op zich geen probleem. Maar de
meeste van ons hier, zijn niet (meer) gecharmeerd
van dit soort horloges. Zoals gezegd, ik ben ook
ooit zo begonnen. Ik wist niet beter dat horloges
batterijen hadden en dat Diesel en TW Steel de top
vd horlogerie waren. Als je echt geinteresseerd
bent in een ‘goed horloge’, lees lekker mee op dit
forum.

Beste tip die ik je kan geven: koop wat je leuk
vindt en trek je vooral niets aan van wat anderen
vinden. Het is jouw pols en jouw geld.

Mijn beste,

Mooi gesproken!! Chapeau!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Dit is net zoiets als naar Tussen Kunst en Kitsch gaan met een beeldje van Ikea. Het zal heel leuk staan en is z’n geld zeker waard als je het mooi vindt, maar voor liefhebbers stelt het niet veel voor.

Nou moet ik toegeven dat de meeste mensen hier een afwijking hebben en quartz mode klokjes die 9 van de 10 mensen mooi vinden, worden hier vaak tot de grond toe afgebrand, omdat je voor hetzelfde geld een horloge hebt met een mechanisch uurwerk erin, met saffierglas, AR coating, drilled lugs, enz.

Toegegeven, dat mechanisch uurwerk is lang zo accuraat niet als quartz en moet dagelijks worden gedragen of opgewonden, maar dat maakt ons niet uit.

Anyway, TL;DR als je het mooi vind en het geld ervoor over hebt, gewoon kopen. Als je op zoek bent naar een liefhebbershorloge, verder zoeken en hier een en ander meelezen.

P.S. 50mm is enorm groot voor een horloge. Voor duikhorloges is 42-44mm zo’n beetje de standaard. Hoe groot zijn jouw polsen?

Welkom Bart,

Over TW Steel ben ik zelf zeer tevreden. Zelf heb ik de TW908 (Tim Coronel Dakar 2012 Limited Edition - 45mm) en de TW400 (45mm).
Kwaliteit is wat mij betreft best goed, maar de vraagprijs (juwelierprijs) is wat mij betreft wel te hoog. Zoals anderen al aangeven zijn dit toch meer mode horloges. Voor de Coronel heb ik ook het volle pond betaald, maar die vond ik ook echt wat hebben. Daarnaast is het een gelimiteerde oplage (100 stuks) wat altijd leuk is.
Hij was zelfs duurder dan mijn Seiko Arctura Kinetic, maar ach :wink:
Ik kan mij goed indenken dat je gecharmeerd bent van sommige modellen, niets mis mee.

Toen de Automatic serie uitkwam heb ik deze ook bekeken. Maar de stijl staat mij niet aan en voor dat bedrag kan je inderdaad een heel redelijk horlogemerk merk horloge (ja, 2x lezen vereist :smiley: ) kopen met saffierglas en een kwalitatief beter uurwerk.
Mijn conclusie: prima merk met leuke (mode)horloges en een te hoge verkoopprijs.

Als je zeker weet, dat de TW-STEEL je mooi zal staan, en de meerprijs voor een automatisch uurwerk te rechtvaardigen is (er zijn immers vergelijkbare modellen, met een quartzuurwerk), dan moet je er gewoon voor gaan.

Tsja zoals eerder aangegeven lekker kopen wat jezelf mooi vindt!
Heb zelf ook een TW Steel (ce4002) en was eigenlijk mijn eerste dure horloge (679,-).Achetraf gezien had ik voor dat geld wel wat beters/mooiers kunnen kopen maar toen vond ik dit horloge gewoon vet-cool (of hoe zeggen jongeren dat tegenwoordig) :wink:

bartooster Schreef:

en dan wel de volgende: TW Steel TWA959
automatisch herenhorloge 50mm

Omdat het voor mij best een grote uitgave is,
vroeg ik mij af wat jullie van dit merk vinden?

Ik vind de verwoordingen van de anderen erg representatief.

Is

het van goede kwaliteit?

Ik heb er geen ervaring mee, maar vermoed als ik het zo zie en de reviews lees, dat het goed genoeg is. Miyota uurwerkje is een prima werkpaardje die ik ook heb. Soms iets luidruchtiger dan een ETA of Seiko. Ook heeft ie een ‘wobble’ waarbij door snelle rotatie van de rotor het klokje een beetje meebeweegt op je pols.

Zijn er mensen die zelf een horloge van dit merk hebben en hun ervaring met mij willen delen?

Heb geen ervaring met dit merk, wel met forse horloges. Ik zou aanraden om het eens om je pols gehad te hebben. Op plaatjes of in de vitrine kan iets mooi er uitzien, maar om de pols kan het misschien niet staan OF lekker zitten. Tegenwoordig is groot wel in en misschien oversized ook (nog?) wel, maar persoonlijk vind ik een stoeptegel om de pols niet mooi of comfortabel.

Zoals gezegd, koop wat je mooi vind en bij je past. Als je daar nog niet uit bent, lees op het forum verder, of neem het EHBO lijstje op het forum (ff zoekfunctie gebruiken) eens door en kijk of we met wat tips en suggesties voor je kunnen komen. Suc6 met je quest!

Welkom op het forum!

Ook ik ben het volledig met Spoon eens. Sterker, zijn levensverhaal is een exacte kopie van mijn levensverhaal/horlogeverslaving :slight_smile:

Monaco Schreef:

Nou moet ik toegeven dat de meeste mensen hier een
afwijking hebben en quartz mode klokjes die 9 van
de 10 mensen mooi vinden, worden hier vaak tot de
grond toe afgebrand

Vooruit, een klein stukje levensverhaal nog… Het is me maar 1 x overkomen dat een “niet-liefhebber”/“on-wis”/“buitenstaander”/“meisje”/“onwetende” een compliment heeft gegeven over een horloge dat ik droeg.
Je raadt het al…
Ik droeg m’n TW Steel…

Mag ik een suggestie doen:

Net iets meer ‘horloge’ voor je geld.

http://www.steinhartwatches.de/en/aviation.html

Grt.

Hele goede suggestie!

Hee Iedereen!

Wat een reacties… Dank hiervoor!

Ik neem jullie tips allemaal mee. Ik ga morgen eerst maar eens naar de winkel om mijn pols te doen. De Steinhart horloges vind ik ook zeer mooi!

Ik laat jullie weten wat mijn beslissing gaat worden.

Groeten

bartooster Schreef:

Hee Iedereen!

Wat een reacties… Dank hiervoor!

Ik neem jullie tips allemaal mee. Ik ga morgen
eerst maar eens naar de winkel om mijn pols te
doen. De Steinhart horloges vind ik ook zeer
mooi!

Ik laat jullie weten wat mijn beslissing gaat
worden.

Groeten

let er wel op dat die Steinhart een mechanisch horloge is met alle nare eigenschappen die erbij horen (2 dagen niet dragen en je horloge staat stil, periodieke service om het uurwerk goed te laten lopen, enz.)

en anders is er natuurlijk nog altijd Marsmandy
http://forums.watchuseek.com/f71/mg-aquaterra-mars-1002213.html
!

Ja, elk jaar een APK :+

Denk dat een Steinhart minimaal 10 jaar loopt zonder service. Ervan uitgaande dat een Quartz TW na die periode kapot is of in een la ligt, maakt de service voor een mechanische Steinhart weinig uit.

Henkjan91 Schreef:

Denk dat een Steinhart minimaal 10 jaar loopt
zonder service. Ervan uitgaande dat een Quartz TW
na die periode kapot is of in een la ligt, maakt
de service voor een mechanische Steinhart weinig
uit.

Denk dat het een algemeen geaccepteerd feit is, dat mechanische horloges om de 3-5 jaar, een service nodig hebben. Of je die ook geeft, is weer iets anders. IMHO loopt een quartz ook c.q. eerder 10 jaar zonder problemen.

Dat je eerder op een TW bent uitgekeken, dat geloof ik dan weer wel :wink:

De nare eigenschap van een auto is dat je er wel brandstof in moet doen:+

hahaha wat een bling bling horloges

die foto er ook bij en die kleuren in de advertentie

bah bah… :smiley:

wanneer komt ie langs op vrijdag plaatjesdag? :wink:

idd een gruwelijk salontafel ding, en dan die naam ook nog.

Nee, zoiets wens je niemand toe.

Grt.

bartooster Schreef:

Beste,

Ik heb mij even geregistreerd op het forum. Ik ben
namelijk op zoek naar een mooi heren horloge. Ik
ben eigenlijk uitgekomen op het merk TW steel.

Nu heb ik hier een mooie gezien:

http://www.watchxl.nl/horloges/tw-steel.html

en dan wel de volgende: TW Steel TWA959
automatisch herenhorloge 50mm

Omdat het voor mij best een grote uitgave is,
vroeg ik mij af wat jullie van dit merk vinden? Is
het van goede kwaliteit? Zijn er mensen die zelf
een horloge van dit merk hebben en hun ervaring
met mij willen delen?

Alvast bedankt!

Groet,

Bart

Ha Bart,

Zoals gezegd is het een modeding en geen horloge zoals velen hier graag zien. Ik zou je aanraden iets van een fatsoenlijker formaat te kopen, maximaal 42 mm (beter is naar mijn smaak 36-40).

Steinhart is genoemd, leuke mechanische klokken en veel waar voor je geld. Kijk voor een kleiner budget zeker eens naar eens Vostok op meranom.com of bij iets meer naar een leuke Tissot.