Ik ben nieuw op dit forum en ik had een vraag ik wil een TW Steel horloge kopen en ik vraag of er misschien mensen zijn die er een ervaring mee hebben met dit merk alvast bedankt voor de moeite gr Ed s
Hallo Ed s
Welkom op dit forum. Ik heb geen ervaring met TW Steel. Maar er zijn dacht ik wel leden die zoiets hebben. Je kan ook de zoekfunctie van dit forum proberen, misschien vind je daar ook al iets.
Groeten, Tom Vreeken.
Overigens weggegooid geld, mocht je 1 kopen.
Batterijtje, plastic ring, gekopiëerd design… Het is geen eens een U-boat…
Maarja, als je het mooi vind, vooral doen!
Ziet er voornamelijk indrukwekkend uit. Met horloges heeft het niet zoveel te maken, sorry,
hans
koop een tauchmeister, zelfde kwaliteit veel minder geld en ook U-boat gekopieerd achtig design.
Ik heb een tijdje een TW Steel horloge gehad en ik vond het best wel fraai.
Trek je niet te veel aan van TW Steel-critici. Als jij geen bezwaar hebt tegen kwarts en je vind hem mooi, dan koop je hem toch?
Mijn enige bezwaar tegen mijn TW-steel was dat de batterij niet zo lang mee ging, maar dat kan een probleem met mijn exemplaar geweest zijn. Ik weet niet of dat algemeen geldt voor TW Steel.
Mocht je toch afgeschrokken worden door de kritiek op de kwartsversie: TW Steel heeft tegenwoordig ook modellen met een Zwitsers automatisch (mechanisch) uurwerk er in. Die zijn wel een paar honderd euro duurder.
Voor het alternatief Tauchmeister, dat genoemd werd, geldt dat er modellen zijn met kwartsuurwerken, modellen met Zwitsers mechanisch uurwerk en modellen met Chinese mechanische uurwwerken. Daarvan is het ook maar afwachten hoe de kwaliteit is.
Nog even over de verschillen tussen kwarts en mechanisch:
Bij kwarts moet je batterij laten verwisselen en bij mechanisch moet je het uurwerk eens per 5 jaar laten “schoonmaken en doorsmeren”.
Kwartsuurwerken zijn in het algemeen nauwkeuriger dan mechanische, tenzij je een heel goedkoop kwartsuurwerk vergelijkt met een heel duur mechanisch uurwerk.
Mechanische uurwerken zijn wel leuk om naar te kijken (glazen bodem) en hebben voor de horlogeliefhebber iets speciaals.
P.S.: Je kan mij wel een horlogeliefhebber (horlogegek? :D) noemen: Ik heb zo’n 5 kwartshorloges en ruim 30 mechanische.
Sieb Schreef:
Ik heb een tijdje een TW Steel horloge gehad en
ik vond het best wel fraai.
Trek je niet te veel aan van TW Steel-critici. Als
jij geen bezwaar hebt tegen kwarts en je vind hem
mooi, dan koop je hem toch?Mijn enige bezwaar tegen mijn TW-steel was dat de
batterij niet zo lang mee ging, maar dat kan een
probleem met mijn exemplaar geweest zijn. Ik weet
niet of dat algemeen geldt voor TW Steel.Mocht je toch afgeschrokken worden door de kritiek
op de kwartsversie: TW Steel heeft tegenwoordig
ook modellen met een Zwitsers automatisch
(mechanisch) uurwerk er in. Die zijn wel een paar
honderd euro duurder.Voor het alternatief Tauchmeister, dat genoemd
werd, geldt dat er modellen zijn met
kwartsuurwerken, modellen met Zwitsers mechanisch
uurwerk en modellen met Chinese mechanische
uurwwerken. Daarvan is het ook maar afwachten hoe
de kwaliteit is.Nog even over de verschillen tussen kwarts en
mechanisch:
Bij kwarts moet je batterij laten verwisselen en
bij mechanisch moet je het uurwerk eens per 5 jaar
laten “schoonmaken en doorsmeren”.
Kwartsuurwerken zijn in het algemeen nauwkeuriger
dan mechanische, tenzij je een heel goedkoop
kwartsuurwerk vergelijkt met een heel duur
mechanisch uurwerk.Mechanische uurwerken zijn wel leuk om naar te
kijken (glazen bodem) en hebben voor de
horlogeliefhebber iets speciaals.P.S.: Je kan mij wel een horlogeliefhebber
(horlogegek? :D) noemen: Ik heb zo’n 5
kwartshorloges en ruim 30 mechanische.
ik droeg tauchmeister aan, maar het zwitserse verhaal betwijfel ik, het aantal jewels van de 2824 eta modellen klopt niet met het aantal dat in die uurwerken hoort te zitten. En de 6498/97 is volgens mij de chinese kopie.
En kwarts of mechanisch is mij om het even. Ik ik kies graag voor mechanisch, maar vind ik een horloge mooi en wil ik het hebben en is het kwarts, geen probleem dan koop ik het alsnog.
Hallo, hou er maar rekening mee dat er forumleden reageren die horloges alleen interessant vinden als er een grooooooooot prijskaartje aan hangt, veel “kenners” die vergeten zijn dat ze ooit trots met een nieuwe Swatch (vies woord) rondliepen.
Koop wat je mooi vindt en luister niet naar de snobs met hun vintage NOS peperdure klokjes, een horloge van een tientje kan ook de juiste tijd aangeven.
Helaas, geen potjeslatijn of confucius-wijsheden, mijn motto is en blijft:
One men’s trash is another men’s treasure.
Veel plezier met je nieuwe horloge, wat het ook mag worden.
Wat is dit nu? Hier alleen snobs? Wat een onzin. Ed s heeft juist nog het advies gekregen om een goedkoper merk te kopen. En als je dit forum een beetje volgt weet je ook dat er een aantal forumleden warm lopen voor Seiko, Alpha en horloges van de Kijkshop en de Aldi en die zijn echt niet heeeeeeel duur.
Ed s vraagt gewoon advies en ik vind het jammer dat je nu dit draadje kaapt om gram te spuien dat niet gefundeerd is.
Groeten, Tom Vreeken.
Hallo, hou er maar rekening mee dat er forumleden reageren die horloges alleen interessant vinden als er een grooooooooot prijskaartje aan hangt, veel “kenners” die vergeten zijn dat ze ooit trots met een nieuwe Swatch (vies woord) rondliepen.
Koop wat je mooi vindt en luister niet naar de snobs met hun vintage NOS peperdure klokjes, een horloge van een tientje kan ook de juiste tijd aangeven.
???
zou toch maar eens wat meer lezen op dit forum.
welkom ED.
Mijn beste Daswell,
Het getuigd van grote wijsheid niet al te naïef te zijn
want: “om de wijzen in hun eigen slimheid te vangen dient men van betere huize te komen.”
Orologio Signaturis Temporis
Verkoop zowel Tauchmeister als TW’s
De nieuwste modellen gaan steeds meer van U-boat af en hebben een eigen design.
Tauchmeister heeft vind ik de leukste en gekste modellen voor een nette prijs/kwaliteit verhouding.
Geen enkele automaat heeft een glasbodem bij Tauchmeister.
Wil je echt wat gaafs kijk dan eens naar Invicta of Welder, de afwerking is vooral bij Invicta super, kijk bij de lefty XXL of de Russian diver
snobs ? Volgens mij is horloge forum juist een heerlijk forum waar ook mensen met een passie voor goedkope horloges terecht kunnen, iets wat ik erg waardeer ! ik vind fora waar alleen gejubeld wordt om dure merk horloges jammer.
ik droeg aan om voor een tauchmeister te gaan omdat je dan een leuk ding hebt tegen een lage prijs Bij TW Steel ben je meer kwijt en krijg je naar mijn idee niet veel meer horloge.
Vooral de mix van goedkope en dure horloge is de kracht van dit forum. Dus voordat je velen uitmaakt voor snobs, misschien eerst wat meer mee lezen.
@ Daswell
Ik heb een Rolex, meerdere seiko’s en zelfs een Alpha… Ik vind al die U-boat neppers niks. U-boat zelf al helemaal niets, dus ik raadt 't 'm gewoon af.
Hallo Ed,
Draag zelf een Omega Seamaster en andere duikers maar vind een TW steel een hele leuke klok, zeker gezien het zachte prijsje.(4 maanden geleden bijna zelf een gekocht)
Heb zelf dan weer helemaal niets met bv een Seiko, U-Boat daarintegen juist wel weer, het leuke hiervan is dat we uiteindelijk niet met z’n allen met het zelfde klokje rondlopen. gewoon kopen dus!
groeten, Stairman.
Eigenlijk kun je juist dit forum niet slechter typeren dan zoals jij dat gedaan hebt Dashwell, het snobisme is hier ver te zoeken. Lees eens wat meer, dan leer je het wel.
ik heb tot nu toe 3 TW Steels gehad en ik snap niet wat men zegt over plastic, is geen woord van waar, het zijn hele degelijke horloges en met baterijen heb ik geen problemen,
Koop wat je mooi vind en luister alleen naar wat JIJ wilt
MVG Sven
Ed s vroeg om meningen en heeft die gekregen. Sommige positief, andere negatief.