Ik ben nieuw op dit forum en ik had een vraag ik wil een TW Steel horloge kopen en ik vraag of er misschien mensen zijn die er een ervaring mee hebben met dit merk alvast bedankt voor de moeite gr Ed s
Hallo Ed s
Welkom op dit forum. Ik heb geen ervaring met TW Steel. Maar er zijn dacht ik wel leden die zoiets hebben. Je kan ook de zoekfunctie van dit forum proberen, misschien vind je daar ook al iets.
Groeten, Tom Vreeken.
Overigens weggegooid geld, mocht je 1 kopen.
Batterijtje, plastic ring, gekopiëerd design… Het is geen eens een U-boat…
Maarja, als je het mooi vind, vooral doen!
Ziet er voornamelijk indrukwekkend uit. Met horloges heeft het niet zoveel te maken, sorry,
hans
koop een tauchmeister, zelfde kwaliteit veel minder geld en ook U-boat gekopieerd achtig design.
Ik heb een tijdje een TW Steel horloge gehad en ik vond het best wel fraai.
Trek je niet te veel aan van TW Steel-critici. Als jij geen bezwaar hebt tegen kwarts en je vind hem mooi, dan koop je hem toch?
Mijn enige bezwaar tegen mijn TW-steel was dat de batterij niet zo lang mee ging, maar dat kan een probleem met mijn exemplaar geweest zijn. Ik weet niet of dat algemeen geldt voor TW Steel.
Mocht je toch afgeschrokken worden door de kritiek op de kwartsversie: TW Steel heeft tegenwoordig ook modellen met een Zwitsers automatisch (mechanisch) uurwerk er in. Die zijn wel een paar honderd euro duurder.
Voor het alternatief Tauchmeister, dat genoemd werd, geldt dat er modellen zijn met kwartsuurwerken, modellen met Zwitsers mechanisch uurwerk en modellen met Chinese mechanische uurwwerken. Daarvan is het ook maar afwachten hoe de kwaliteit is.
Nog even over de verschillen tussen kwarts en mechanisch:
Bij kwarts moet je batterij laten verwisselen en bij mechanisch moet je het uurwerk eens per 5 jaar laten “schoonmaken en doorsmeren”.
Kwartsuurwerken zijn in het algemeen nauwkeuriger dan mechanische, tenzij je een heel goedkoop kwartsuurwerk vergelijkt met een heel duur mechanisch uurwerk.