Tw steeltje aanpassen/polijsten

Beste horlogevrienden.

Ik heb nu al denk ik bijna 5 jaar mijn TW Steel Grandeur Zwart. Toen ik hem kocht was het een vrij hip horloge. Maar ik heb het er wel beetje mee gehad. Het glas is kapot en de kast moet gepolijst worden. Dit zou ik graag zelf willen doen. Of zeggen jullie al meteen dat is te moeilijk niet aan beginnen.

Ook lijkt het me leuk om misschien een keertje de wijzers te veranderen of een keer te kijken hoe het er van binnen uit ziet (ook met het oog op nieuwe horloges die ik wil gaan sparen). Wat voor gereedschap zou ik voor nodig hebben? Of zeggen jullie niet doen is veelte ingewikkeld?

Hallo,

Het knutselen an sich is niet zo`n groot probleem, mits je hier genoeg geduld voor kan opbrengen. Het probleem zit hem echter in je huidige klok. Het lijkt me verstandiger om voor een paar tientjes een simpele automatische Seiko te kopen. Hier valt veel meer mee te oefenen dan een quartz horloge.

Succes toegewenst.

Als het je echt om het knutselen gaat, koop dan op ebay voor een paar euro wat uurwerkjes. Deze week zelf ook gedaan. Er is een Nederlandse verkoper die veel werkjes in huis heeft, kijk maar eens rond.

En, welke nieuwe horloges heb je op het oog?

gr, HjR

Mijn TW Steel wil ik alleen beetje opknappen zeg maar nieuw glas kast beetje polijsten dat soort dingen. Voor een nieuw horloge zit ik na te denken over een Hamilton. Maar daar ben ik niet van plan iets aan te doen.

Maar het lijkt me wel leuk om een keertje een leuke Seiko aan te passen ofzo. Maar het is vooral bedoeld voor het simpelere werk batterijtje vervangen etc. Ben nog lang niet van plan om aan een uurwerk te sleutelen.

Maar voor dit soort simpele werk voldoet dan gewoon een simpel gereedschapsetje? Of is dat gewoon troep.

Over het algemeen is het goedkope gereedschap inderdaad gewoon troep en als je niet exact weet hoe hier mee om te gaan gaat het snel stuk. Ik weet dat uit ervaring :+

Als je in Rotterdam (e.o.) woont, ben je van harte welkom langs te komen bij Horloge.nl, dan kan onze horlogemaker Jeroen je laten zien wat je nodig hebt om het horloge weer mooi te maken. En dan kan hij je gelijk even laten schrikken door het horloge open te maken en het uurwerkje te laten zien. In de grote TW Steel horloges zit van binnen veel ‘ruimte’ :smiley: