Ze kwamen al voorbij in de serie foto’s van de mini-meet van Tom en mijzelf. Maar hier nog iets meer info.
De eerste is een Seiko 4205 mid-size duiker. Afgelopen week te koop gezet door medeforummer ewatch. Een snelle deal en afgelopen vrijdag in huis. Een 37mm brede Seiko duiker. Uitermate geschikt voor een damespols. Het horloge is van 1983 maar ziet er nog prima uit. Ik weet niet of 'ie een nieuwe wijzerplaat en wijzers heeft gekregen, maar dat doet er niet toe. Na 48 uur loopt 'ie 1 minuut achter. Voorlopig laat ik het allemaal maar zo.
Foto’s:

Als tweede een Lemania in een Sinn-kast. Was de Seiko een kleintje van 37mm, dit is een knol van 45mm! Uurwerk van dienst is de 1341. Het horloge stond op Mp. en de verkoper wilde er uiteindelijk wel van af. Na een belachelijk laag bod (ongeveer de helft van wat hij vroeg…) ging hij akkoord. Op grond van de vage foto’s verwachtte ik een ramp. Nu, in werkelijkheid valt het allemaal mee. Na 48 uur is 'ie net zo nauwkeurig als mijn Rolex… 1 sec/dag snel! De kast is ooit door een kluns met een schuurspons bewerkt. Dat is weer jammer, maar ik denk dat hij nog wel te redden is: het sunburst effect moet wel weer terugkomen. De centrale sec.wijzer is verkeerd, maar de juiste is onderweg vanaf Ferrie! Die kan 'm nog gewoon leveren! De wijzer die hij afstuurt is van een Omega 1041-uurwerk Het verschil met dit Lemania-uurwerk is de optische uitvoering: op de wijzer die ik binnen ga krijgen, moet het onderste deel zwart gemaakt worden, zodat de wijzer zwart-oranje wordt en niet alleen oranje zoals bij Omega.
Het is de bedoeling dat ik 'm weer doorverkoop om mijn GMTMaster-fonds te laten groeien. Maar… ik heb er een ruige band aangedaan en ik draag 'm nu een uurtje… Gave klok! Ik overweeg een verkoop met de wijzer er los bij of een gerestaureerde versie. Op dit moment ga ik voor gerestaureerd: kan ik 'm zelf ook nog een tijdje dragen!
Even een detail: een tijd geleden had ik een Sinn 142 met een PVD kast. Hetzelfde horloge. Van het glas was een heel klein stukje af. Ik vroeg Gerard Nijenbrinks naar een nieuw glaasje voor het horloge. Gerard vertelde me dat er 3 verschillende soorten glas voor dit kastmodel leverbaar zijn. En idd., dit glas is anders dan van de twee Sinns! Dit glas ligt iets lager dan de rand en bij de Sinns lag het glas iets boven de rand. Je moet het maar net weten (en daar hebben we mensen als Gerard voor!)
Enfin, foto’s: