Twee betaalbare chronometers CW

Christopher Ward brengt binnenkort twee zeer betaalbare COSC gecertificeerde automaten op de markt in een limited edition (200 C50 en 300 C70). Prijs rond de €650.
Groet Roelo

Geinig, die onderste

Jammer dat de bovenste een rechtstreeks aftreksel is van de IWC Portofino.

Die onderste was er toch al, of ben ik nou gek?

Ik vind de Portof…ehh…C50 erg mooi, maar we weten allemaal hoe dat komt…

Ik begrijp overigens niet waarom je, als je toch al eigenlijk een één op één kopie maakt, het design van het origineel verandert. Ik vind de dag functie een nutteloze functie, die de hele wijzerplaat uit zijn balans haalt. Hij is gewoon veel te aanwezig. Heeft IWC toch beter gedaan.

Wat een spuuglelijk ding die groene. Chaotische wijzerplaat… Brrrrr

Die IWC heeft een veel rustigere uitstraling, echt veel mooier dan de CW, maar ja zit ook wel een prijsverschil in he. daarnaast verschillen ze wel heel veel hoor de lugs zijn bij iwc veel fijner en de kroon valt mooi in de kast die van de CW lijkt helemaal niet bij de kast te passen, hij mist net dat beetje verfijning zeg maar.

hcptdg Schreef:

Wat een spuuglelijk ding die groene. Chaotische
wijzerplaat… Brrrrr

Brrrrr +1

Dat vindt ik dus ook maar gezien de OP het als een COSC automaat beschreef, heb ik toch even op de CW web-site gekeken, omdat ik me toch wel afvroeg welk uurwerk er gebruikt kon zijn: COSC, automaat, rond de €650?

Het is een quartz uurwerk.

Ik zie in de onderste een smiley met wenkbrauwen en een neus. Kan hem totaal niet meer normaal zien (:smiley:

JTrapman Schreef:

Ik zie in de onderste een smiley met wenkbrauwen
en een neus. Kan hem totaal niet meer normaal zien
(:smiley:

Dank je wel, nu kan ik hem ook alleen nog maar zien als een jolige smiley. Maar maakt niet uit. Erg mooi vond ik hem toch niet.

Hahahaha briljant :smiley:

De chronograaf vind ik net als anderen wel erg druk en niet bepaald mooi.

Ik zit vanmiddag in de wachtkamer bij de huisarts en daar was een kind bezig met zo’n simpele puzzle waarbij je vier voorwerpjes in de juiste gaatjes moet stoppen.

Als ik nu die groene wijzerplaat zie, ben ik mentaal bezig de witte ballen met de cijfers in de ronde zwarte gaten te duwen.

CW is niet meer wat het was. Steeds duurder en saaier .

Die bovenste is mooi, maar ik zou dan inderdaad ook liever voor het 30110 caliber van IWC gaan.

Portofino is schitterend, dit horloge ziet er goed uit.

Maar waarom zou je een chronometer van CW kopen? Ze lopen gemiddeld allemaal in COSC accuraatheid.

Als je high-end horloges koopt, vindt ik het voor het geld meestal wel vereist om een chronometer aan te schaffen.

Beeker Schreef:

Die bovenste is mooi, maar ik zou dan inderdaad
ook liever voor het 30110 caliber van IWC gaan.

Nu is CW bepaald niet mijn favoriete merk, maar de IWC is natuurlijk wel meer dan 6 keer duurder (voor een opgepoetste Selita 300).

Ricosub Schreef:

Maar waarom zou je een chronometer van CW kopen?
Ze lopen gemiddeld allemaal in COSC accuraatheid.

Als je high-end horloges koopt, vindt ik het voor
het geld meestal wel vereist om een chronometer
aan te schaffen.

Ik begrijp het niet helemaal, alle CW’s lopen met “COSC accuraatheid” maar bij high-end is het wel nodig om de COSC variant te kiezen? Of bedoel je wellicht iets anders.

De accuraatheid van een CW is gewoon goed. Vaak loopt deze binnen de -4 en +6 (COSC) dit is natuurlijk zonder alle andere COSC vereisten.

Maar als je een paar duizend euro aan een horloge uitgeeft, vind ik dat COSC wel standaard mag zijn, daar betaal je dan ook voor.

lencoth Schreef:

Ricosub Schreef:

Maar waarom zou je een chronometer van CW
kopen?
Ze lopen gemiddeld allemaal in COSC
accuraatheid.

Als je high-end horloges koopt, vindt ik het
voor
het geld meestal wel vereist om een chronometer
aan te schaffen.

Ik begrijp het niet helemaal, alle CW’s lopen met
"COSC accuraatheid" maar bij high-end is het wel