Twee horloges verdwenen bij PostNL

In de laatste maand zijn er twee horloges in twee verschillende (gelukkig aangetekende lees: “verzekerde”) zendingen.

De horloges zullen wel netjes worden vergoedt door PostNL maar de horloges zelf zijn in de verkeerde handen belandt.
Ik wil het hier ook niet hebben over de prestaties van PostNL maar vragen of jullie mochten jullie de volgende horloges ergens tegen komen dit te melden.

Het gaat om een Vintage Benrus en een Rado High Tech Ceramic. Ik heb zelf al automatische zoekacties gestart op Marktplaats zodat ik geen advertenties mis. Maar ik zou het fijn vinden als jullie ook een oogje in het zeil zouden willen houden. Alvast bedankt.

Nu een paar foto’s
Uploaden… Uploaden… Uploaden… Uploaden… Uploaden… Uploaden… Uploaden… Uploaden… Uploaden…

Uploaden… Uploaden…
Vanavond maar eens proberen een paar foto’s te uploaden.

3 likes

Balen hoor en hoop dat ze boven water komen, zal ogen openhouden.

Tjees, ik heb ooit een keer gehad bij een horloge uit de VS, na enkele maanden kreeg ik gelukkig vergoed van de leverancier, maar kwam het nooit meer tegen want uitverkocht.

Ben altijd benieuwd of Post NL het ook daadwerkelijk gaat vergoeden. Je kan toch moeilijk bewijzen wat er daadwerkelijk in je pakketje zat? Of zie ik het verkeerd?

Haha, In die zelfde lijn: als je huis afbrandt, dan ben je ondanks dat je een verzekering hebt afgesloten niet verzekerd? Bewijs maar eens dat je al die spullen in huis had staan.

Ik denk dat de persoon die pakje aanneemt aan balie moet checken of opgegeven waarde een beetje overeenkomt met verzekerde waarde. Anderzijds, als jij een baksteen wilt verzenden en verzekeren voor hoge waarde zal je daar ook voor moeten betalen. Het is dan aan PostNL om te zorgen dat die baksteen netjes aankomt. Zij lopen in dat geval een laag risico (wie wil een baksteen achterover drukken) en vangen een hogere prijs (dure spullen verzekeren is nou eenmaal duurder).

Stel de vraag omdat het nogal een vaag/grijs gebied is en de kans op fraude enorm hoog is. Ik zit altijd met geknepen billen te wachten op mijn pakketjes.

Horloges die aangetekend worden verzonden zijn niet verzekerd. Staat duidelijk in de voorwaarden van PostNL. Voor kostbare voorwerpen zoals horloges moet je de extra verzekerservice gebruiken.

Overigens betaalt PostNL altijd uit. Wel het originele verzendbewijs bewaren en een bon van hetgeen verstuurd is.

1 like

Wordt wel vergoed , maar gaat zeker 3 maanden duren

1 like

Bij een zgn “total-loss” schade van inboedels heb ik verschillen geconstateerd variërend van € 10.000 tot € 50.000 en als contra-expert deze prima kunnen regelen.
Dus: maastschappij-expert op bezoek?? dan PB me maar ! en mooie is; wordt betaald door je eigen inboedel en opstalverzekering, dus kost je niets :grinning:

Jammer dat contra’s 9 vd 10 keer niet te vertrouwen zijn en er alleen maar op uit zijn om je eigen verzekeringsmaatschappij op te lichten. Zorgt voor enorm veel vertraging in de afwikkeling van je schade. Contra-experts doen alsof ze er voor je zijn, maar eigenlijk zijn ze er alleen maar voor zichzelf.

Net een aangetekend pakje (€ 8,65) "ontvangen"
Het lag gewoon bij de voordeur en op de track and trace page van Postnl was een zelfbedachte handtekening afgebeeld.
Zo betrouwbaar zijn dus sommige bezorgers.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik krijg maar geen foto’s geüpload via mijn Iphone. Iedere keer loopt de handel vast.

Ik heb gisteren een Telefoongesprek gehad met een alleraardigste mevrouw van de klantenservice.
Bij zakelijke verkoop moet er een factuur worden overlegd en bij particuliere verkoop een schriftelijke overeenkomst of prijsafspraak.

Hierbij nog een poging een. Foto te plaatsen:

Poging 5 is gelukt😄

Kan ze idd met naam en toenaam noemen.