Twee keer horlogemaker gezocht voor Seiko horloges.

Er zijn twee dingen aan de hand. Ten eerste is daar mijn Lord Matic:

Ik heb per ongeluk om 6 uur 's ochtends in plaats van 's avonds de dag en datum proberen te verzetten, waarop hij doldraaide. Nu werkt het dag en datumverzet niet meer. De dag en datum rollen wel naar voren om middernacht, ik kan hem alleen niet meer stellen.

Uiteraard contact gehad met @Aad57, maar die kan het niet oppakken en zit mogelijk van de winter ook al vol. Jan Ubels heeft hier een metalen dag/datum tandwiel in gezet, dus ik denk niet dat ie gebroken is, ik denk dat ie uit mekaar moet en gewoon weer netjes geassembleerd moet worden.

Wie kan ik het beste gebruiken voor Vintage Seiko? Als goede adressen spaarzaam aanwezig zijn flikker ik dat ding in de kliko, want ik ben vintage echt grondig zat. Nooit werkt die shit betrouwbaar. Vintage is kut.

Dan ten tweede: @anon2889582EV heeft een oude Seiko 5 met dag / datum en fluted bezel, een DJ hommage. Dat ding heeft een nieuw 7s26 uurwerk nodig, want hij kocht 'm NOS, maar hij loopt traag als de hel met grote beat error.

Welke horlogemaker zou er de hand niet voor omdraaien om een donoruurwerkje in zo’n ding te knallen?

Ik ben bekend met het topic over horlogemakers, ik zoek alleen een goeie Seiko man. Of vrouw. Wie komt met het verlossende adres?

3 likes

@Tokes doet veel met vintage. En hij heeft mijn (niet vintage) Seiko gerepareerd.

Hij woont niet bij jou in de buurt, dus dan is het opsturen. Of het mij laten ophalen en op een terras laten overhandigen.

2 likes

@Aad57 heeft het maar druk met al die berichten. :grinning_face_with_smiling_eyes: Had contact gezocht voor de skx031. Ik lees voorlopig hier maar even mee. :sunglasses:

1 like

Dank je! @Tokes, heb jij kans (en zin) om naar een vijfje en een Lord Matic te kijken, te zijner tijd? Zoals gezegd: de LM is een gemodificeerde 5606, waarbij Jan Ubels het oude gebroken plastieken tandwieltje heeft vervangen voor een zelfgemaakt stalen tandwieltje.

De Seiko 5 is een bog-standard 7s26. @anon2889582EV, doe eens een foto, dan kunnen we zien of de kroon op 3 of 4 zit.

1 like

U vraagt wij draaien

2 likes

Ah. Kijk. Kroon op 4. Dat zou iedere SKX modder ook moeten kunnen of zelfs hebben.

@HanDavinci, heb jij nog zo’n 7s26 liggen ergens? Of heb je je glazenpers en wijzer-wippertje in de opslag liggen met al die mod-reut?

1 like

Nee.

Gewoon thuis, maar ik doe het niet meer voor anderen. Denk dat Tokes prima kan helpen!

2 likes

Bekend.

Maar ik kan die reut ook van je lenen he? Want als ik zo’n uurwerk kan sourcen moet het niet zo moeilijk zijn om de bodem er af te schroeven, stam er uit te rukken, wijzers er af, eventueel datumschijf er af, etc etc etc. Als je het juiste gereedschap maar even in huis hebt. Jij zit toch helemaal niet meer aan uurwerken te knutselen met die baan, die Lange en die kaasplankjes van je.

Dan zou ik direct even die rehaut van dat Seiko chronograafje van me recht (ahum) kunnen zetten.

2 likes

Nee.

Ja. Ik kan het zondag wel meenemen als je wil.

1 like

:+1: Als @anon2889582EV zich senang voelt bij een doe het zelf approach wil ik m’n fikken er wel aan branden. Kunnen we het zondag even hebben over de beste plek om een 7s26 te scoren.

2 likes

Nee hoor. Toon mij maar eens een meer begerenswaardige chrono dan deze 47 jaar oude seiko 6138-8020. Vintage kan prachtig zijn. Het is geen horloge om dag in dag uit te dragen, maar zo nu en dan een paar dagen is echt genieten!

12 likes

Zal ‘m zo meenemen. Kan jij lekker knutselen :partying_face:

Maar waar en hoe ga je dat doen? En wat voor uurwerk is het dan? Een 7s26c wat er eigenlijk misschien niet in hoort? De moeite en tijd die het kost is het niet waard en kan je hem dan beter gewoon laten servicen toch.

Als het past, past het. Maar goed, ik hou me nog aanbevolen voor een serviceboer. Dus als jij nog iemand weet naast de tip van @Blauwbeer, want jij boert genoeg in die vintage rommel om misschien wel eens een reparateur nodig te hebben.

1 like

Nr 2 kan ik zo voor je doen nr 1 zou ik naar willen kijken maar mind you ik doe dit niet zo lang nog maar denk dat ik ondertussen wel de benodigde skills heb om er blik op te werpen mocht je niemand vinden.

2 likes