Twee keer Rodania ESA 9315 LCD voor onderdelen

Had ik gekregen :slight_smile: Mooie kasten maar de inhoud zag er echt uit als onderdelen donor stukken.
Zeg nou zelf, ziet er niet echt levensvatbaar meer uit…
Dit is de oudste met een grote trimmer en een groot kristal.

En de nieuwere met het moderne quartz kristal en de kleinere trimmer.

En de voorkant hiervan, de oudere ziet er ook zo uit ongeveer.

Nou ja dit kan toch niet werken? Schoonmaken zou weinig zin hebben… Toch maar even twee batterijtjes geprobeerd.

Hm…

Dit doen ze dus allebei :slight_smile:

Dan alles toch maar ff schoongemaakt :slight_smile:

Robuuste uurwerkjes, maar zeer ongeschikt als onderdelen donors :slight_smile:

Leuke klokjes Martijn!
Deze uurwerkjes zijn vrij ongevoelig voor batterij lekkage/corrosie, behoorlijk robust.
Wel oppassen dat je de printplaat niet buigt bij montage/demontage; de gesoldeerde contacten van de chip willen wel eens scheuren (alleen zichtbaar onder de microscoop) en het uurwerk gaat dan erg raar gedrag vertonen.

Leuk spul he, ik moet mijn esa 9315 klokjes eens op een rijtje leggen, ik heb er al heel wat. Nu nog een Tissot met dit uurwerk even schoonmaken…

De printplaten zijn trouwens behoorlijk dik, je moet veel kracht zetten om deze te buigen…

Hey Martijn,

Ik wist dat ik ze aan de juiste persoon gaf,nu krijgen ze een 2e leven en ze zijn best cool !

Dankjewel hoor :slight_smile: Het zijn gewoon hele goede lcd horloges. Mooie grote cijfers :slight_smile:

Geen dank, meer dan verdiend!

Dus ook voor als je ogen ooit wat slechter worden prima leesbaar :slight_smile:

Niet gedacht dat die roestige uurwerkjes nog werkten, nadat ik de eerste foto’s zag.
Je hebt weer geluk gehad!