precies wat ik wou zeggen. De mijne mag weg ![]()
Oeh mooie tip! Uitgedaagd!
Kijk 'es bij de oosterburen: Nomos, Junghans, Stowa, Hanhart, Mühle, Union. Weer eens iets anders, zeker de laatste twee.
Mechanische chrono: het Franse LeForban heeft er voor een schappelijke prijs (met Seiko mechanisch uurwerk) https://leforbansecuritemer.com/la-omaha/
Ik zou nog een field watch en een G Shock toevoegen. En waarom dan niet een combinatie van de 2, zo blijft er nog een plekje over om iets kleurrijks en speels toe te voegen. Deze Casioak combineert al deze eigenschappen, en is zonder twijfel een robuuste horloge met een stukje geschiedenis achter zich ![]()
Dan heb je nog 1 plek over voor iets speels en kleurrijks. Ik zou dan gaan voor deze Edifice. Ik heb zelf dit model met een groene dial, en een ander model met een IceBlue dial. Echt, het beste van twee werelden, dit horloge ![]()
En wil je echt gaan voor een Field Watch, dan zou ik gaan voor een Citizen Eco Drive. Je mist natuurlijk wel een beetje de geschiedenis van een field watch, zoals bij een Hamilton. Maar het is wel een heel mooi horloge. Zelf heel tevreden van ![]()
De categorie die je terloops oversloeg. ![]()
Overigens, en dit is de hamvraag, wat is je budget?
Dat heeft hij al gezegd: 500 tot 1500 euro.
Mooie basis toch, voor een dresser. ![]()
Bij robuustheid denk ik aan een Breitling, voor dat budget bijvoorbeeld een 2ehands Colt?
een mooie orient bambino… of… een orient star zal de collectie ook goed doen!
Mijn stijl en pols zijn vergelijkbaar, ik heb recent een Tagheuer Professional 4000 Aut gekocht en naar een Breitling Callisto gekeken. Klinken beide duur, valt wel mee! ze vallen we wat meer in de robuste categorie, voor een chronograaf vind ik ook de swatch omega collectie leuk…, guilty as charged ![]()
Een Rolex en een Tudor. Of gewoon twee Rolexes.
Komaan, wat heeft TS aan dit advies. ![]()