Twee maal Luminox

Nadat mijn vrouw haar Luminox kreeg was ik aan de beurt. Leuk om te zien dat 43 mm en 38 mm weinig verschil tonen als de uitvoering anders is.

Leuk om te zien dat de kasten anders van maat zijn, maar de daadwerkelijke wijzerplaat en wijzers gelijk van maat zijn. Mooi stetje hoor, en nu maar wakker blijven om al dat moois te bekijken.

Veel plezier ermee!

Gr, Erik

Leuke klokken!

Wat zijn de types en kostprijzen van deze schatjes? En wat verschillen deze met de Trasers?

Da’s een mooi duo! (tu)

Het kleinere type is de Colormark, 7050 serie met een Ronda 505 HH6 binnenwerk.
De Tritium indexbuisjes liggen op een cirkel van 25 mm. Diameter van het horloge, gemeten tussen 2 uur en 8 uur is 38 mm. Gemeten over kroon ca. 42 mm.
Hoogte ca. 12 mm. Ik weet de nieuwprijs niet. Voor elk geschat op ca. 250 Eu.
Van de ander: indexbuisjes zijn korter en geven ook tikje minder licht. Ze liggen op een 1 mm grotere cirkel. Diameter van het horloge, gemeten over 2 en 8 uur is 43 mm en over kroon 45 mm. Dit type heeft een hoogte van 10,5 mm. Meer informatie van dit type weet misschien ‘ehwatch’ van wie ik het kocht.
Beide zijn van carbon en erg licht. Beide hebben een siliconenband die heel comfortabel is. Het kleinere type is meer voor slanke polsen bedoeld, wat te zien is aan de kortere band met veel (dubbele) gaatjes. Beide hebben géén geschroefde kroon. Beide Luminoxen gebruiken Tracer Tritium-buisjes van de firma mb-microtec, wat achterop vermeld staat.

(tu)
Linker vind ik wel stoerdere lijnen hebben, alleen de witte prints vind ik iets te grof. Zelfs voor zo een stoere toolwatch.