Vandaag was ik met de vrouw in de stad op jacht naar haar eerste automatische horloge. Even wat verschillende juweliers afgelopen om een beetje duidelijk te krijgen wat haar smaak is. Voorwaarden waren: automaat, saffierglas (ze is nogal onbenullig) en niet groter dan 34mm. Voorheen liep ze altijd met een smartwatch en waren alle cliches uit het topic uitspraken van je wederhelft op haar wel van toepassing. ‘Waarom zou je zo’n automatisch ding dragen, die van mij telt stappen en ik kan zelfs m’n WhatsApp berichten zien’. Goed, jullie kennen het. Zal er hier niet teveel woorden aan vuil maken.
Uiteindelijk viel haar oog op een mooie Seiko. Specifiek de SRPF47J1. Deze tickt alle boxes: 34mm, saffier glaasje en een 4r35 automaatje. Gangreserve van 42 uurtjes en mooi afgewerkt voor het geld. Deze hebben we dan ook meegenomen!
Terwijl m’n vriendin even aan het passen was zag ik dat de niet nader te noemen juwelier ook Casio had. En ik speelde al langer met de gedachte eens een G shock te gaan passen. Lekker zomer horloge om mee op vakantie te nemen waar je gewoon zonder bij na te denken mee het zwembad/zee mee in kan jumpen.
Na wat pas werk heb ik deze meegenomen. Specifiek de GM-2100B-3A. In eerste instantie dacht ik dat ie als een blok zou dragen met de grootte en de stugge hars band. Maar na een paar uur dragen kan ik zeggen dat dat super meevalt en dat je hem bijna niet voelt!