Gisteren kwamen ze binnen. Een nieuwe Citizen Ecodrive Chrono. Een erg mooi model. De leren band staat er erg goed bij.

Dan de Atlantic Worldmaster…Dit is eigenlijk een grote teleurstelling. Er zou een krasje op de kast zitten bij twee uur. Dit zijn er echter meerdere die van 1 tot 2 uur lopen. Ook op de lug zit een forse beschadiging. Het glas lijkt te zijn vernieuwd en het is net of er luchtbelletjes (lijm) onder de zijkanten zit. Hij is dus volgens mij gerefurbished door een amateur. Ik houd hem echter maar als reminder om nu echt te kappen met vintage en gebruikte horloges. Pluspunt is dat hij wel netjes loopt.

De worldmaster lijkt een beetje op de Blyssa Mecaline die je ooit had =)
Misschien kun je die Atlantic nog eens door een vakman laten nakijken, is misschien toch de moeite waard, gezien de kwaliteit van het uurwerk, het blijft tenslotte toch een prachtig horloge! (tu)
malus65 Schreef:
Misschien kun je die Atlantic nog eens door een
vakman laten nakijken, is misschien toch de moeite
waard, gezien de kwaliteit van het uurwerk, het
blijft tenslotte toch een prachtig horloge! (tu)
Nakijken hoeft niet hij loopt prima en nauwkeurig. Het glas is er echter niet mooi ingezet. De krassen laat ik voor wat het is. Als ik daar aan ga klooien is de goudlaag weg. Ach de prijs viel wel mee…
Beiden prachtige horloges ! (tu)
De Citizen heeft mijn voorkeur: daar zit echt alles mooi in de juiste verhoudingen: lunette, dial, wijzers…
About the vintage: tja, heb ik,ook al dikwijls mogen ondervinden: veelal is er aan geprutst en als je ze dan helemaal in orde wil brengen, kost het je een bom duiten, én dan ben je NOG niet 100% zeker van een geslaagd resultaat. 
Als het echt geen “iconen” zijn die ik per sé moet hebben, blijf ook ik ver weg van vintage.
Nice, vooral die Atlantic!
van harte met je nieuwe aanwinsten …
jammer van de atlantic …
Ik vind het echt bewonderenswaardig om te zien hoe divers jouw collectie is.
(tu)(tu)
Ik vind vooral die citizen erg mooi, die atlantic doet me verder niets, not my cup of tea…ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd.
Die Citizen vind ik mooi! (tu) Jammer van die Atlantic.
Lowlander Schreef:
Ik vind vooral die citizen erg mooi, die atlantic
doet me verder niets, not my cup of tea…ik hoop
dat je er veel plezier aan beleefd.
Bij mij is het exact andersom. Prachtig horloge die Atlantic. (tu)
Groeten,
Martin
+1
veel plezier er mee (tu)
Ik heb mijn bevindingen kenbaar gemaakt aan de verkoper en mag hem terugsturen. Maandag gaat hij retour…
Mijn beste,
Proficiat Andre, met deze uitzinnige Citizen Ecodrive Chrono.
Een bijzonder sportief horloge met een vrolijke en bedrijvige uitstraling.
Doch dat het niet altijd ‘rozengeur en maneschijn’ is, in hetgeen je verwacht, weerhoud mij er echter niet van om deze Atlantic Worldmaster toch te bestempelen als een horloge met een magische aantrekkingskracht. Die wijzerplaat blijft een geweldig spel van lijnen en tijdloze elegantie.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Orologio Signaturis Temporis.
Die Citizen ziet er goed uit Andre (tu)
Ik snap alleen de schaalverdeling niet van die bovenste rechter subdial :S
2006 Schreef:
Ik snap alleen de schaalverdeling niet van die
bovenste rechter subdial :S
Boven rechts is de 24 uurs aanduiding. Bij het gebruiken van de chrono worden alleen de minuten op de linker subdial gemeten. Het is dus geen split second chrono.
dreski Schreef:
2006 Schreef:
Ik snap alleen de schaalverdeling niet van die
bovenste rechter subdial :SBoven rechts is de 24 uurs aanduiding. Bij het
gebruiken van de chrono worden alleen de minuten
op de linker subdial gemeten. Het is dus geen
split second chrono.
Okee,
Maar waarom komt er dan na 04 de 80 in plaats van 08 als je met de klok meekijkt?
2006 Schreef:
Maar waarom komt er dan na 04 de 80 in plaats van
08 als je met de klok meekijkt?
D’r staat 08
kijk maar naar de 12
MartinB Schreef:
2006 Schreef:
Maar waarom komt er dan na 04 de 80 in plaats
van
08 als je met de klok meekijkt?D’r staat 08
kijk maar naar de 12
IDD. 
Gefeliciteerd met de Eco Drive(tu) Jammer dat je geen succes hebt met de vintage:(
Aan de andere kant: met jou kooplust had je alleen maar de prijzen opgedreven:D:D