Twee nieuwe aanwinsten

Een tijdje niets gekocht, maar nu dus wel weer.
MKII Kingston ‘Plank version’ Dat betekent dat ik tot de eerste 100 kopers hoor. Praktisch gezien krijg je dan twee horloges: eentje helemaal opgebouwd en de tweede zonder uurwerk en achterdeksel. Het heeft wel 27 maanden geduurd voordat het horloge binnen was! Maar wat een vakwerk!

Het is homage naar (van) het horloge dat Connery draagt in Doctor No. Een deel van de film speelt zich af in Kingston. Na een kleine week dragen (5d) loopt het horloge +2 sec.

Tweede aanwinst: eentje die ik in eerste instantie aan mijn neus voorbij zag gaan, want niet meer leverbaar: Eddie Platts’ Precista PRS5. De handwind chrono. Zojuist een ZGAN exemplaar op TZ-UK gevonden. Foto is van de verkoper.

Menno

Mooie aanwinsten!
Vind de Preecista het leukst. Erg mooi afgewerkte versie van een (naar het schijnt iets verbeterde) Venus 175.

Veel plezier ermee!

Heb je de Kingston van Vicky (taimishu) nog te koop zien staan?? Mooie aanwinsten hoor. Met name de MKII. Mooie ambiance met de automobiel. Erg filmisch.Wat ga je doen met de ‘lege’ versie? Ga je daar een vintage/top grade uurwerk in plempen? Of is dat niet de bedoeling?

hharry Schreef:

Heb je de Kingston van Vicky (taimishu) nog te
koop zien staan?? Mooie aanwinsten hoor. Met name
de MKII. Mooie ambiance met de automobiel. Erg
filmisch.Wat ga je doen met de ‘lege’ versie? Ga
je daar een vintage/top grade uurwerk in plempen?
Of is dat niet de bedoeling?

Nou… er zijn wel wat plannen in de richting van het installeren van een tweede uurwerk. Maar ik weet het nog niet zeker.

Vicky´s MKII is niet te duur, vergeleken met andere, verkochte Kingstons. De verkoopprijs ligt momenteel gemiddeld 2x hoger dan de prijs die ik (en anderen) betaald hebben. Over een investering gesproken… Op WUS is er eentje verkocht binnen 15 minuten.

Tja, en met die automobiel… ik ga morgen eens kijken bij iemand die een Aston Martin DB4 heeft (geen DB5 helaas) om te zien of ik een sfeer-foto kan maken.

Menno

Hier nog meer ‘period correct’

Mooi hoor, vooral de Precista PRS5 kan mij bekoren.

Als Eddie Platts-fan vind ik de PRS 5 super (had ik de mijne maar nooit verkocht;)).
Maar ook de MK II ziet er echt mooi uit(tu)

Wow, geweldige horloges, maar zeker ook geen verkeerde voorkeur voor auto’s! Er zijn maar weinig automerken met een echte interessante historie waarbij zowel de oude als nieuwe modellen tot de verbeelding spreken. Aston Martin, maar ook Alfa Romeo zijn wat mij betreft 2 van die merken.

Oeh, die Kingston! (tu)
De precista is ook mooi, maar ik heb meer met duikers :wink:

Leuke aanwinsten! Die precista wilde ik laatst ook bestellen tot ik erachter kwam dat ze niet meer geleverd worden (PRS18 all over again grrrrr…). Enig idee of de PRS5 nog terugkomt of is deze denitief uit productie?

Proficiat!

super gaaf.)

Die Kingston is zo gaaf. Om het af te maken zou er eigenlijk een bandje om moeten die 2mm te klein is. :smiley:

Twee ongelooflijke beauty’s!! :}
En ja, Dreski zegt het al: om het in 007-stijl te doen, moet dat bandje eigenlijk 2mm te smal zijn! B)- Maar dat is slechts voor de puristen onder ons. :smiley:

Hele mooie aanwinsten :~

Twee prachtige aanwinsten, gefeliciteerd (tu)

Groeten,

Martin

leuke aanwinsten, mooie foto’s. DB plaatjes zie ik graag komen.

Van harte!!!

Die Kingston is wel echt om te kwijlen…

Zeer mooi! Vooral de 007.

@ Dreski: Klopt, bandje moet inderdaad 2 mm. dunner zijn :slight_smile: