Beste leden,
toen ik een tijdje geleden een beetje aan het rondkijken was voor eenzelfde Citizen flyback zoals Peter heeft (prachtige klok), ging ik ook maar eventjes kijken bij Seiko. Helaas geen flyback kunnen vinden, maar wel veel mooie chrono’s. Toen me oog op de volgende Seiko viel, was ik vrij snel verkocht en dat gold ook voor het horloge zelf toen ;).
Een week later ging de bel en had ik 'm binnen. Ik wist niet precies hoe de wijzerplaat zou zijn, ik kon de kleur niet goed schatten op de foto’s die de verkoper gaf. Het bleek achter een erg mooie en aparte kleur te zijn. In het daglicht lichtzwart, of grijs dus eigenlijk, in de lamp komt er een heeeeeel klein beetje groen bij kijken, erg leuk.
Naast de Seiko zoek ik al bijna twee jaar de Rikketik af voor een Cortebert, na die van Henrik en Paul gezien te hebben. Toen ik ditmaal over de Rikketik liep kwam ik langs een stand waar een man heel veel oude 3-wijzers klokjes had, allemaal van rond de 10 en euro. Ik had dus al zo’n gevoel van misschien zit 'ie hier wel tussen, en wat denk je… Daar lag 'ie dood te gaan hoor.
Hij was in verschrikkelijke staat maar voor de prijs hoefde ik het niet te laten. De wijzerplaat was om te huilen en de kast had alles verloren. Kroon was wel origineel. En oja, hij liep niet.
Thuisgekomen had m’n vader 'm gepolijst waarna de kast weer een mooi egaal was, ik heb daarna zelf de wijzerplaat schoongemaakt. Uiteindelijk kreeg ik de hardnekkige aanslag er niet af, maar de grootste gedeelte ging weg. Nu staat hij hier en ik draag 'm niet maar wil het horloge gewoon voor de heb omdat de wijzerplaat zo mooi is (hoort te zijn). Foto’s van ‘voor’ heb ik helaas niet, omdat het schoonmaken een impuls idee was en meteen ben begonnen. Het is helaas niet de uitvoering met het blauwe raster, maar wel met die wijzerplaat alleen dan volledig zilverkleurig, maar dus wel dezelfde vorm wijzerplaat met het ‘wolkje’.
Foto’s van de Cortebert volgen nog. Hier wat baggere foto’s van mijn Seiko, die trouwens heerlijk zit, prima op tijd loopt en zeker een blijver is zoals eigenlijk elk horloge dat ik ooit gehad heb. Bovenste foto heb ik vanmiddag snel genomen maar bleek achteraf mislukt, onderste zijn van de verkoper. Tussen het glas en de rand zit een opening en daar zit vuil tussen, ik krijg het helaas niet makkelijk uit. Even voor de duidelijkheid dat is dus als het ware aan de zijkant van het glas. Zoals je kunt zien is de tachymeterschaal bij de 190 helaas een beetje verbogen, maar goed dat wist ik van tevoren en neem ik voor lief. De onderste foto geeft het duidelijkst de kleur van de wijzerplaat weer.

Ik vind de band niet echt heel mooi, hij zit wel fijn. Ik wil er nog een nieuwe voor hebben maar ben er nog niet uit wat voor iets.